Trandafirul și hangerul – Renee Ahdieh || Recenzie

Imagini pentru trandafirul si hangerulAutor: Renee Ahdieh

Nr. pagini: 400

An apariție: 2018

Editură: Epica

Într-un tărâm aflat în pragul războiului, Seherezada este smulsă din brațele iubitului ei soț, califul din Khorasan. Cândva, îl considerase un monstru un ucigaș fără inimă, ce curma viața soțiilor lui, răspândind pretutindeni în jur durere și suferință dar, pe când îi deslușește tainele, descoperă un om extraordinar și o iubire căreia nu i se poate împotrivi. Cu toate acestea, un blestem amenință s-o despartă pentru totdeauna de Khalid.

Acum, își regăsește familia, care s-a adăpostit în desert, unde forțe înspăimântătoare se adună împotriva lui Khalid, forțe hotărâte să-i distrugă imperiul sub comanda fostului iubit din copilarie al lui Sazi.

Captivă între loialitatile pe care le nutrește față de cei dragi, singurul lucru pe care Sazi poate să-l facă este să ia taurul de coarne. Folosind forțele magiei pe care le descoperă încetul cu încetul înlăuntrul ei, Seherezada încearcă să pună capăt, o dată pentru totdeauna, cumplitului blestem și amenințărilor mocnite ale razboiului. Dar ca sa-și ducă misiunea la bun sfârșit și ca să rămână în viață, trebuie să fugă din mâinile propriilor dușmani.

description

Ziua bună, dragilor! Aduc astăzi în fața d-voastră un final de serie, un final de poveste care pe mine m-a pus pe gânduri și din care am învățat destul de multe. Știu că de la  ultima recenzia trecut ceva și că poate am bătut pasul în loc dar romanul acesta chiar nu voiam să îl termin. Trebuie să trag de poveste mult și bine, să trăiesc fiecare secvență, acțiune și gând pe care personajele mele preferate le/îl stăpâneau.

Fără doar și poate Trandafirul și hangerul a atins toate așteptările mele, mi-a adus tone de emoții și a urcat cu lejertitate în preferatele anului. De ce? Pentru că am simțit-o. Deși am citit carte pe parcursul a câtorva săptămâni, de fiecare dată când citeam fie 20-30 de pagini din ea mă prindea și mă introducea direct în deșert, în palat sau pe câmpul de luptă.

Toate meritele vin autoarei care a gândit și structurat cea de-a doua parte a duologie vizibil în detaliu astfel încât și cele mai mici întrebări făurite în primul roman să își găsească răspunsul.

Puterea adevărată nu înseamnă suveranitate. Înseamnă să recunoști că ai nevoie de ajutor și să ai curajul să-l accepți.

Dacă mă întrebați pe mine, v-aș putea spune că în jurul acestui citat s-a desfășurat toată acțiunea. Da, am avut ritm alert și cu siguranță au fost multe plane narative și chiar și două perspective: cea a Șeherezadei care prezenta scurta perioadă de singurătate de pe câmpul de luptă alături de oamenii care îi urau șotul, deci printre dușmani, lupta acesteia pentru a rupe blestemul și momentele alături de Khalid și cea a lui Khalid, aflat singur între porțile palatului, neputincios și meditator, conflictul său interior și clipele tandre furate alături de Șazi.

Personajele ilustrează tipare puternice, voluntare, pline de sacrificiu și de dragoste indiferent dacă e pentru un prieten, indiferent dacă e pentru un părinte sau pentru cel ales să îți fie aproape toată viața. Șeherezada a demonstrat de-alungul călătoriei în cele două romane că este o adevărată regină, o conducătoare și un model demn de urmat motiv pentru care sacrificiile făcute în numele ei sunt și vor rămâne mereu în adevăr. Khalid rămâne un stâlp al statorniciei, un viteaz băiețandru al cărui nume va răsuna în orice vreme peste ale sale ținuturi. Dragostea pe care el i-o poartă Șeherezadei atinge dincolo de apogeu astfel încât deciziile pe care acesta le ia vor fi și vor rămâne cu siguranță în numele adevăratei dragoste.

– Știi oare cât de mult ți-am dus dorul?

– Da, știu, îi răspunse Khalid, trăgând adânc aer în piept și plimbându-și degetul mare pe buzele ei. Dar tu știi oare că, datorită ție, viața merită trăită de mii de ori?

tumblr_of9daqTHvu1qzhg1no2_640

tumblr_of9daqTHvu1qzhg1no1_640

Conflictul rămâne ca în orice roman atât la nivel extern reprezentat de lupta ce se va da între cei ce îl vor ucis pe Khalid și ideologia regelui băiețandru dar și de nivel intern, dus de fiecare personaj în parte printre care îi amintim pe Tariq, băiatul a cărei dragoste nu a fost să fie împlinită și pe Irsa, copilița ce va ajunge o adevărată femeie, stăpână pe sine și încrezătoare în valorile morale.

Pe final de recenzie, da, cu mâna pe inima voi recomanda zi și noapte, la orice oră această duologie. De ce? Pentru că tu poate poți să o vezi cu un ochi critic doar un clișeu, un fantasy, o mediocritate dar nu o să îmi poți schimba mie nicicum percepțiile și bucuria pe care mi-au adus-o romanele atunci când eu le-am citit, atunci când povestea Seherezadei și a lui Khalid se depăna, atunci când 1001 de nopți s-a întâlnit cu Urzeala Tronurilor. Așdar da, te aștept aici, cu propuneri mai bune și cu un autor mai dedicat decât a fost Renee Ahdieh cititorilor săi.

kkk

5/5 foarte previzibil. Consider că mi-am motivat alegerea.

V-am cuprins!