Cum am devenit populară, de Maya van Wagenen ♠ Recenzie

cum_am_devenit_pupulara_maya_van_wagenen_recenzie

Situată aproape la coada ierarhiei, „pe cea mai joasă treaptă a scării sociale – mă refer la persoanele din şcoală care nu sunt plătite pentru a se afla aici” (după cum afirmă autoarea), Maya nu a fost niciodată populară. Dar, înainte de a începe clasa a opta se hotărăşte să înceapă un experiment social unic: să îşi petreacă următorul an urmând sfaturile dintr-un ghid de popularitate din anii 1950 scris de un fost manechin, Betty Cornell.

Rezultatele efective sunt amuzante, dureroase şi pline de surprize neaşteptate.Relatată cu umor şi cu graţie, aventura Mayei oferă cititorilor de toate vârstele un exemplu contemporan desăvârşit de bunătate, încredere în sine şi, totodată, o mai bună înţelegere a ceea ce înseamnă să fii cu adevărat popular. 

Cum_am_devenit_populara_maya_van_wagenen_recenzie

Recenzie Cum am devenit populară

Voi începe această recenzie  în felul următor : Cum am devenit populară este de fapt un jurnal al autoarei, plin cu însemnările, trăirile şi schimbările ce s-au instaurat în viaţa ei pe parcursul repetatelor încercări de a câştiga încrederea şi simpatia celorlalţi. Sinceră să fiu, Maya m-a cucerint cu sinceritate şi curajul său de a încerca lucruri noi. Însăşi faptul că a ajuns să publice această carte reprezintă o dovată de curaj, deoarece a ales să împărtăşească tuturor micile sale secrete, sperând că astfel îi va ajuta şi pe alţi tineri timizi să iasă uşor, uşor, din carapacea lor.

Vă las mai joc o micuţă poză pentru a vă face o idee despre cum arăta Maya la începutul cărţii , înainte de a urma sfaturile lui Betty Cornell şi cum a ajuns să arate după ce şi-a înfruntat teama şi frica de ceilalţi:

_CUM_Am_devenit_populara_recenzie

În viziunea Mayei, popularitatea este bine delimitată în propria şcoală pe mai multe nivele, după cum urmează (de la patricieni la plebei):

10. Fetele din echipa de volei

9. Cei din echipa de fotbal

8. Membrii mişcării Rich Gang – gangsterii

7. Cei din trupa şcolii

6. Cei din corul şcolii

5. Fetele goth

4. Fetele mai puţin populare care se îmbracă provocator

3. Adolescentele însărcinate

2.Dependenţii de computer

1. Şoarecii de bibliotecă

0. Invizibilii

-1. Neadaptaţii, excluşii

-2. Profesorii

-3. Profesorii suplinitori

Sinceră să fiu, îmi pare rău că nu am avut ocazia să citesc această carte în gimnaziu. Cred că m-ar fi ajutat enorm de mult. Din fericire, am ajuns să învăţ lucrurile pe care le povesteşte Maya în carte, din propriile eşecuri. Cum am devenit populară ar fi o punte, în viziunea mea, ce ar putea ajuta pe cineva să treacă din punctul A în punctul B fără a mai fi nevoit să îşi vindece inima zdrobită de zeci de ori. Totuşi, cartea reprezintă un mult aşteptat şut spre înainte, acum că încep facultatea, şi mi-a deschis puţin mai mult ochii asupra modului în care poţi să îţi faci cu uşurinţă prieteni, depunând un minim efort.

Nota: 3/5

M-am identificat mult cu personajul şi cred că orice fată se aseamănă cu Maya, într-un proporţie mai mică sau mai mare. Toate am depus la un moment dat eforturi pentru a deveni mai „populare”, încercând să ne îmbrăcăm diferit sau să fim mai încrezătoare în noi. Totuşi, Maya descoperă că popularitatea reprezintă ceva mai mult de atât, mult mai profund.

Cum_am_devenit_populara_maya_van_wagenen_recenzie

Recomand această carte adolescentelor cu vârsta până în 15 ani. Deja, de la 15 ani în sus, bănuiesc că fiecare începe deja să îşi înveţe lecţiile din propriile greşeli, iar cartea nu şi-ar mai avea rostul. Sau poate că mă înşel…bine, recomand această carte tuturor. Cunoştinţele dubândite cu mult efort trebuiesc şi ele aprofundate, nu?

Voi aţi citit această cartea? Ce reprezintă pentru voi popularitatea?

SHOP: Carturesti SHOP: Elefant SHOP: Libris

Alina Talabă

8 gânduri despre “Cum am devenit populară, de Maya van Wagenen ♠ Recenzie

Lasă un gând bun :3