Reading Challenge 2017

RC #1 Discuție „Sub aceeași stea” – John Green

Imagini pentru sub aceeasi stea

Autor: John Green 

Editură: Trei 

Nr. pagini: 312

Apariție: 2013 

         A doua propunere pe care o veți găsi la noi (altele legate de temă aici) are în centru cartea „Sub aceeași stea”, iar discuția a fost realizată pe baza întrebărilor Andreei Ferțu. Mulțumim pentru implicare! Să vedem ce a ieșit!
19531553_1573120332727806_2013839604_o

          Hazel Grace cunoaşte într-un grup de sprijin monoton un băiat care e orice, dar nu monoton, şi fără să realizeze, încep o cursă contra cronometru împotriva „universului”, cum ar zice ei, în care grenada devine cea care va fi atinsă de o explozie, dar nu şi cea care va exploda.

19532521_1573120346061138_1103160889_o

         P.S. Se vor oferi SPOILERE! Înarmați-vă cu răbdare muuultă!

Această prezentare necesită JavaScript.

Părerea Andreei: Relația dintre Hazel și Gus evoluează treptat. La început cei doi par să nu aibă niciun interes unul față de celălalt, dar mai apoi întâlnirile de la grupul de sprijin îi fac să se apropie din ce în ce mai mult. Astfel cei doi devin buni prieteni, apoi se îndrăgostesc nebunește unul de celălalt urmând ca în final sa-și mărturisească iubirea pură și sinceră. Așadar, cei doi devin un cuplu care le arată celor din jur ce este cu adevărat dragostea, iubirea lor rămânand puternică chiar și după moartea lui Gus. Mi-a plăcut foarte mult acest roman și îl voi recomanda cu mare plăcere în continuare. Citate preferate:”Gândurile mele sunt stele ce nu pot fi adunate în constelații

                          „Fără durere, cum am putea şti ce e bucuria ?”

Maya Ivona: Cei doi se cunosc în centru de sprijin. Augustus simte din prima o atracție pentru Hazel. Cei doi vorbesc, se împrietenesc, până când prietenia lor se transformă într-o frumoasă poveste de dragoste, in călătoria lor in Amsterdam. După ce Hazel află la ce este predispus Augustus și că acesta nu mai are mult de trăit, cei doi petrec cât mai mult timp împreuna, nevrând să se despartă vreodată.
          Lectura mi s-a părut plictisitoare la început, dar după am prins firul și am început să trăiesc alături de personaje toată povestea. Este o lectură plăcută, bine scrisă și plină de lecții de viață. Citate:
        „Gândurile mele sunt stele pe care nu le pot aduna în constelaţii.”
        „Viaţa nu e o fabrică de îndeplinit dorinţe.”
        „Ar fi un privilegiu să am inima frântă de tine.”
        „Nu ai posibilitatea să alegi dacă să fii rănit în această lume, dar ai un cuvânt de spus legat de cine te răneşte.”
       „Așa stă treaba cu durerea, cere să fie trăită.”
       „Fără durere, cum am putea ști ce e bucuria?”

Ioana Daria Tapalagă: Relația decurge din bine în mai bine.Cei doi ajung să țină unul la altul cum nu se poate mai tare.Când cei doi merg împreuna la Amsterdam, trăiesc clipe de neuitat, iar când află că boala lui Gus a revenit,paradisul le este zdruncinat.Finalul cărții este unul devastator, Hazel rămânând fără iubirea vieții ei. Nu a fost cea mai bună carte pe care am citit-o, mă așteptam la final și nici nu pot spune că m-a întristat la fel cum au făcut-o alte cărți. Citatul meu preferat din tot volumul a fost(și încă este):
„Gândurile mele sunt stele ce nu pot fi strânse in constelații.” 

Andreea Gabriela: Povestea celor doi începe atunci când s-au întâlnit la un grup de sprijin. Gus a fost cel care s-a îndragostit primul şi a încercat pas cu pas să o facă şi pe Hazel să îl placă, ceea ce s-a şi întâmplat. Aceştia trăiesc o adevărată poveste de dragoste până când află că Gus suferă iar de cancer. La sfârşit Gus moare, Hazel rămănâd marcată de tot ce s-a întâmplat. Este o carte care chiar merită citită. Pe tot parcursul acestei cărți m-au încercat o mulțime de sentimente (bucurie, tristețe, nerăbdare). O să recomand aceasta carte în continuare. Citate:
       „Gândurile mele sunt stele ce nu pot fi strânse în constelații.”
       „Aşa stă treaba cu durerea, cere să fie traită.”
       „Fară durere, cum am putea şti ce e bucuria?”
       „Viața nu e o fabrică de îndeplinit dorințe.”
„Nu ai posibilitatea să alegi dacă să fii rănit în această lume, dar ai un cuvânt de spus legat de cine te răneşte.”

