5 stars

Întoarcerea – Jennifer Armentrout || Recenzie

Imagine similarăEditură: Leda Edge

Autor: Jennfier Armentrout

Nr. pagini: 430

An apariție: 2017

După ani de la înțelegere, Seth primește o nouă misiune de la Apollo, zeul Soarelui, prin care acesta va fi nevoit să protejeze o muritoare, o fată frumoasă, îndrăzneață însă de care nu se poate atinge. Lui Josie îi este complet dată viața peste cap atunci când acest băiat misterios își face apariția și îi aruncă în față o legendă din mitologia greacă. Atracția este intensă, însă titanii nu așteaptă. Josephine, Josephine, atenție la ce ai putea pierde!

Dacă la alte lecturi am fost poate sceptică și nu am avut sută la sută încredere în povestea ce mi se va desfășura, pe Jennifer Armentrout nu o voi subestima niciodată. Da, acum, cu mâna pe inimă recunosc aici, public, că este autoarea mea favorită iar dacă nu ați citit nimic scris de ea vă invit rapid să o faceți! „Întoarcerea” primul volum al seriei Titanii a fost exact așa cum mi-am dorit. Mi-am dorit-o inițial fără să citesc sinopsisul de pe spate. De fapt, nu am întrebat pe nimeni nimic, doar am cerut-o de la Editura Corint, iar Alexandra a fost mai mult decât drăguță și mi-a trimis-o prin intermediul colaborării noastre. Pe această cale mulțumesc și pentru cele 3 exemplare oferite. Minunate toate 3!

De la „Legendele Olimpului” de Alexandru Mitru am avut mereu o înclinație spre această lume a grecilor. Zei, titani, semizei și toate cele sunt pentru mine. Când „Întoarcerea” a ajuns la mine, bucuria mea a fost și mai mare! Zei, dragoste, băiat frumos și o poveste completă, ce mi-aș mai putea dori?! Tot pachetul pentru câteva ore de lectură pe nesuflate. Dar nu, am tras de cartea asta ca de un pachet de biscuți „Oreo”. Nici acum nu sunt prea mândră de mine că am terminat-o. Cum sună asta?

Într-o lumea așa plictisitoare, ca a mea sau poate ca a ta, nu o să îți vină să crezi ce te va face Armentrout să întâlnești! Zeilor! Oh, da, chiar zei și nu fac parte doar dintr-o interjecție. Până și povestea cu extratereștrii a părut mai normală, dar ce e asta? Cât am trăit în minciună? Răspunsul tot autoare ni-l dă, mereu.

De la Uranus, Cronos și până la Zeus, mitologia greacă a avut de suferit iar acum pare că istoria se repetă. Dacă nu cunoașteți poveștile vă invit să citiți Legendele Olimpului Zeii și Eroii de Alexandru Mitru, iar mai apoi totul o să vi se pară și mai logic. Totuși voi face o scurtă listă și eu:

Apollo –  în mitologia greacă și în mitologia romană, zeul zilei, al luminii și al artelor, protector al poeziei și al muzicii, conducătorul corului muzelor, personificare a Soarelui; Era fiul lui Zeus și al lui Leto. Pentru că Hera, din gelozie, îi refuzase lui Leto un loc unde să poată naște, Poseidon a scos la iveală, din valurile mării, insula Delos. Acolo, după nouă zile și nouă nopți de chinuri, Leto a adus pe lume doi gemeni: pe Apollo și pe Artemis.

Ares – este zeul războiului în mitologia greacă; Se numără printre cei doisprezece mari zei ai Olimpului și este fiul lui Zeus și al Herei. În literatura greacă el reprezintă deseori aspectul fizic, violent și neîmblânzit al războiului, în contrast cu sora sa, Atena, ale cărei funcții ca zeiță a înțelepciunii includ strategia militară și capacitatea de a administra cu succes o armată.

Hades – este zeul Infernului, sălășuind în împărăția umbrelor, pe care o cârmuie alături de soția sa, Persefona; Este un zeu htonic, fiul lui Cronos și al Rheei. Este fratele lui Zeus, al lui Poseidon, al Herei, al Demetrei și al Hestiei.

Tartar –  este cea mai joasă regiune a lumii, fiind atât de adânc sub pământ pe cât este pământul sub cer.

Titanii –  este denumirea purtată de cei șase fii ai lui Uranus și ai Gaiei: Coeus, Crius, Cronos, Hyperion, Iapetus, Oceanus (titani) și cele șase fiice: Mnemosyne, Febe, Rhea, Theia, Themis și Thetys (titanide).

