Cel-ce-simte – Teodora Matei || Recenzie

32185445Autor: Teodora Matei

Editură: Tritonic

Nr. pagini: 164

An apariție: 2016

Dincolo de intriga polițistă descoperim povești de dragoste, drame  cotidiene, ori pășim pe terenul straniu al paranormalului. Sau mergem chiar mai departe, dezlegând enigme de nivel cosmic. Și toate astea cu aceleași stil inconfundabil, plin de sufletm care te îndeamnă să dai pagină după pagină. – Lucian Dragoș Bogdan

3_books

Bună din nou într-un interval atât de scurt. Ca să fiu sincer nu știu ce tocmai am citit. Nici nu știu cum să încep recenzia… Bine, o să încep prin a vă spune că Cel-ce-simte a ajuns la mine prin intermediul colaborării cu Editura Tritonic și am fost destul de sceptică în a o citi. Am păsuit cartea pentru că nu e genul meu. Sau nu era… Nici nu mai știu ce să cred, mi-au șters Răsăritenii oare gândurile ( vedeți voi despre ce e vorba în continuare)?

Cum bine știți, genul polițist nu este specialitatea mea însă „Cel-ce-simte” sigur nu e doar un simplu gen polițist. Nu am mai citit alte opere ale autoarei dar vă spun cu mâna pe suflet că i-am adorat modul de a scrie. Recunosc că pe alocuri m-am simțit ca într-o „Scrisoare priedută” dar am depășit cu lejeritate momentele. Slavă Domnului! Am avut parte de o lectură frumoasă și foarte, dar foarte interesantă. Dar gata cu vorbăreala și să fiu concretă.

20370363_1604651329574706_282033870_n (1).jpg

Cartea se compune din 5 istorisiri care aparțin în mod evident genului thriller și nu prea. Fiecare dintre cele 5 se împletește cu romance, crimă, ba chiar și SF. Teodora ne oferă câte puțin din toate și ne face să dăm paginile fără să gândim prea mult.

Prima istorisire (Trois) are în centru moartea Ancăi Marinescu, o femeie în vârstă de 37 de ani. Într-o oarecare dimineață, un țăran găsește picioarele victimei într-un tomberon. Poliția preia cazul și dă drumul unei anchete timp în care și celelalte părți ale corpului sunt recuperate. Medicul legist determină buna stare a femeii și mediul din care face parte. Într-un plan paralel asasinul descrie fanteziile și experiențele trăite alături de Anca, iar mai apoi, la final dezvăluie cumplitul adevăr pentru care a săvârșit fapta.

„Era dulce și acră, mirosea a fum de țigară, a eliberare.”

Greu de dezlegat este a doua istorisire și mi-a dat mai multe bătăi de cap. O mulțime de oameni care mor din motive bizare și în același timp. Polițiștii sunt din ce în ce mai confuzi însă un simplu gunoier dă de capăt făptașului asociind aceste morți unor legături făcute pritr-un fir roșu de borangic. Acțiunea povestirii m-a indus într-o oarecare măsură într-o poveste tradițională, plină de superstiții și preziceri.

„Oamenii ăștia mor în același timp, în locuri diferite, din aceeași cauză!”

Ei bine dacă peste primele 2 am trecut ceva mai greu, ultimele 3 capitole s-au unit formând mini seria „PROFILER”. „O fugă”, „Pe fugă” și „Cel-ce-simte” conțin cazuri care vor fi rezolvate cu ajutorul unui profiler, adică a unui agent cu puteri telepatice de comunicare. Prin intermediu primului caz, Andi Comănescu ajută poliția să prindă un asasin în serie, și salvează femeia alături de care va crea mai târziu o legătură specială. În ultimul capitol eponim, acțiunea sare din limitele normalului și ajunge în spațiul cosmic, acolo unde Cel-ce-vorbește și Cel-ce-vede vor da viață „celui ce avea să prevadă Răul înainte de a se întâmpla”.

Grays could not have evolved naturally. They didn't. Please vote for my story in the Inkitt Epic Worlds Contest --> http://www.inkitt.com/stories/13703

◊  Puncte tari: Capitole scurte, la subiect;

◊  Punte slabe: Finalul a fost oarecum sec. Mă așteptam la mai mult și la ceva mai concret. A lăsat doar o singură pagină pentru ce așteptam eu cel mai mult; Acțiune pe alocuri mult prea grăbită;

◊  Scenă/citat favorit(ă): „Uneori nu trebuie să vedem oamenii pe care-i iubim. Între noi e o legătură atât de strânsă, încât n-avem nevoie să ne vedem sau să ne atingem.”

◊  Rating: 4/5 steluțe din cauza finalului.

Nici acum nu știu exact să vă spun ce fel de carte am citit, dar mi-a plăcut. Foarte mult. A fost surpriza anului de până acum, așa cum am menționat-o și într-un tag. Nu citesc autori români contemporani însă Teodora Matei m-a făcut să vă dau o șansă. La cât mai multe lecturi, Teodora! Cartea poate fi comandată de aici.

V-am cuprins! – Ioana

2 gânduri despre „Cel-ce-simte – Teodora Matei || Recenzie