Andreea Pancu: La început Hazel era cea mai distantă, însă pe parcurs începe să uite de tot în timp ce îl cunoaște pe Gus din ce în ce mai mult, şi îsi schimbă părerea cu privire la multe. Gus, însă, a fost mereu atras de firea intelectuală a lui Hazel Grace, şi face acest lucru destul de clar pe parcursul cărții. Şi eu sincer cred că au o relație uimitoare din atât de multe puncte de vedere…”Existența broccoli-ului nu afectează gustul ciocolatei. „
Pur şi simplu perfect. Nu am decât acest cuvânt, cred. Şi voi continua să ridic această carte în slăvi indiferent de opiniile tuturor, pentru că în ciuda a orice, complexitatea ei m-a captivat de la primele pagini.

Cătălina CH: Hazel şi Augustus se întâlnesc la Grupul de Sprijin. Augustus o remarcă pe Hazel şi o place din prima clipă. Cu timpul relația lor evoluează îndrăgostindu-se unul de celălalt. Iubirea lor nu se stinge chiar dacă Augustus moare. Hazel il va iubi mereu în sufletul ei. Impresii: Este o carte impresionantă. M-a captivat din prima clipă şi nu am mai lăsat-o jos din mână. Nu mă aşteptam la acest final. Citate:

      „Gândurile mele sunt stele pe care nu le pot aduna în constelații.”; „Lumea nu este o fabrică de îndeplinit dorințe.”: „Ar fi un adevărat privilegiu ca tu să-mi frângi inima.”; „Iubirea adevarată se naşte în timpuri grele.”; „Soarele răsărit e prea strălucitor în ochii ei pierduți.”.

Cot Anamaria: Cei doi se întalnesc într un grup de sprijin,şi încetul cu încetul se apropie unul de altul şi ajung să se cunoască. Hazel îndrăgostindu-se încetul cu încetul de el, dându-şi seama că nu e deloc aşa cum l a crezut prima oară. Încep să aibă o relație frumoasă, fiind îndrăgostiți nebuneşte unul de altul, până în clipa în care totul se spulberă cu moartea lui Augustus. Impresii: A fost o carte superbă, tristă, şi veselă în acelaşi timp. Pot spune că am învățat câte ceva din ea,şi m a prins înca de la început. Chiar nu credeam că va avea un astfel de final. Citate: „Fără suferință,cum am putea şti ce e bucuria?”; „Gândurile mele sunt stele ce nu pot fi strânse în constelații.”

