Mid – year book freak out || Book Tag

      Hei, hei dragilor. De mult nu m-am mai ocupat de un tag, motiv pentru care îi mulțumesc lui Tigruț de la Pierduți în literatură pentru nominalizare. Să trecem la treabă.

Imagine similară

1. Cea mai bună carte pe care ai citit-o până în acest punct al anului 2017?

       Fără să mă gândesc prea mult voi spune „Printre tonuri cenușii”  de Ruta Sepetys. Fiind și prima carte de acest gen, mi-a deschis oarecum o portiță spre această veche lume. Din neștiute motive am omis să-i fac recenzie, iar detalii s-au mai pierdut. Dar, găsiți o discuție numai despre carte la secțiunea Reading Challenge. 

2. Cea mai bună continuare (a unei cărți) citită în 2017?

             Din păcate nu am citit nici o astfel de carte. Aștept cu nerăbdare Opposition, ultimul volum al seriei Lux de Jennier L. Armentrout. Am citit deja câteva fragmente în engleză și încerc cu greu să îmi stăpânesc neuronii până în toamnă. 

3. O carte nou lansată pe care nu ai citit-o încă, dar vrei neapărat?

           Dacă mai sus vorbeam de seria Lux, aici voi menționa seria Titanii. Jen e una dintre autoarele mele preferate, nu am cum să o ratez. De curând Întoarcerea, primul volum al seriei, este disponibil la Editura Leda și abia aștept să pun mâna pe ea. 

Imagini pentru the return jennifer armentrout

4. Cea mai anticipată lansare din a doua jumătate a anului?

        Încă nu am citit „Magonia” de Maria Dahvana Headley, dar urmează să apară „Aeria”, volumul 2 a seriei. 

5. Cea mai mare dezamăgire?

          Hmm, „Măști și secrete” de Corina Cindea. Strict opinia mea pentru că povestea a fost frumos conturată, personajele, acțiunea. Scriitura bună. Mi-am dat seama doar că am citit destul de mult și că nu mă mai impresionează poveștile bad boy, good girl. 

6. Cea mai mare surpriză?

          Cu siguranță „Cel-ce-simte” de Teodora Matei. Chiar astăzi am terminat-o și sunt wow. Nu mă așteptam să-mi placă absolut deloc, dar… Am citit-o pe nerăsuflate și abia aștept să îi fac recenzia. 

7. Noul autor preferat (debutant sau nou pentru tine)?

         Cu siguranță Mia Sheridan. Vocea lui Archer a fost ca o hrană pentru mine (asta după ce m-aș fi luptat în deșert vreo 2 săptămâni cu scorpionii aceia mari din Metin2 – ce analogie, știu). Am adorat cartea asta până la ultima silabă și aș recomanda-o oricui. 

Imagini pentru mia sheridan

8. Cel mai nou crush pe un personaj. 

       Archer Hale, there you are love. 

Imagini pentru archer hale

9. Cel mai nou personaj preferat?

             Andi Comănescu din „Cel-ce-simte”. M-a impresionat mult darul lui și latura psihologică. La fel ca și în Vocea lui Archer, Andi își dorește o viață alături de o persoană cu dezabilități, mută, iar asta mi se pare un lucru uimitor.

10. O carte care te-a făcut să plângi?

            M-aș putea repeta din nou cu Vocea lui Archer? Nu, haideți să vă mai dau și alte titluri plângăcioase. De „Zece respirații scurte” ați auzit? Vă va frânge inima și vă va oferi o lecție de viață. NU CONDUCEȚI ÎN STARE DE EBRIETATE! 

      You don’t want me. I’m seven layers of fucked up with a side of bullshit. —  K.A. Tucker, Ten Tiny Breaths

11. O carte care te-a făcut fericită?

          Majoritatea cărților mă fac fericită. Dar ca să aleg un titlu, aș spune Urgia și zorile. Mi-a plăcut foarte mult povestea.  

12. Cea mai bună ecranizare a unei cărți pe care ai văzut-o anul ăsta?

             Ca să fiu sinceră nu prea m-am uitat la filme anul acesta. Și dacă m-am uitat, nu știu dacă au avut vreo tangență cu cărțile. Astfel o să trimit spre recomandare „love, rosie”, ecranizarea după cartea Ceciliei Ahern, „Suflete Pereche”. 

13. Recenzia preferată scrisă până acum?

             Sunt destul de modestă încât să spun că îmi plac în mare parte recenziile mele. O recenzie în care am pus trup și suflet a fost totuși cea pentru Urgia și zorile de Renne Ahdieh.

14. Cea mai frumoasă carte pe care ți-ai cumpărat-o (sau ai primit-o) anul acesta? 

            Frumoasă coperta? Frumos conținutul? Frumoasă coperta cărții „Doamna de la miezul nopții” care încă mă așteaptă pe raft. Frumoasă și originală ideea cărții „Născută din Fum și Os”

15. Ce cărți trebuie să citești până la finalul anului? 

          Câte nu sunt? Zeci cu siguranță, dintre care cele mai importante:

de la edituri: → Fata cea bună – Mary Kubica;

→ Crimă în Centrul Vechi – Lucia Verona;

→ Moștenirea străbunilor – Maria Ileană;

→ Dincolo de moarte, Volumul 1 – Adina Speteanu;

→ Somalia, mon amour – Bogdan Hrib;

pentru școală: → Enigma Otiliei – George Călinescu;

→ Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război – Camil Petrescu;

→ La țigănci – Mircea Eliade;

diverse: → Întoarcerea (Seria Titanii) – J. Armentrout;

→ Doamna de la miezul nopții (Seria Uneltiri Întunecate) – Cassandra Clare;

→ Vremuri de sânge și străluciri de stele – Laini Taylor;

→ La răscruce de vânturi – Emily Bronte;

→ Invitație la Vals – Mihail Drumeș;

       Vreau să-ţi intru în sânge, pricepi? —  Mihail Drumeș, Invitația la vals

Imagine similară

Ei, cam asta a fost. Nominalizez în continuare pe Dweenie de la The Fictional Universe. Sigur că puteți să îl faceți și voi ceilalți, doar să precizați sursa! Adică eu, ups. =))

V-am cuprins! – Ioana

 

 

 

 

 

 

 

 

5 gânduri despre „Mid – year book freak out || Book Tag

Lasă un gând bun :3

