Gânduri · invatat · Uncategorized

22 de lucruri pe care le-am învățat în 22 de ani

Bună, dragi cititori!
Astăzi este ziua mea și astea sunt 22 de lucruri pe care le-am învățat în 22 de ani:

  1. Am învățat că cea mai importantă este încrederea în tine. Dacă tu nu ai, atunci nimeni nu va avea. Chiar dacă mă confrunt uneori și eu cu o stimă de sine scăzută, mereu încerc să remediez problema citind ceva motivațional, ascultând o muzică care să mă inspire sau vizionând un film care să mă facă să fiu mai încrezătoare în forțele proprii.
  2. Toate lucrurile se vor întâmpla atunci când vor trebui să se întâmple. Degeaba de agiți să faci ceva. Dacă nu este momentul ca acel lucru să se realizeze atunci, atunci nu se va realiza. Valabil și pentru relația aia cu băiatul X după care tânjești de ceva vreme. Crede-mă. Dacă nu vrea să fie cu tine din prima, e mai bine așa. Axează-te pe altceva.
  3. Nu știu dacă ne este scris undeva destinul nostru, dar am observat că unele lucruri vin uneori de la sine.
  4. Avem multe alegeri de făcut în viață. Aștepți primul job. Aștepți să intri la facultate și nu știi ce specializare să alegi. Aștepți să intri la liceu și nu știi unde să dai. Mereu vor exista cel puțin 2 opțiuni și va fi al naibii de greu să alegi dintre ele. Am așteptat 21 de ani să am un job, iar atunci când am început să merg la interviuri, efectiv nu știam la care firmă să aleg să rămân.
  5. Lucrurile mici aduc cea mai mare fericire. Fericirea pe care o simți atunci când citești o carte bună și bei o cană de vin fiert în timp ce mai arunci cu un ochi la zăpada de afară nu poate fi egalată cu nimic. Absolut cu nimic.
  6. Colegii de școală rămân adesea doar colegi de școală. Nu te aștepta să comunici cu ei la fel de deschis și după absolvire. Veți avea drumuri separate, cercuri de prieteni noi, aspirații noi. Punctul comun care v-a unit până atunci (școala) a dispărut, deci probabil că se va răci și relația dintre voi.
  7. Nu îți trebuie o sută de prieteni. Importanți sunt 2-3 și buni cu care să poți găti împreună și juca boardgames. Băutul împreună nu cred că ar trebui să fie înclus aici.
  8. Spune ”Mulțumesc!” când primești complimente și acceptă-le. Înainte spuneam mereu lucruri de genul: ”Vai, nu e cine știe ce!”, ”Exagerezi!”. Apreciază și tu lucrurile frumoase la alții.
  9. Am învățat că nu este bine să mă stresez. La asta mai am încă de lucrat, dar măcar sunt conștientă că uneori mă stresez degeaba.
  10. Am învățat să cumpăr un lucru de calitate din prima, chiar dacă asta presupune să nu alegi mereu varianta cea mai ieftină. Mi-am luat de multe ori țeapă, cel puțin la capitolul telefoane. Mai bine mai aștepți o lună să mai strângi bani și iei ceva ca lumea. Un lucru prost va fi înlocuit și vei ajunge să dai mai mulți bani să iei unul nou.
  11. Am învățat că părerea celorlalți nu contează. În școala generală am fost foarte necăjită de colegi pentru că eram prea slabă. Și acum mi se spune că ar trebui să mai mănânc ca să nu mă ia vântul, dar am învățat să nu mai pun la suflet ceea ce mi se spune. Oamenii au mereu ceva de criticat la tine, indiferent de modul în care arăți.
  12. Am învățat că mai multe lucruri nu înseamnă că vei fi mai fericit. Am aruncat recent saci de hani pe care nu le foloseam pentru că nu mi-au plăcut niciodată, hârțoage care îmi umpleau degeaba biroul, pixuri vechi și creioane de proastă calitate. Am făcut curățenie iar acum mă simt mai relaxată. Știu că lucrurile care mi-au rămas le pot folosi fără probleme. Nu mai văd haine îngrămădite, nici nu mai împind haine urâte în spatele dulapului.
  13. Este important să te răsfeți. Chiar dacă asta înseamnă să faci o baie cu spumă și cu lumânărele pe lângă tine sau să bei ciocolată caldă în timp ce te uiți la serialul preferat. Ai nevoie de momente de respiro, iar apoi treaba pe care o ai de făcut va merge mai repede.
  14. Pauzele lungi și dese, cheia marilor succese. Nu glumesc! Am luat note mari la examene cu pauze la fiecare 20 de minute și asta pentru că dacă citeam 22 de minute deja mă lua un somn molipsitor.
  15. Este bine să fii egoist și tupeist. Nu e okay să stai cuminte în banca ta și să aștepți să se rezolve lucrurile. În viața trebuie să lupți și să te zbați pentru a ți se rezolva nedreptățile.
  16. Nu amâna lucrurile. Cumpără lucrurile de care ai nevoie atunci când ești sigur că ai nevoie de ele, dar nu amâna asta foarte mult. Ai mei au obiceiul de a studia ofertele de la 5 magazine, apoi se duc la 3 din ele să vadă produsele și apoi peste un an jumătate cumpără produsul de care au nevoie. Asta dacă nu cumva ți se strică frigiderul în ajunul Crăciunului și ai nevoie urgentă de altul nou. Sfatul meu: studiază 2-3 zile și cumpără.
  17. Este eficient să te organizezi prin intermediul listelor. În felul acesta te asiguri că nu uiți anumite lucruri și este foarte satisfăcător să tai sarcinile indeplinite de pe ele.
  18. Am învățat să ”Mulțumesc!”, dar nu unor persoane anume. La aflarea unei vești bune am momente când spun Mulțumesc. Nu știu dacă o fi Dumnezeu sau Universul destinatarul mesajului meu, dar cu siguranță starea de bine se amplifică la rostirea acestui cuvânt.
  19. Am învățat să mă bucur de călătorii. Eu până la 20 de ani nu am fost la mare. Încă nu am ajuns într-o țară străină, dar sper ca până la anul să remediez acest lucru. Călătoriile și sentimele pe care ele ți le dau mă bucură nespus. Amintirile câștigare de-a lungul lor îmi înfrumusețează adesea în mod spontan gândurile. Călătoriți. Nu ratați ocaziile.
  20. Am învățat să fiu feminină și să mă bucur de rochiile din dulap. Pentru că mi se spune că sunt prea slabă evitam să port fuste sau rochii. Acum am depășit acest complex și mă simt minunat în fustele mele. Le-aș purta non-stop.
  21. Am învățat să fac prajituri și sarmale. Eu cea care nu știa să facă nici omletă până la 20 de ani. Gătitul îmi dă o stare de bine și mă relaxează. Pentru mine este ca o meditație.
  22. Am învățat să nu judec oamenii și să nu le mai găsesc punctele slabe din primele 3 minute. Încerc să văd în oameni ceea ce este mai bun, fără a fi însă nici cea mai credulă persoană. Oamenii se pot dovedi uneori răi, dar este bine să nu îi etichetezi greșit din prima clipă.

Aici se sfârșește lista mea. Sper să o parcurgeți cu interes și să vă fie de folos ceea ce tocmai ați citit.

2 gânduri despre „22 de lucruri pe care le-am învățat în 22 de ani

Lasă un gând bun :3

