Trădarea câștigătorului de Marie Rutkoski | Recenzie

Titlu: Trădarea Câștigătorului (Trilogia Câștigătorului #2) Imagini pentru tradarea castigatorului marie rutkoski

Autor: Marie Rutkoski

Editura: Grupul Editorial Corint (Leda Edge)

Nr. de pagini: 400

Data apariției: 2017

O căsătorie regală e ceea ce visează cele mai multe fete. Dar pentru Kestrel înseamnă o viață trăită într-o colivie pe care ea însăși a creat-o. Pe măsură ce nunta se apropie, ea tânjește să-i spună lui Arin adevărul despre logodna ei: că a acceptat să se mărite cu prințul în schimbul libertății lui Arin. Dar poate Kestrel să aibă încredere în Arin? Poate să se încreadă în ea însăși? Căci Kestrel se pricepe de minune la arta decepției. Ea acționează ca spion la curte, dar dacă va fi prinsă, va fi demascată ca trădătoare a țării sale. Și totuși nu se poate opri din căutarea unei căi de a schimba lumea sa nemiloasă… apropiindu-se, astfel, de descoperirea unui secret îngrozitor.

Uluitoarea continuare a bestsellerului Blestemul Câștigătorului dezvăluie prețul imens al minciunilor periculoase și al alianțelor necinstite. Adevărul va ieși la lumină și atunci Kestrel și Arin vor afla cât de mult îi vor costa faptele lor.

Cunoaşteţi sentimentul acela când daţi peste o carte care la prima vedere vă trezeşte interesul pentru poveste, iar în final vă taie respiraţia? Care să vă țină în priză cu o acțiune bine construită, iar apoi să vă țină în suspans până se publică al doilea volum? Iar după lungi așteptări țineți în mână volumul doi și îl priviți în timp ce în interiorul vostru se luptă sentimente contradictorii: de teamă, pentru ceea ce le-a pregătit autoarea personajelor, și de nerăbdare, ca să vă reîntâlniți cu personajele alături de care aveți un trecut tumultos (experiența volumului precedent).

Volumul aceasta o să vă taie respirația din toate punctele de vedere, pornind de la superba copertă care te face să vrei să o ai chiar dacă nu știi despre ce este vorba în carte, continuând cu descrierea care îți promite o experiență literară cum nu ai mai trăit până acum, pentru ca nu în ultimul rând să descoperi, cu sufletul la gură, care este grandioasa continuare a evenimentelor din Blestemul câștigătorului.

Dacă „blestemul câștigătorului e atunci când obții obiectul dorit, dar numai la un preț uriaș”, atunci la ce se referă „trădarea câștigătorului„? La trădarea propriei țări? La trădarea propriei inimi? Ambele?

În volumul precedent am avut ocazia să descoperim un univers aparte, în care valorienii sunt cei aflați la putere, iar herranii sunt simpli servitori la mila stăpânilor, dominați din toate punctele de vedere de către aceștia; o inegalitate socială rezultată ca urmare a cuceririi peninsulei Herran de către valorieni. Însă nemulțumirea herranilor cu privire la modul lor de trai i-a determinat să se revolte și să-și recucerească teritorul pierdut. Ca urmare a acestor evenimente, Arin, un sclav herran cumpărat de către Kestrel pentru o sumă uriașă de bani, a dobândit titlul de guvernator și totodată reprezentant al celor din neamul lui. Pentru a se asigura că Arin va scăpa cu viață și nu va fi pedepsit ca urmare a recuceririi teritoriilor care aparțineau în mod nedrept valorienilor, Kestrel își calcă pe inimă și îi propune o înțelegere fragilă și periculoasă împăratului valorienilor, și anume căsătoria ei cu prințul moștenitor în schimbul independenței peninsulei Herran. Împăratul acceptă propunerea lui Kestrel, conștient de faptul că libertatea herranilor este doar aparentă; în fapt, aceștia fiind în continuarea subordonați imperiului.

Ähnliches Foto

Cel de-al doilea volum debutează cu inevitabila discuție dintre împărat și Kestrel cu privire la stabilirea datei nunții dintre aceasta și prințul moștenitor, Verex. Protagonista realizează că se află într-o cușcă pe care singură și-a creat-o, dar care acum începe să se strângă în jurul ei. Nu dorește această căsătorie, însă acesta este doar secretul ei. Se străduiește să adopte o aditudine degajată în momentul în care încearcă să amâne cât de mult posibil data nunții, sperând în secret ca zeii să-i ofere șansa de a schimba lucrurile și de a rupe logodna. Însă insistențele împăratului nu se opresc și ultimul lucru pe care și-l dorește Kestrel este să-i trezească suspiciuni împăratului cu privire la adevăratul motiv pentru care refuză să facă acest pas. Aflându-se într-o situație pe care nu o poate manipula în favoarea ei, decide, fără tragere de inimă, să stabilească ziua nunții la începutul verii.

În imaginea împăratului, Kestrel și-a găsit un veritabil adversar în ceea ce privesc jocurile politice și manipulările situațiilor pentru obținerea lucrurilor dorite. Crud, nemilos și dominator, acestea sunt calitățile care reușesc să-l descrie cel mai bine pe împărat.

Printre planurile de nuntă și alegerea rochiei potrivite, Kestrel descoperă lucruri îngrozitoare, fapt care o împinge să acționeze ca un spion pentru herrani. Dar servitoarele care sunt plătite să-i urmărească fiecare mișcare îi îngreunează misiunea, iar Kestrel va fi nevoită să găsească o modalitate de a comunica cu Tensen, ministrul de agricultură al herranilor, fără a fi descoperită de către împărat. Astfel, își dezvoltă un mecanism secret de comunicare, un cod neînțeles de către ceilalți prin care fac schimb de informații.