3-5 stars · 5 stars · Book Review · Uncategorized

Saga reginelor, de Jean Des Cars | Recenzie

IMG_20170630_104359

  • Titlu: Saga reginelor
  • Autor: Jean Des Cars
  • Nr. pagini: 312
  • An apariție: 2015
  • Editura: Corint Istorie

     Pentru început vreau să le mulțumesc celor de la Editura Corint Istorie pentru exemplarul primit. Datorită lor am descoperit o carte minunată, de care vă puteți bucura și voi prin achizionarea ei de aici.

       Jean Des Cars este un jurnalist francez care și-a propus să scrie o carte despre viețile a 12 figuri femine ilustre pentru istoria europeană. În cartea Saga Reginelor veți găsi prezentate aspecte importante, de la nașterea și până la moartea a 12 personalități, descrise în ordine cronologică și anume: Caterina de Medici, Elisabeta I a Angliei, Cristina a Suediei, Maria Tereza de Habsburg-Lorena, Ecaterina a II-a, Maria Antoaneta, Victoria, Eugenia, Sissi, Zita de Habsburg-Lorena, Astrid și Elisabeta a II-a.

     Special pentru ediția în limba română, Jean Des Cars a dedicat și un capitol Reginei Maria a României. Mie mi s-a părut că acesta a fost destul de sărăcăcios, fiind cred cel mai redus ca dimensiune din toată cartea.

IMG_20170630_104428(1)

Trebuie să recunosc că am subestimat cartea. La citirea primei pagini am fost puțin speriată, pentru că m-am simțit bombardată de nume și ani și istorie. Am crezut că va fi o lectură sufocantă. M-am înselat. Cartea este destul de aeristă din punct de vedere istoric, autorul punctând doar evenimentele esențiale din viața reginelor.

Am fost impresionată de poveștile acestora. M-a impresionat povestea reginei Sissi, cea care se simțea ca într-o închisoare în propriul palat și care și-a primit eliberarea prin intermediul ucigașului său. Am fost uimită să aflu despre importanța implicării reginei Maria în negocierea păcii într-o lume a bărbaților pentru țara sa adoptivă. Mi-a plăcut tăria de caracter a Ecaterinei a II-a a Rusiei. Am fost impresionată de povestea lui Astrid, regina care moare în urma unui accident stupid la doar 28 de ani, dar și de încercările prin care trece Zita de Habsburg-Lorena, soțul ei fiind silit să abdice de către guvernul propriei țări.

IMG_20170630_104445(1)

Lecturând această carte mi-am dat seama că nici regii sau reginele nu au avut vieți comode, la care cu toții visăm. În ciuda statutului și al averii, acestea s-au dovedit adesea a fi blesteme. Moartea timpurie a copiilor din cauza medicinei precare este des întâlnită în paginile cărții.

Cred că în paginile acestei cărți am găsit modele. Am întâlnit femei mai mult sau mai puțin feminine, mai mult mai puțin frumoase, toate diverse și cu personalități diferite. Din povestea fiecăreia am avut ceva de învățat și am rămas cu ceva în suflet. Aș face documentare pe baza acestei cărți și pe baza vieților acestora și le-aș difuza la televizor de dimineața până seara. Poate în felul acesta printre noi s-ar naște o generație nouă, cu modele morale.

IMG_20170630_104507(1)

Mi-a plăcut pozele de la finalul cărții. Chiar dacă pozele pot fi găsite pe google printr-o simplă căutare, am găsit comod și util admirarea tablourilor personalităților despre care citeam la un moment dat. M-au regăsit adesea privind la final, în ochii blânzi, nervoși sau dârzi al eroinelor din vremurile apuse.

Nota: 5/5 

Este prima carte de acest gen pe care o citesc. Voi ați mai experimentat astfel de lecturi?

Alina Talabă

Lasă un gând bun :3

