Moștenirea Străbunilor – Maria Ileană || Recenzie

Editură: Tritonic

Nr. pagini: 397

Autor: Maria Ileană

An apariție: 2017, mai

Deși pare că duce o viață simplă, banală alături de prietenii ei și de fratele mai mic, Ema trăiește o viață dublă iar problemele nu întârzie să apară. Aceasta trebuie să își asume funcția în Regat, să își îmbrățișeze puterile și să lupte pentru poporul ei. Și prin luptă mă refer la războiul rece ce îi paște regatul și la conducătorul care îl manevrează.

Seara bună, dragilor. Frig afară, frumos în casă. Vremea e numai bună de citit și de scris, motive pentru care după aproape o lună revin cu această recenzie a unei cărți pe care am „lungit-o” atât de mult timp. O să vă dau și argumente, desigur. Primul factor ar fi școala. Dar ar fi prea simplu să vă las în acest suspans. Primul factor ar fi stresul, cred că e mult mai potrivit. Acel gând care nu te lasă să faci nimic altceva decât să stai cu caietul de (spre exemplu) chimie în față și să te gândești la ora de mâine. Vă spun sincer: nu îți mai arde de citit. Tot odată cheful m-a cam părăsit. Din cauza oboselii, preferam să dau câteva minute scroll pe rețelele de socializară iar mai apoi să dorm.

Dar destul cu această argumentare non-sens și să trecem la lucruri mai importante. Cum ar fi cartea aceasta. Cartea acesta care m-a băgat în Reading Slump și din care nu am înțeles aproape nimic. Spun aproape pentru că… o să vedeți voi pe parcursul recenziei de ce. Scot din nou în evidență: a fost și vina „chefului” meu nebun de a citi.

Cartea noastră aici de față se deschide cu o descriere infinită ce are în prim plan practic, condiția omul de geniu și trecutul. Poate că recenzia mea o să vi se pară puțin ironică. Totul vine de la sine. =) Spre exemplu: „Există momente în viață când căderea poate fi o binecuvântare, dar tot ce ascunde de fapt e un blestem.” Vedeți? Nu mă înțelegeți greșit, citatul reliefează foarte bine conținutul cărții.

Imagini pentru vampiri

În primul rând m-a surprins foarte mult atunci când pe parcursul operei cineva m-a întrebat ce părere am despre carte până acum. Vă dați seama că nu i-am oferit un răspuns propriu zis însă persoana respectivă a adăugat o altă frază „pentru că știu că e scrisă de o adolescentă”. Wow. Eu nu mi-am dat seama de lucrul acesta. Recunosc, nu m-am informat și cred că nici măcar nu trebuia să o fac. Am abordat stilul și mi-a plăcut. Comparând cu alte cărți de pe Wattpad, de oriunde scrise de adolescenți n-aș fi spus nici măcar o dată că „Moștenirea Străbunilor” este scrisă de o fată care avea pe atunci 17-18 ani. Felicitări!

Personajul nostru principal, Ema joacă o viață dublă și este moștenitoarea de drept a tronului din Regatul pe care Elizabeth îl conduce. Ea este fericita posesoare a unor puteri extrordinare ce vor avea să schimbe destinul poporului. Poporul alcătuit din creaturi supranaturale: vampiri, vârcolaci ș.a.

Conflictul a fost bine conturat atât pe plan exterior, între cei ce vor să dobândească puterea cât și pe plan interior, gândurile Emei. Mai multe sentimente o încearcă pe fată, în frunte cu apariția primei sale dragoste, Cristian. O dată cu înaintarea în vârstă la momentul de față cei doi își dau seama că s-au maturizat și că au nevoie de timp să își clarifice lucrurile care în mod evident nu mai sunt ca înainte. În relația cu celelalte personaje, Emanuela se dovedește a fi o persoană sinceră, onestă și preocupată de buna-stare a celor din jur.

În anumite secvențe am avut senzația că autoarea se conturează pe ea: plină de umor, ușor sarcastică și orgolioasă prin prisma personajului său. Descrierile au fost în temă și bine puse în evidență.

Mai multe detalii din carte s-au pierdut pe parcursul acestei luni în care am tot tras lectura de păr. Anumite secvențe au fost slab conturate, altele poate prea mult pentru gustul meu. Cred că oarecum a lipsit ritmul alert și suspansul. Sau poate l-am pierdut eu. E posibilă și varianta aceasta pentru că o dată ce te-ai chinuit atât să citești cartea la un moment dat îți dorești să o termini mai repede și îți fuge privirea.

De partea răului ședea un personaj la care nu ne-am fi așteptat și pe care, gândindu-ne firesc, logic și uman nu l-am fi luat în considerare ca pe un inamic. Răul este conturat de data aceasta în două ipostaze, în două personaje care până în final își găsesc propriul drum spre bine.

3

3/5 steluțe pentru „Moștenirea Străbunilor”

Exemplarul a fost primit prin colaborarea cu Editura Tritonic cărora le mulțumesc enorm pentru toate cele 5 bijuterii pe care le-am citit.