Acest cântec neîmblânzit – Victoria Schwab || Recenzie

Imagini pentru acest cantec neimblanzit

Autor: Victoria Schwab

Nr. pagini: 464

Editura: Herg Benet

An apariție: 2017

În primul rând mulțumesc editurii Herg Benet pentru exemplarul oferit. Încă 3 minunății mă mai așteaptă în bibliotecă. Dacă am cărți care stau cu zilele, săptămânile poate, „Acest cântec neîmblânzit” am citit-o într-o singură zi.

Într-un oraș divizat, tot ceea ce își dorește Kate Harker este să intre în grațiile tatălui ei și să îl facă mândru devenind din ce în ce mai cruntă. August Flynn își dorește să fie din ce în ce mai bun, și cel mai mult, să nu mai fie un monstru, motiv pentru care se dedică complet misiunii de a o supraveghea pe Kate.

Recunosc că la început am fost puțin reticentă. Specialitatea mea, ca să pot spune așa, este dragostea și erotica astfel încât atunci când am citit decrierea cărții, am rămas puțin pe gânduri. Aveam prieteni care au citit-o însă nici unul nu a vrut să îmi divulge nici un mic secret. Nici măcar genul propriu zis al cărții. Așa ca am pus piciorul în prag, mi-am mutat fotoliul la geam (lumina mă bucură cel mai mult) și m-am apucat de treabă. O pagina, 10 pagini, 20 de pagini și deja nu m-am mai putut opri.

O poveste originală, din punctul meu de vedere, plină de suspans și de umor pe ici, pe colo. Un fel de fantasy, dar nu chiar fantasy. Teoretic am citit, practic mi-am imaginat lumea nostră peste 100 de ani, după toate aceste bombardamente pe care oamenii trebuie să le suporte și după toate aceste discriminări ale societății.

Dintr-un război crâncen rezultă un oraș divizat. Orașul de Nord, condus de Harker și Orașul de Sud sub observația lui Flynn. Sau mai bine spus nordul era ordinea, sudul era haos. Kate aparține nordului, iar August sudului. Amândoi par a se ști, însă nu se cunosc deloc. Amândoi par a lupta pentru pace, însă pacea luptă împotriva lor. Dar nu, dacă vă gândiți că vom avea o poveste de dragoste clișeică dintre un monstru și o simplă fată, vă înșelați amarnic.

Autoarea noastră aici de față oferă o nouă perspectivă asupra fantasy-ului. Monștrii nu sunt doar simplii monștrii, aceștia ar putea fi exact ca în viața reală, oameni. Corsaii se hrănesc doar cu oase și carne, Malchaii doar cu sânge, dar Sunaii nu pot decât să se hrănească cu păcătoși, cu energia vieții lor. Ce ziceți am avea și noi nevoie de vreo doi Sunai? După toate atentatele cu bombe, atacurile de arme, masacre se nășteau Sunaii. Aceștia erau rari, și de fapt erau doar trei. Din acte violente neletale proveneau Corsaii, iar Malchaii se nășteau din crime.

„Sunai, Sunai, ochii ca tăciunele,/ Îți vor cânta și-ți vor fura sufletul.”

Kate merge pentru a nu mai știu câta oară la o nouă școală. Privită ca o rebelă și ca mâna dreaptă a tatălui ei, Harker, aceasta aterizează deja cu o reputație. August merge pentru prima dată la o școală. Nu, nu e mic, a învățat acasă și aparent i-a ajuns. Vrea să ajute mult mai mult inocenții, dar cum să facă asta când Kate deja bănuiește ce este el. Dintr-o simplă amiciție întemeiată pe holurile școlii , aceștia se învață ce e bine și ce este rău. Înțeleg că aparențele înșeală de cele mai multe ori și că în final istoria este scrisă de cei care au câștigat. Renunță la etichetă și devin buni prieteni atunci când sunt puși față în față cu moartea și trebuie să aleagă. El o alege pe ea, iar ea, nu mai are de ales.

Puncte tari: originalitate, aranjare în pagină, începutul de capitol;

Puncte slabe: unele descrieri păreau a fi interminabile;

„Oamenii sunt folositori. E un adevăr universal. Folosește-i, sau te vor folosi ei.” După mine, Callum Harker a spus un mare adevăr. Am rămas cu fraza aceasta în cap pe tot parcusul lecturii și sunt complet de acord. Citiți „Acest Cântec Neîmblânzit” pentru că niciodată nu se știe, în a noastră lume, când și cum vom întâlni asemenea specimene însetate de putere și de avuție.

V-am cuprins! Ioana

Imagini pentru this savage song banner

What kind of monster are you? Vă invit la un mic joc Imagine similară click pe poză.