Dincolo (Am murit, din fericire #3) de Theo Anghel | Recenzie

Titlu: Dincolo (Am murit, din fericire #3)

Autor: Theo Anghel

Editura: Quantum Publisher

Nr. de pagini: 330

Data apariției: mai 2016

După extragere, Oriana ajunge Dincolo, alături de cei doi îngeri, Ama și Abel. În așteptarea judecății, se petrec lucruri care răstoarnă toate ideile ei despre ce credea că i se poate întâmpla pe acest tărâm…

Încă din momentul în care ni s-a prezentat situația ipotetică în care un recuperator ar putea fi extras din Chaos, am fost 70% sigură că și Oriana va avea parte de aceeași soartă. Și intuiția nu m-a înșelat, deoarece printr-o situație total neprevăzută, la finalul volumul 2 protagonista a fost extrasă din lumea în care a revenit după moartea ei, ajungând Dincolo. În așteptarea judecății ei, Oriana se trezește în Transeo, un loc de tranziție în care se află mai mulți recuperatori care au împărtășit aceeași soartă ca protaginista noastră.

Odată cu trecerea zilelor, neliniștea cu privire la momentul judecății sporește considerabil, iar recuperatorii alături de ai săi îngeri încropesc diverse planuri de a evada din Transeo. La un moment dat se ivește și mult așteptata șansă la libertate, iar protagoniștii noștri nu dau cu piciorul acestei oportunități. Aparenta libertatea a acestora este una înșelătoare, materializată sub forma Purgatoriului, un tărâm rătăcit în care nici poruncile Raiului și nici regulile Iadului nu îl stăpânesc.

Odată ajunși în Purgatoriu, amintirile îngerilor legate de viețile lor de muritori au revenit cu o forță nimicitoare, relevând modul în care cei doi au fost recurtați de tabăra cerească și de cea a iadului. Până și eu, în calitate de cititor, am resimțit șocul de care a fost străbătută Oriana în momentul în care a aflat cumplitul secret. Din punctul meu de vedere, acesta a fost cel mai semnificativ moment din tot romanul, așteptându-l încă din clipa în care m-am apucat de primul volum din serie.

Pe acest tărâm, personajele vor rătăci pe tot parcursul romanului, înfruntând succesiv diverse provocări și situații neprevăzute. „Scapi de dracu’, dai de mă-sa” este vorba care ar descrie cel mai bine înlănțuirea de pericole prin care au fost nevoiți să treacă protagoniștii.

La un moment dat, am trăit cu impresia că personajele se învârt în cerc și că acțiunea bate pasul pe loc, motiv pentru care mi-ar fi plăcut ca autoarea să le ofere eroilor noștri acea portiță de scăpare din Purgatoriu. Însă provocările schițate meticulos de Theo pentru personajele sale nu se încheie aici, acestea din urmă fiind nevoite să-și dovedească iscusința și în celelalte volume pentru ca în final să ajungă … unde?! Încă un secret bine pecetluit de Theo!

Dintre aspectele care m-au încântat la acest volum aș vrea să subliniez toate scenele cu Ama și Abel, a căror evoluție față de cărțile precedente a fost de-a dreptul remarcabilă. Aici întâlnim o Ama războinică și hotărâtă, precum și un Abel în postura de lider al grupului format de cei care au evadat din Transeo, iar împreună cu Oriana se sfătuiește și ia deciziile cele mai înțelepte pentru supraviețuire.

Dintre cele trei volume citite până în prezent din seria Am murit, din fericire, Dincolo mi se pare cel mai dark, prezentând într-o manieră fantastică o realitate sumbră în care sentimentul care primează este cel de supraviețuire. Acest sentiment a fost sădit în sufletul personajelor încă din momentul în are au pășit în Purgatoriu și a rămas viu până la final în sufletul celor care au izbutit să țină piept acestui tărâm. În acest volum, umorul caracteristic lui Theo Anghel cu care ne-am familiarizat încă din primul volum, acum este presărat în cantități limitate peste momentele tensionate și dramatice, menținând echilibrul dintre genurile abordate.

Cartea poate fi achiziționată de pe site-ul Editurii Quantum Publisher cu o reducere de 27%. Tot ce trebuie să faceți este să dați click AICI. De asemenea, puteți găsi cartea și pe LIBRIS și pe ELEFANT.