3 stars · 3-5 stars · Book Review

Assassin’s Creed(#1) – Renașterea, de Oliver Bowden | Recenzie

renaissance

Atunci când am început să citesc această carte nu știam prea multe despre seria de jocuri Assassin’s Creed. De când am început să citesc despre călătoria lui Ezio Auditore, viața mea s-a schimbat: nu mai învăț pentru sesiune deoarece mă joc Assassin’s Creed: Black Flag. Am văzut chiar și filmul. Nu mai lungesc vorba. Ideea e că dacă nu ești un fan al seriei, cartea aceasta te va transforma în unul.

Cartea urmărește povestea din jocul Assassin’s Creed 2, ceea ce mi s-a părut destul de ciudat. Adică de ce nu ar urmări povestea din primul joc? Apoi am descoperit că jocurile sunt destul de încâcite, având acțiunea plasată atât în prezent cât și în trecut, prin intermediul Animus. Cărțile scrise de Bowden se concentrează pe povestea din Animus, fără a face referire însă la existența acestuia sau a templierilor din prezent (nu ați înțeles nimic? Ntz, ntz).

e7b

Ezio Auditore este prezentat ca fiind un puștan, pierde-vară, care pierde vremea prin orașul său natal, Florența. Acțiunea se petrece în perioada Renașterii (presun că de aici vine și numele) și este una destul de rapidă, neavând timp să te plictisești. În plus, descoperi foarte multe detalii, menite să îți dezvăluie cât mai mult despre personajele din interiorul jocului.

Povestea debutează cu pregătirea lui Ezio pentru o confruntare cu Vieri de Pazzi. După o luptă crâncenă, apare și Frederico, fratele lui Ezio, care îl ajută să doboare oamenii lui Pazzi. Îl conduce apoi al doctor, pentru a îi fi pansat capul. Se observă că Ezio nu este foarte bine antrenat să dea piept cu o luptă adevărată. Este chiar un personaj destul de slab, luându-și bătaie serioasă de la niște șarlatani nepregătiți. Și totuși, o dată cu trădarea familiei sale și spânzurarea tătălui și fraților săi, Ezio este nevoit să fie mereu pe fugă. Paola este cea care îi vine în ajutor și îl învață cum să se lupte. După primele lecții de arme, acesta se reîntoarce acasă și găsește într-o ascunzătoare câteva pagini scrise într-o limbă necunoscută. Singurul care pare să o înțeleagă este Leonardo Da’Vinci, acesta dovedindu-se a fi un aliat și prieten de nădejde pentru Ezio.

zw-codex-28

Mario Auditore este un personaj care mi-a plăcut destul de mult. Este unchiul lui Ezio și se poartă cu acesta destul de dur, dar în același timp părintește. Atunci când băiatul nu dă dovadă de curaj sau nu se ridică la așteptările sale, Mario devine mâhnit. El este cel care îl va conduce și îndruma pe Ezio spre credința asasinilor.

Cred că ar fi bine să închei recenzia aici. Chiar nu o pot continua fără a nu da spoilere. Vă recomand această carte dacă doriți acțiune. Scenele de luptă sunt foarte bine deschise, însă peisajele lasă de dorit, ele nefiind foarte detaliate.

Nota: 3/5 ★★★☆☆

Voi ați citit cărțile din serie? Ați jucat jocurile?

Susține blogul și comandă cartea (sau orice altă carte) de AICI. Voi primi un procent din vanzări pentru fiecare comandă, fără nici un cost suplimentar pentru tine.