Top 10 cărți pe care le-aș cumpăra doar pentru copertă

Nu este bine să judeci o carte după copertă. De acord cu proverbul, dar până una alta achizițiile mele online de cărți se bazează în 90% pe frumusețea coperții. Vreau să vă arăt cele 10 cărți pe care am pus ochii în ultima perioadă. Sper să le îndrăgiți și voi. Fie ca toate cele menționate mai jos să ne ajungă în bibliotecă. Doamne ajută!

1.Perfume: The story of a Murderer, de Patrick Suskind

file_1597394_rCO2B35R

Vezi preț redus

     Acțiunea are loc în secolul al XVII-lea și îl are ca personaj principal pe talentatul, arogantul, imoralul Jean-Baptiste Grenouille. Așa cum dezvăluie titlul este povestea unui criminal, care își îmbălsăma adesea victimele în parfum doar pentru a crea mirosul perfect, care să îi aducă irezistibilitatea. Nu am citit cartea, dar am văzut filmul. Lansat în 2006, acesta mi s-a părut foarte macabru pe alocuri, dând o stare de euforie pe tot parcursul vizionării. Finalul a fost … neașteptat, funebru dar în același timp divin. Dacă filmul a fost o capodoperă, cu siguranță cartea nu ne va dezamăgi.

2.Miercuri, respirăm, de Ioana Chicet-Macoveiciuc

miercuri-respiram_1_fullsize

Vezi preț redus

      Această carte încă nu mi se adresează, deoarece are în prim plan șase tinere care ajung să devină prietene pe parcursul îndreptării lor spre destinația finală: maternitatea. Cu toate acestea, mi se pare bună de avută în bibliotecă pentru înfrumusețarea acesteia. Coperta îmi inspiră o stare de bine și mă duce cu gândul la o dimineață însorită.

3.Mica enciclopedie Hygge. Reteta daneza a fericirii, de Meik Wiking

mica reteta a fericirii, hygge arta daneza

Vezi preț redus

     Iubesc această carte. Iubesc nu numai coperta, dar și ce este în interiorul ei, cartea fiind împânzită cu zeci de imagini menite să te binedispună și inspire. În această recenzie am vorbit mai pe larg despre ea.

4. Dragă viață, de Alice Munro

SURSA_coperta_draga_viata.cdr

Vezi preț redus

     Dragă viață chiar a fost cumpărată pentru copertă. S-a dovedit însă a nu fi una din cărțile mele preferate, până acum reușind să citesc din ea doar jumătate. Recenzia o puteți citi aici.

5. Animale fantastice și unde le poți găsi, de J.K. Rowling

animale-fantastice-si-unde-le-poti-gasi-scenariul-original_1_fullsize

Vezi preț redus

     Din câte am observat în librării, cartea are o copertă din aceia de protecție, care se poate scoate. Mi-ar fi plăcut ca totul să fie printat direct pe coperta originală. Nu știu dacă asta este exprimarea cea mai fericită. Cert este că arată awesome și merită un loc în bibliotecă, alături de celelalte cărți Harry Potter.

6. Poftă de ciocolată, de Care Santos

pofta-de-ciocolata_1_fullsize

Vezi preț redus

     Încă nu am reușit să comand această carte, dar coperta m-a fermecat mereu. Am mai văzut această fotografie și pe alte cărți, dar mi se pare că pe aceasta arată cel mai bine. Este misterioasă, vintage, mă trimite cu gândul la perioada mea preferată. Pur și simplu iubesc sentimetele pe care mi le naște.

7. Chemarea cucului, de Robert Galbraith (J.K. Rowling)

chemarea-cucului_1_fullsize

Vezi preț redus

     Am dat acum cu ochii de această carte și m-am automustrat că nu am citit-o. Mereu m-a atras coperta. Mă îndeamnă să o deschis și să descopăr povestea din spatele acestei imagini enigmatice. În cazul în care nu v-ați dat seama, cartea este polițistă, având ca subiect central anchetarea morții unui topmodel. Cormoran Strike preia cazul, încercând să dovedească faptul că moartea nu a fost o sinucidere, ci o crimă premeditată.

8. Sârme și portocali, de Delia Oltea Rusu

sarme-si-portocali_1_fullsize

Vezi preț redus

     Atât numele, cât și coperta acestui roman mi se par ciudate. Cu toate aceastea, simbioza create de ele mi se pare numai bună de păstrat pe raft. Conținutul se pune la suflet, el fiind o biografie a autoarei.

  1. Miniaturista, de Jessie Burton

miniaturista_1_fullsize

Vezi preț redus

     Deși prefer varianta în engleză a copertei, nici cea în română nu este de lepădat. Acțiunea are loc în Amsterdamul anului 1686, atunci când tânăra Nella Oortman primește cadoul de la viitorul ei soț, Johannes Brandt, casa lor în miniatură. Nella angajează o miniaturistă pentru a mobila casa cu figurine și mobilă care să reflecte aspectele vieții sale cotidiene. Miniaturista devine astfel creatoarea vieții lor, soarta depinzând de creațiile acesteia.

  1. Orbitor. Aripa stângă (Ediție lux), de Mircea Cărtărescu

orbitor-aripa-stanga-editie-lux_1_fullsize

Vezi preț redus 

     Nu am citit cartea încă, dar aș citi doar pentru a descifra misterul încropit pe copertă. Remac ușa, ceasul, poșeta sau scrisoarea, macul înflorit, macul înmugurit și macul ofilit, observ corbul, dar nu înețeleg nimic. La toate astea se adaugă o muscă (sau poate o fi albină?). Numai coperta trezeste în mine zeci de întrebări. Conținutul oare câte o mai trezi?


Cautand cărți pentru acest top, am observat foarte multe coperți frumoase ale cărților autorilor români. Mă gândesc să realizez un top doar pentru aceștia. Lasă un comentariu și spune daca vrei să citești o astfel de postare sau nu.

Alina T.

3 gânduri despre „Top 10 cărți pe care le-aș cumpăra doar pentru copertă

  1. Perfume, uuu. Fimul a fost genial, cartea n-am apucat s-o citesc…
    Cred ca imi place cel mai mult Mica enciclopedie Hygge, si e pe lista mea tbr intr-o egala masura atat pentru continut cat si pentru coperta.

    Apreciază

Lasă un gând bun :3