Acțiunea noastă începe atunci când Seth, Apollyonul, este înștiințat de către însuși Apollo, zeul Soarelui să aibă în grijă o muritoare și să o ducă în siguranță la Academia Legământului. Ținând cont de înțelegerea pe care acesta a făcut-o cu zeii, se supune fără prea multe întrebări și pleacă în căutarea fetei.

Apollyon – copilul unui pur sânge și al unui semipur, unul singur în generație și programat;

Josie este acum studentă și datorită bolii pe care mama sa o are, schizofrenia, aceasta are în plan să meargă în continuare spre psihologie. Crescută cu bune și cu rele de către bunici și mamă și privită ca un copil din flori, aceasta a avut o copilărie izolată. Ajunsă însă aici, nebunia pare că nu o slăbește și întâlnește cel mai frumos tip pe care l-a văzut ea vreodată. Dar ce să vezi, o fi oare și el nebun pentru că aparent numai de oameni ciudați are parte. Seth al nostru ajunge în campus, caută muritoarea, pe principiul „zis și făcut”, o găsește și îi aruncă tot adevărul în față. Ușor, băiete, nu-i ca și cum fiecare dintre noi visează că Apollo ar fi tatăl nostru și că de acum Artemis ne va încânta mereu privirile. Ușor.

Din abundența de informații, aceasta înțelege că mama ei nu este nebună. Toate filmele pe care i le povestea, calamitățile lumii, acestea erau adevărate. Iar acum cu siguranță ea va avea un atac de panică. Să fie ea un semizeu? Prostii. Să fie oare tatăl ei Apollo? Posibil. Dacă pentru ea toate acestea sunt noi și ce va urma va fi și mai neobișnuit, pentru Seth istoria pare că se repetă, iar gândul lui se întreaptă spre Alex. Of, băiete, te cam bate soarta!

7 titani, inclusiv Cronos, au fost eliberați din Tartar iar Hyperion va veni după ea. O va căuta și se va răzbuna pentru cele ce Apollo i le-a înfăptuit. A trimis umbre după ea, au vânat-o daimonii și în final și-a făcut spectaculoasa prezență.

Imagini pentru the return jennifer armentrout

1515105_528714343962595_1277736183_n.jpg   Deși e doar primul volum, personajele au fost bine construite. La fel ca și în celelalte cărți ale autoarei, bărbații sunt inzestrați cu un sarcasm de aici și până după Olimp, iar femeile au parte de frumusețea pură. Seth este chipeș și bine făcut. Pare a fi exact ce toate femeile își doresc însă femeia pe care el a vrut-o a ales pe altcineva. Copilăria a fost și mai grea, acesta fiind un copil nedorit și interzis, un Apollyon care nu ar fi trebuit să existe. Aventura aceasta alături de Josie îi trezește sentimente de care nu credea că va fi vreodată capabil, dar să le mai și stăpânească.

Josie este tânără și încă prea inocentă. Își dorește să devină psiholog pentru a își ajuta mama, vinovată simțindu-se atunci când familia i-a spus că viața ei a început, dar a mamei s-a sfârșit. O piatră tare, care a suportat cu putere și tărie veștile pe care a trebuit să le primească și să le digere într-un timp atât de scurt.

Relația lor este îl pune în pericol mai ales pe Seth. Se comportă cu Josie de parcă ar fi cel mai sfânt lucru, chiar dacă e fata șefului, adică a lui Apollo. Atracția s-a simțit încă de pe holul școlii  și a continuat până la finalul cărții.

Puncte tari: pluriperspectivitatea și narațiunea la persoana I, îmi era dor de o astfel de carte; puncte tari aș înșira vreo oră;

Puncte slabe: nu înțeleg de ce editura nu a tradus și seria „Covenant” pentru că practic, seria „Titanii” este cum s-ar spune un spin-off de la ea. Sper să se traducă și aceea.

Citat/Scenă preferat(ă): „Voiam ceva ce nu mai avusesem niciodată. Companie reală. Loialitate. Prietenie. Pe ea. Fără nimeni altcineva. Doar noi. Un viitor. O zi de mâine. Mântuire. Și îmi apăsa pieptul, pentru că nu știam cum să mă descurc cu toate astea.”

O carte care te va ține cu sufletul la gură. Te va purta pe alocuri ca vântul și nu îți vei da seama până în final când au zburat paginile. De ce povestea lui Josie și a lui Seth s-a terminat și cand se va traduce următorul volum? Cât mai avem de așteptat după dragoste, umor, zei și război?

Cartea este disponibilă:

librispret_elefant

ioana