2 stars · Book Review

Cadavrul din bibliotecă, de Agatha Christie – Recenzie

Această recenzie vine după o lungă absență din partea mea pe blog. Între timp vreau să vă spun că am terminat facultatea, am luat 10 la licență, m-am înscris la un master în limba engleză și mi-am găsit un internship în cadrul unei companie de IT. Peste o săptămână urmează să plec la mare deci îi super mulțumesc Ioanei pentru tot sprijinul acordat pentru blog. Acum că am trecut peste această paranteză, să revenim la recenzie.

E ora 7 dimineață și familia Bantry nu este deloc pregătită să facă față șocului care o așteaptă. În propria bibliotecă este găsit cadavrul unei tinere îmbrăcate cu rochie de seară și machiate ca pentru o petrecere. Însă cine e femeia? Cum a ajuns acolo? Și ce legătură are cu o altă tânătă ale cărei rămășițe carbonizate sunt descoperite mai târziu într-o carieră abandonată? Alarmată, familia Bantry o invită pe Jane Marple să rezolve misterul, înainte ca bârfele să țeasă un păienjenis de supoziții care să ascundă pentru totdeaua adevărul.

IMG_20170624_144303

Despre Jane Marple am vorbit deja într-o postare dedicată personajului săptămânii. Pentru cei care nu știu, principalele personaje din romanele Agathei sunt fie Jane Marple, o fată bătrână deprinsă cu obiceiurile oamenilor grație observării comportamentului acestora în satul natal, fie Hercule PoirotHercule Poirot, un geniu detectiv, căruia i-am dedicat de asemenea un articol în cadrul rubricii personajul săptămânii.

Povestea începe cam așa. Doamna Bantry este anunțată în toiul nopții de către cameristă că în propria bibliotecă a apărut din senin cadavrul unei fete. Nevenindu-i să creadă cele auzite, încearcă să își convingă soțul să coboare la fața locului, acesta fiind ferm convins că vorbele auzite sunt doar o fantasmagorie a nevestei sale. Coboară în bibliotecă și rămân înmărmuriți de imaginea sinistră și ireală a fetei zăcută pe covor. Strident fardată, cu unghiile roase și puternic dată cu ruj, poziția acesteia pare absurdă. Bineînțeles că se demarează o anchetă pentru identificarea decedatei și se descoperă că aceasta lucra ca dansatoare la un hotel dintr-un orășel apropriat. Cunoscând abilitățile detective ale lui Miss Marple, doamne Bantry o convinge pe aceasta să ia parte la cât mai multe detalii ale anchetei.  De aici încep să iasă la iveală tot mai multe date despre locuitorii hotelului, numărul suspecților restrângându-se asupra unui număr mic de persoane, toate având alibiuri destul de puternice și concludente.

IMG_20170624_144150 (1)

Cartea se citește destul de repede, povestea fiind una destul de ușoară, fără a pune într-o dificultate foarte mare cititorul. Nu îmi dau seama de ce, dar parcă nu mi s-a părut la fel de palpitantă ca alte romane scrise de această autoare. Miss Marple tinde să aibă un rol secundar, aceasta fiind adusă în prim plan destul de rar și asta doar pentru a o pune într-o postură de bătrână țicnită care bate câmpii despre întâmplări petrecute la ea în sat. De fapt, prin aceste povestioare ea asociază comportamentele oamenilor alături de care a trăi ani în șir cu cele ale oamenilor pe care abia apucă să îi cunoască. În final se dovește că instinctele sale nu o înseală, ea fiind cea care ajută la descoperirea criminalului.

Nota: 2/5 ★★☆☆☆

Recomand cartea, ea fiind o lectură lejeră de vară. Nu durează mai mult de 5 ore lecturarea ei. Dacă doriți totuși să citiți ceva intens, plin de mister și de dramatism, vă recomand să vă îndreptați spre o altă direcție.