După ce te-am pierdut – Jojo Moyes || Recenzie

Seara bună, dragilor! Ce mai faceți? Pregătiți de teze, pregătiți de Craciun? Eu una abia aștept Ajunul și tot ce vine cu el și cadouri și prieteni și iubire și… Cum vă ziceam: succes la teze/simulări! O scumpă, știu.

Imagini pentru dupa ce te am pierdut

Editură: Litera

An apariție: 2016

Autor: Jojo Moyes

Nr.pagini: 394

Trecutul pare să nu o slăbească pe Louisa Clark. Ce? Da, acea fată cu colanți galbeni-albinuță acum și-a strâns moda și sufletul și încearcă să își construiască din nou viața. Împotriva tuturor lucrurilor, are un job prost plătit, o casă ce aduce a garaj și mai nou o adolescentă de care în curând va deveni responsabilă.

Recenzia de astăzi aduce o carte pe care am tot amânat-o, nu doar din lipsa timpului ci și din lipsa pregătirii emoționale. Dacă „Înainte să te cunosc” mi-a rupt sufletul și m-a lăsat a nimănui, după un an și ceva luni de la citirea volumului, „După ce te-am pierdut” mi-a oferit o lecție de viață mie și cred că ar putea aduce cu ușurință multora un nou început.

După cum v-am spus ce urmări a avut primul volum, de la al doilea nu aveam prea multe așteptări. Știam că nu mai e Will, că va fi plin de suferință și că probabil se va transforma într-un clișeu. Dar, așa cum îmi place mie să spun, dacă o carte are finalul la care poate uneori ne așteptăm nu înseamnă că povestea sa a fost clișeică și că nu a meritat. Ce zici de viață? Tot un clișeu.

Lou călătorește. Acceptă sfatul și încearcă să trăiască mai mult, iar în cele din urmă se muta undeva, singură și își clădește viața de la 0. Sau cel puțin încearcă pentru că amintirile o dor, iar rănile se vindecă greu. De la locul de muncă aceasta privește cum oamenii decolează spre a-și începe o nouă viață, dar ea… ea doar rămâne acolo pentru că fețele se schimbă și timpul o dată cu ele.

„Îmi lipseau vocea lui, râsul lui spontan, ce se făcea atât de rar auzit, atingerea buzelor lui moi pe degetele mele, felul cum pleoapele lui se lăsau în jos atunci când era pe cale să adoarmă.”

Toate acestea se petrec până într-o zi când din pură neatenție un accident are loc și noi persoane își fac loc în viața ei. De aici acțiunea propriu-zisă a cărții evoluiază și își caută firul narativ. Se observă extrem de vizibil îmbunătățirea stilului autoarei. Nu doar stilul, cât și calitatea povestirii. Întâmplările iau o întorsătură anapoda și te țin cu sufletul la gură. În acest roman ritmul cardiac crește din variate cauze întocmai pentru că în sfârșit autoarea se axează pe detalii și nu pe acțiunea propriu-zisă.

Personajele devin mult mai bine conturate. Lou are parte de o întreagă evoluție de la evenimentul care a marcat-o la finalul primei părți și până la tragedia celei de-a doua. Dobândește diferite calități, cunoaște oamenii printr-o consiliere psihologică, redobândește anumite valori umane și se maturizează. Se trezește cu responsabilitatea supremă și se descurcă în felul ei mai bun. Decide să se deschidă în fața cuiva. Dacă pentru Will dragostea a fost platonică, pură, inocentă, de data aceasta Sam scoate la iveală o nouă latură și încearcă să o readucă la viața pe vechea Lou Clark. Acesta se identifică în final cu puterea protagonistei și cu factorul care o va reîmputernici și o va face o femeie completă.

Cuvintele tot curg iar laudele nu încetează pentru că acest volum mi-a plăcut mult mai mult decât primul. A avut acel ceva, a avut momente palpitante. Am înțeles în totalitate gândurile personajelor. Pentru că eu nu am făcut o recenzie pentru „Înainte să te cunosc”, Alina o are scrisă aici, o să vă spun un singur lucru: nu am acceptat din punct de vedere creștinesc decizia lui Will. Dar totuși dacă m-aș fi aflat poate în poziția lui, cred, undeva, cumva că aș fi procedat la fel.

V-am spus lucrurile acestea întocmai pentru a înțelege de ce consider că Lou își merita în continuare șansa la o nouă viață. Merita pe cineva care să o iubească suficient de mult încât să își dorească să trăiască. Să fim sinceri, câți dintre noi nu ne gândim la asta?!

Am încercat pe cât posibil să extrag din această recenzie partea din sinopsis pe cu toții cred că v-ați fi dorit să v-o detaliez. Astfel consider că trebuie cât mai curând să citiți această duologie dacă încă nu ați făcut-o, două cărți pe care cu siguranță le veți îndrăgi și din care veți avea ce învăța! So, go, go, reducerile de Black Friday nu așteaptă!

images

Ofer 5/5 steluțe pentru acest roman.

„Life is short, right? We both know that. Well, what if you’re my chance? What if you are the thing that’s actually going to make me happiest?”