Denisa Alina (The Fictional Universe): Hazel este o adolescentă simpatică, ce-şi dorește să acumuleze cât mai multe informații. Deși cartea ei preferată, o face pe aceasta să trăiască în același timp în lumea ficțiunii,dar totodată în cea reală, fiind traversată de durerea realizării . Augustus, arogantul și încrezătorul Augustus, care mai este și foarte modest, este o persoana sinceră, mereu cu zâmbetul pe buze,  mereu cu chipul luminat de fericire, însă cu un suflet putred, chinuit de râmele morții care îi răpesc puterea de a lupta cu moartea. Peter Van Houten este un scriitor ce a trecut și el prin pragul morții, nu a fost cel afectat, însă a fost cel care a rămas cel mai mult cu sechele. Am urât personajul ăsta, dar în tot ce a spus el a fost doar purul adevăr, dar l-a spus într-un mod așa dur încât mi-ar fi plăcut să fiu eu în locul lui Hazel și să-i spun câteva lucruri. Părinții lui Hazel și Augustus sunt după mine și ei persoanjele principale, sunt eroi ce luptă zilnic cu durerea de a-şi vedea propriul copil cum se luptă pentru a trăi încă o zi. E dureros faptul caă te trezești mereu dimineața și te întrebi : Oare azi e ultima zi a copilului meu? Oare voi fi lângă el atunci când se întâmplă? După mine ei sunt eroii care merită să fie aduși în prim plan.
         Hazel și Augustus sunt adolescenți ce merită să-şi trăiască viața ca niște copii normali. Așa că ei sunt deciși să facă acest lucruri. La început Hazel nu crede că i-ar trezi vreun interes lui Augustus, însă acesta îi dovedește că nu este așa. Și când a invitat-o pentru prima dată să vadă un film cunoscându-se doar de câteva ore la Grupul de sprijin. Apoi au împărțit pe rând impresii la cărțile pe care le-au făcut schimb, aici a mai evoluat relația lor, iar cu fiecare pas pe care l-au făcut împreună, au consolidat această relație. Ajungându-se într-un timp relativ scurt, să devină o relație bazata pe încredere, emoții și dragoste. Ei doi sunt dovada vie că dragostea poate să vindece sau mai bine spus să aline durere. Atunci când relația lor a ajuns la un alt capitol, Augustus are mustrări de conştiință și atunci face pasul decisiv și îi spune adevărul dureros lui Hazel.
         O lectura frumoasă, dureros de reală. Ar trebuie să fie inclusă în programa școlară. O astfel de carte te învață să prețuiești fiecare clipă nesemnificativă, fiecare obiect banal, fiecare persoană. Este o lecție de viață, deși e pură ficțiune această carte, dar felul autorului, de a surprinde boala -care trebuie să recunoaștem că este boala secolului- este cât se poate de apropiată de realitate. Lupta părinților care e continuă, de când copilul este diagnosticat până după chiar și moartea acestuia. Eu am doar un citat din toată cartea pe care îl ador și cred ca în câteva cuvinte redă esență cărții : „Fără durere, cum am putea şti ce e bucuria? „

Claudia Dumitru: Relația celor 2 îndrăgostiți a evoluat frumos: de la prietenie la dragoste chiar dacă Hazel s-a împotrivit la început. Ea l-a îndepărtat pe Gus din frică. Se temea de suferința lui atunci când ea avea să moară, dar la final ea e cea care a rămas cu inima zdrobită. Mi-a plăcut. M-a prins și a fost ușor de citit. A abordat și subiecte mai delicate și ocolite facandu-ma să observ cat de stingheriți și nasol se simt cei bolnavi când toată lumea se holbează la ei cu compasiune. Câteva citate și un pasaj superb:

     „Aveam senzaţia că totul răsărea în mine, de parcă m-aș fi înecat în această ciudată bucurie dureroasă, dar nu puteam să i-o spun și eu. Nu puteam să-i răspund nimic. Pur și simplu m-am uitat la el și l-am lăsat să se uite și el la mine.”

     „Ar fi un privilegiu să am inima frântă de tine”

     ” — Deci, care e povestea ta? m-a întrebat, așezându-se lângă mine la o distanţă precaută.
— Deja ţi-am spus povestea mea. Am fost diagnosticată când…
— Nu, nu povestea cancerului tău. Povestea ta. Interese, pasiuni, fetișuri ciudate etcetera.
— Ăăă… m-am bâlbâit eu.
— Să nu-mi spui că ești unul dintre oamenii care devin una cu boala lor. Cunosc o mulţime de astfel de oameni. E descurajator. Cum ar fi, cancerul e o afacere în plină expansiune, bine?
Afacerea de a prelua controlul asupra oamenilor.Dar, cu certitudine, tu n-ai permis ca asta să se întâmple prematur.”

Ionuț Harap: La început este o relație de prietenie, cu toate că Augustus se îndrăgostește de Hazel Grace din prima clipă. Relația lor devine mai puternică și se transformă într-o relație de dragoste foarte frumoasă care nu se termină, chiar dacă Augustus moare. Citatul meu preferat: „Gândurile mele sunt stele ce nu pot fi adunate în constelații” – Augustus. Impresii: cartea este foarte foarte foarte foarte foarte frumoasă. Îmi place foarte mult. Mi-a schimbat percepția asupra lumii. M-a făcut să plâng. Cred că este prima carte care a reușit asta. O iubesc.

Da,

s-a

terminat

  Mulțumesc tuturor pentru implicare, sper că sunteți mândri de tot ce ați făcut pentru că eu sunt! Ne citim la tema viitoare! – Ioana

Imagini pentru the fault in our stars logo

Un gând despre „RC #1 Discuție „Sub aceeași stea” – John Green

Lasă un gând bun :3

