Destine Pierdute – Adina Speteanu || Recenzie

Imagini pentru destine pierdute adina speteanu

Editura: Tritonic

Nr. pagini: 398

An apariție: 2013

Autor: Adina Speteanu

Sinopsis

Realitatea nu este întotdeauna tot ceea ce pare însă atunci când Natalia realiează lucrul acesta, viața ei devine privită și mai în profunzime. Prietenii interzise, reguli blestemate, răzbunare și un joc al morții. Să fie oare prea mult pentru ea?  Ține minte Natalia, când nu mai ai nimic de pierdut, să rămâi în viață este cel mai greu!

Bună din nou! Editura Tritonic mi-a oferit posibilitatea să citesc primul volum „Destine pierdute” din seria „Dincolo de moarte” de Adina Speteanu, în urma colaborări noastre. Alte trei cărți îți așteaptă rândul cuminți, în bibliotecă, la descusut. Dar până atunci să ne ocupăm de acest roman ce se vrea a fi un fantasy românesc.

Recenzie

Indecisă fiind pentru că nu știam ce să aleg dintre cele 4 cărți, am luat legătura cu o prietenă și ea mi-a spus ” „Destine Pierdute” e cu vampiri ”. Atât mi-a trebuit, am pus mâna pe raft, am scos-o, mirosit-o puțin și a mea a fost. Nu știam însă ce mă așteaptă. Să fi fost oare 2 zile timp în care m-am chinuit să citesc o sută de pagini? Da, clar că așa s-a întâmplat.

Cert e că acum pot deosebi un roman contemporan românesc de unul străin. Cum și de ce? Descrieri! Românului îi place vorba, domle! Să despice firul în 3, în 5, în 20. Și nu spun că asta ar fi fost un lucru rău însă pe alocuri a devenit plictisitor pentru mine. Începutul a fost mai greu pentru că mai apoi paginile au trecut în modul normal de citire.

Strygorra

Acțiunea se petrece în țara noastră anume în București, Brasov și un ținut al strigoilor, Strygorra. Un nume destul de inspirat, nu? Am punctat aici originalitatea și scriitura autoarei. După paginile o sută cincizeci, două sute, cartea m-a prins „rău”. Personajele au început a se contura iar accentul nu mai era pus pe descrieri, implicit acțiune, ci pe stare interioară a personajelor. Care nu e prea bună la fiecare dintre ei. Atmosfera cărții a început a se îndrepta înspre gothic, am punctat și lucrul acesta. Adina a reușit să mă introducă acolo și e mare lucru.

Într-un plan paralel luptei dintre nemuritori, strigoi și vampiri, Natalia își duce viața liniștită alături de familie și de prietenul cel mai bun, Armand. Născută pentru a îndeplini un destin și de a pune capăt războiului, aceasta se trezește direct implicată într-o lume de basm, nemaiîntâlnită o dată cu întâlnirea Lorenei. Descrierea prieteniei dintre fete m-a dus pentru câteva minute cu gândul la lgbt. Dar nu, o conexiune strânsă ce are să își găsească explicațiile într-un final. Nemuritorii au nevoie de Natalia!

Lucrurile s-au stricat în lumea Întunericului din momentul în care Dragoș a devenit vampir. Însetat de putere și supremație acesta ucide conducătorul, instalează haosul iar mai apoi fuge din țară ca mai apoi să se întoarcă pe la 1900 și să se îndrăgostească. Iubirea nu prea i-a adus fericire, motiv pentru care acum după ce puterea supremă deja este a lui, dorește răzbunarea.

Strigoii sunt în principal protejați de Gardă. Zero, de vreo două zeci și cinci de ani, este căpetenia și are grijă de situația pretectorilor: Lorena, aparenta prietena a Nataliei, Andrei, cel arongant dar și puternic, Bianca, asistenta medicală și Tudor, cel cu abilități de teleportare. Am punctat și aici pentru că sunt idei nemaiîntâlnite.

Personajele principale mi-au adus aminte de alte personaje. Sau poate că eu am vrut să creez această asemănare. Natalia, în asemănarea Bellei Cullen pentru că la un moment dat Lorena spune că poate simți mirosul vampirilor de la kilometrii depărtare dar la ea nu simte nimic. Analogie cu Edward care nu îi poate citi gândurile Bellei. Dragos în asemănarea lui Damon Salvatore datorită descrierilor și sentimentelor. Cadrul în care Natalia îl surprinde în vise: pădure, cimitir, m-a dus cu gândul la Damon din primul sezon al serialului. Misterios și periculos. Și lui Andrei i-aș oferi o asemănare însă pentru moment nu am găsit-o. Poate următoarele volume.

Lipsește ceva? Da? Povestea din prezent de dragoste. Da, nu prea avem. Personajele noastre au fost preocupate cu alte treburi volumul acesta. S-a încercat o tachinare între Natalia și Andrei. Ba chiar și o surprindere pentru Dragos. Să ne așteptăm oare la un triunghi? Poate nu, dar m-ar încânta ideea.

Per total lectura a fost o lectură frumoasă și vă recomand cartea. Descopăr din ce în ce mai mult autorii români și aparent îmi place să găsesc. Un fantasy, spun eu, original, cu elemente tradiționale românești și o atmosferă de „acasă”. Mi-a plăcut enorm de mult că autoarea a plasat acțiunea la noi, în spațiul Transilvănean în mod special, și că a surprins această legendă fir cu fir de unde s-a răspândid practic totul. Good job, Adina Speteanu!

Puncte tari: Perspectiva la persoana a III-a ce mi-a oferit posibilitatea să pătrund în mintea tuturor personajelor;

Puncte slabe: Descrierile de la începutul cărții m-au indus într-o stare de „presimt o lectură obligatorie plictisitoare”, dar nu a fost așa; scrisul mic nu mă încântă;

Citat/Scenă favorit/ă: Scena în care Natalia îl dă afară pe Andrei pe geam, el însă întorcându-se și petrecându-și toată noaptea pe canapea.