Măști și secrete – Corina Cîndea || Recenzie

masti-si-secrete-4320-4.jpgAutor: Corina Cîndea

Nr.pagini: 440

Editura: Librex

An apariție: 2016

         În ultimul an de liceu, pusă la punct cu acțiunile legate de viitor, Brittany Cavannough se simte amețitor de atrasă de tipul cu motor, Maddox Wright. Trădată de cele mai importante persoane din viața sa, Britt cunoaște adevărata față a oamenilor pe care i-a respectat poate că prea mult motiv pentru care la rândul ei își procură o mască în spatele căreia se încide.

          Revin astăzi cu prima carte citită a unui autor contemporan român. Recunosc că am lălăit-o și am evitat literatura română din diferite motive pe care, din păcate, le-am întâlnit și în această carte. Măști și secrete a ajuns la mine printr-un fulger, așa cum am și terminat-o. Cu viteza luminii. Autoarea a fost foarte darnică. Probabil că nu a știut ce mic critic zace în mine, așa că, să trecem la treabă.

          Incipitul operei te plasează direct în acțiune. Atenție! Contrar coperții! Așteptările mele: ceva CEO man cu vrei doi, trei copii se îndrăgostește de ceva CEO woman. El are secrete, ea poarta o mască => acțiune. Realitatea: Brittany, elevă la liceu cunoaște dragostea la prima vedere alături de Wright, băiatul rău, dar bun. El are secrete, el are o mască => acțiune. Concluzie: nu judecați o carte după copertă!

         „Deși nu pot să văd nimic pe chipul lui, îi simt privirea.”

           Nu zău! Începutul mi s-a părut oarecum tâmp. Dar complet actualizat. De ce spun actualizat pentru că în societatea noastră, poate azi, poate mâine se va găsi o gâsculiță gata să lase tot pentru un bărbat. Da, se întamplă. Good point, Corina! Poate că problema e la mine însă eu nu concep, nici măcar nu mă gândesc la a lăsa o viitoare carieră pentru un bărbat. Pentru oricine. Ferească Dumnezeu de boală, dar în nici un alt caz. Britt aici de față e atât de îndrăgostită de Maddox încât e gata să renunțe la facultatea la care visează de n-șpe ani pentru el. Păi nu se face așa, fato! Păi să învăț eu atâția ani, să fiu acceptată și să dau cu piciorul? Nici gând.

          Până în urmă cu câteva săptămâni, o relație adevărată nu își avea locul în planul meu, Academia din Milano fiind tot ce îmi doream. A fost de ajuns doar o privire de-a lui Maddox și totul s-a schimbat!

           Pe partea cealaltă Maddox este deja realizat. El are o facultate, două, trei în final. Un venit, ceva. Are. Noroc de părinți pentru că în situația lor și eu aș fi făcut la fel. Nu spun că a fost cea mai bună soluție cea abordată de ei însă poate într-o altă manieră. Produsul ar fi fost același. Nu mi-aș fi putut lăsa copilul să piardă o șansă la viitor pentru ce? Pentru aproape nimic. În viziunea mea noi, oamenii, ar trebui să îmbinăm utilul cu plăcutul. Sau măcar să învățăm.

           Lăsând la o parte acest subiect, mergem în căutarea desfășurării evenimentelor. Britt pleacă în final -mulțumesc Domnului- și își formează cariera mult visată. Devine mâna dreaptă a unui fotograf important, cutreieră lumea în lung și în lat și își face un renume. Maddox devine ceea ce o orice femeie își dorește însă el luptă pentru a o recâștiga pe femeia mult iubită. Amănuntul acesta m-a surprins într-un mod extraordinar de plăcut. Deși soarta nu i-a vrut de la început împreună el construiește cu mâna lui viitorul.

      Imagini pentru serena and dan     Reîntânirea lor scoate adevărul la iveală iar Britt se simte mai tradată și mai singură ca niciodată. Timp de doi ani a trăit în minciună, în suferință și e oarecum normal să rămână în mod ironic, mască. Prietenii le sunt totuși aproape și până la urmă merg pe calea cea bună. Până când, evident, un factor x răstoarnă toată treaba cu susul în jos. Fir-ar tu să fii de trecut!

           Recunosc că la începutul cărții nu mă declarasem foarte încântată. Probabil că acea idee de a renunța la tine pentru altcineva mi-a displăcut enorm însă pe parcurs lucrurile s-au redresat. M-am identificat în anumite pasaje, situații. O idee foarte îndrăzneață pentru literatura contemporană română. A fost o lectură realistă. Am introdus-o foarte, dar foarte mult în viața noastră de zi cu zi. De la simpla întâlnire dintre cei doi până la suferința pe care a trebuit să o poarte Britt timp de doi ani. Dureros, foarte dureros.


Puncte tari: pluriperspectivism, pagini aerisite fără descrieri plicticoase; numele Maddox m-a cucerit ”la prima vedere”;

Puncte slabe: numele Brittany a fost enervant la început, dintre toate numele existente fix acesta =));

Scenă preferată: nu e în mod special o scenă ci un citat: „Îmi doream prieteni, dar prieteniile nu se țin doar cu povești în pauzele dintre ore!”, G E N I A L;


         Așadar, vă invit la lectură!

         În final am rămas cu următorul gând și anume: indiferent de unde ne duce viitorul și ce planuri are soarta pentru noi sufletele pereche se regăsesc. Dacă îți e menit să fii cu acea persoană în final vei fi. Greșesc, Corina? Ai vrut să ne transmiți și altceva? Sper că recenzia mea să nu te fi răcit de tot și să îți mai dorești și alte colaborări pe viitor.♥

 

Imagini pentru serena and dan
Britt & Maddox

V-am cuprins! -Ioana

3 gânduri despre „Măști și secrete – Corina Cîndea || Recenzie

Lasă un gând bun :3

