„Blestemul mării” – Shea Ernshaw || Recenzie

blestemul_marii.jpg

 

 Editura: Leda Edge

  Autor: Shea Ernshaw

  Nr. pagini: 318

  An apariție: 2019

 

 

„Ea îi aparține locului unde pământul întâlnește oceanul. Ea îi aparține lui.”

Iată și a doua recenzie pe care o scriu la doar câteva ore după ce mă rup cu greu de povestea pe care am savurat-o în ultimele săptămâni. De ce spun săptămâni? Pentru că a trecut ceva vreme în care nu am mai citit fantasy, și când m-a prins, am vrut să nu se mai termine.

În același timp am vrut să particip și la un club de carte cu acest roman însă nu am apucat să mai ajung din cauza programului foarte încarcat de la facultate. Alt „motiv”. Nu îmi caut motive, însă cine a zis că facultatea asta este doar ca să fie, îl blestem că nu a avut dreptate!

Finally, am reușit totuși să mă motivez zilele astea fix în mijlocul parțialelor, nu știu cum doamne iartă-mă așa mă nimeresc, și să reiau acel #10minutesreadingchallenge prin intermediul Instagramului. Funcționează!

Revening la mările mele, aduc astăzi în fața voastră un roman căruia nu i-a lipsit aproape nimic. Spun aproape și voi dezvolta ulterior. Un roman plin de sacrificii. Un roman plin de durere, a cărui poveste va sensibiliza și intra pe sub piele, precum o vrajă.

Bun venit în orașul Sparrow. Peste 200 de ani de blestem. Zeci, poate chiar sute de băieți și bărbați prinși și uciși în adâncurile mării. 3 fete și o moarte crâncenă. Acuzate de vrăjitorie, surorile Swan au fost prinse și pedepsite undeva în anii 1800. De atunci însă nimeni nu le-a uitat. Amintirea lor dăinuie din tată în fiu, din mamă în fiica, acestea întorcându-se vară de vară pentru a se răzbuna.

Se întorc din adâncuri. Și doresc moartea.

„Asemenea unor degete încolăcite în jurul gâtului lor, cântecul îi târăște în cea mai adâncă parte a golfului, printre epavele navelor de mult abandonate, și îi ține dedesubt până când aerul li se scurge din plămâni, făcând loc unei creaturi noi.”

Penny Talbot a rămas doar cu mama ei pe insula Lumiere după ce tatăl a dispărut. O fire singuratică și introvertită, aceasta crede până la neființă în miturile orașului și încearcă să se țină departe de pericole. Însă noapte de 1 iunie o prinde la petrecerea de deschidere a festivalului Swan alături de prietena ei cea mai bună, Rose, iar surorile încep a sări în corpurile alese, dornice să își onoreze noul set de crime.

Bo Carter este doar străin. Proaspăt absolvent, acesta cauta loc de muncă în Sparrow.

Secretele vin odată cu el. Misterul se conturează și astfel noul sezon Swan devine diferit de toate celelalte zeci.

„Se îndrăgosteau des și cu ușurință. În timp ce lui Marguerite îi plăceau bărbații mai în vârstă, cu bani și putere, Aurora se înamora de băieții despre care se spunea că nu pot fi seduși. Hazel era mai pretețioasă. Mai precisă.”

24899553._SY540_

Acțiunea romanului decurge astfel într-un ritm alert, plină de mister și secrete, Marguerite, Aurora și Hazel făcându-și simțită din nou prezența în orașul demult blestemat. Personalități puternice deghizate în adolescente naive și seducătoare.

S-ar spune că „odată ce ai cunoscut moartea, viața nu mai e la fel” dar este oare posibil să primim iertare? Și dacă da, am descoperit oare unde să o căutăm?

„Se știa că insula avea darul de a înnebuni lumea. Aerul sărat și izolarea îl doborăseră în cele din urmă.”

Mi-au plăcut foarte multe pasaje din carte. Pe alocuri gotică, atmosfera conturată a mers numai bine cu tematica de „Halloween” și a îmbrăcat frumos lumea astfel creată de autoare. 

Pe principiul coperții am ales și această carte. Și din nou nu m-a dezamăgit, deși finalul mi-ar fi plăcut să fie mult mai detaliat. Dacă este să mă întrebați pe mine, Ernshaw a adus în fața cititorilor o poveste demnă de o duologie, poate chiar o triologie a surorilor. 

Una peste alta a fost o lectură frumoasă și plăcută, plină de mister, romantism și sacrificiu, în care valorile și defectele sociale au renăscut din umbra secolelor de mult pierdute. O poveste despre iertare și despre recunoaștere. 

RATING

4.5/5 pentru că nu e măcar o duologie.

kkk

COLABORARE

Imagini pentru editura corint

Mulțumesc și de data aceasta Editurii Corint pentru exemplarul oferit, respectiv colecției Leda Edge că îmbrățișează mai nou și genul acesta de romane. Mulțumesc pentru înțelegere și pentru faptul că sunteți alături de mine chiar și în lunile acestea în care nu sunt cea mai la „zi”.

Romanul este disponibil pe site-ul oficial al editurii aici și pe site-urile partenere.

Nu ignora reducerile de Black Friday din weekendul acesta!

Vă cuprind! 

Maxim Ioana

Lasă un gând bun :3