Plimbarea

Simţeam nevoia sa ma plimb. Sa strabat strazile într-o goana nebuna dupa tine, în încercarea de a-mi face ordine în gânduri, de a ma putea întoarce acasa şi de a ma aşeza în pat pentru a dormi, nu pentru a medita toata noaptea. Trebuia sa îmi obosesc mintea, corpul, inima. Simţeam nevoia sa las vântul sa îmi loveasca faţa cu putere, cu toata furia ce o are, fiindca nu-şi poate gasi un loc al lui, fiindca e condamnat sa cutreiere pamântul fara un rost anume. Macar aşa poate aveam sa ma trezesc pentru o clipa la realitate. Noaptea era profunda, strazile înca pline de oameni, faţa mea ascunsa de sub o privire inexpresiva. Poate daca mi-aş fi umplut mintea de tine, te-aş fi scos cumva din inima, de aceea lasam fiecare staţie sa îmi aminteasca de ziua în care te-am zarit privind cerul în timp ce aşteptai autobuzul, fiecare strada sa îmi aminteasca de strada ta (caci în oraşul acesta afurisit toate strazile par la fel), fiecare secunda sa îmi aminteasca de noaptea în care inima mi-a învins orice raţiune şi, în miez de noapte am sunat la uşa ta, fara sa am vreo idee de ce.

plimbarea_din_dragoste_pentru_carti

Aveam nevoie sa fug, dar nu fizic, ci interiorul meu avea nevoie sa scape de tot trecutul ce ma apasa mai greu ca un munte; îmi trebuia un alt început. Şi ce simplu ar fi fost daca aş fi putut şterge totul cu un burete, iar tabla vieţii mele sa ramâna goala, gata de a fi scrisa din nou. Dar, atunci, aş fi facut totul perfect?

Sau aş fi ajuns iar ca acum?

Mi-am alungat acest gând, caci ştiam ca oricum nu aveam sa ajung nicaieri, fiindca viaţa nu are teorii sau legi. Oprit în faţa unui anunţ publicitar despe o vacanţa perfecta, am zâmbit uşor. Ştiam cât de mult îţi place sa calatoreşti, ştiam şi cum ai plecat atît de departe de mine; dar puteam fi mîndru, caci tu mereu aveai sa calatoreşti prin mintea şi inima mea, şi poate nu trebuia sa te opresc, poate trebuia doar sa fiu o gazda primitoare şi sa îţi dau voie sa locuieşti în mine atât cât voiai tu.

F.C.

2 răspunsuri la „Plimbarea”

Lasă un gând bun :3

