Best Book Lists · Gânduri

Top 5 cărți care mi-au adus o mare de lacrimi

       Ziua bună! Ce sâmbătă frumoasă, nu-i așa? Perfectă pentru postări pe blog, discuții cu cititorii noștrii preferați și o cană de ceai? Da, așa e. Vă avertizăm de posibilitatea apariției unor spoilere pentru primele două cărți.

1. Prințesa Mecanică, triologia Dispozitive Infernale – Cassandra Clare

 Tessa: Are you always this cocky?  Will: Only on Tuesdays and when beautiful woman are involved.  Tessa: So you think I’m beautiful?  Will: Actually it’s Tuesday.

          Nu-i un secret faptul că autoarea noastră aici de față are un dar înnăscut pentru cărțile fantasy. Dacă nu ai citit ceva de la ea, sfatul meu este să dai imediat fuguța în librărie și să pui mâna pe toate seriile. Revenind la Prințesa mecanică, ultimul volum din triologia TDI, nu pot să vă spun destule. Adică pot, dar va dura o veșnicie așa că mă voi rezuma doar la câteva rânduri. M-am atașat de personaje încă din primele capitole ale primului volum, și cu greu m-am despărțit de ele.

           Am fost devastată atunci când Jem s-a transformat în Frate Tăcut și Will a murit. Pentru că nu mă așteptam. Mă așteptam ca Wessa să aibă o viață lungă și frumoasă cu copii cu tot. Asta s-a și întâmplat doar că autoarea a relatat totul în 5-10 pagini după care a trântit finalul. Finalul epic, evident. Prințesa mecanică e despre dragoste, prietenie, sacrificiu și speranță. Am terminat cartea undeva pe la 4 dimineața și nu știam cum să mă exteriorizez. Să plâng, să trântesc cartea de perete, să râd?! O mulțime de sentimente. Am sfârșit prin a plânge, după care am intrat într-un reading slump pentru că nu am mai putut citi nimic altceva.

2. Fără Speranță – Colleen Hoover

”I don’t need anyone’s comfort. I need to learn how to rely on myself to stay strong because I’m the only one I can trust—and I’m even skeptical about my own trustworthiness.”

Ei, cu Fără Speranță lucrurile se complică. Prima carte la care am plâns. Și nu știu exact dacă s-a întâmplat pentru că făceam Transfăgărășanul în momentul respectiv sau pentru că povestea m-a emoționat atât de mult. Glumesc, desigur că povestea a fost. Ce a trăit Sky… eu nu știu cum aș putea să concurez cu ea într-o astfel de situație. Cei drept a trăit până la urmă în singurătate. Poate că din cauza aceasta am acceptat oarecum modul ei de a acționa la începutul volumului atunci când îi permite lui Holder să intre atât de ușor în viața ei. Totuși nu era un străin…

          Autoarea aduce o poveste de supraviețuire aș putea spune. Înzestrează personajele cu puterea de a da o altă șansă. Oferă o poveste de dragoste și de vindecare. M-a făcut să-mi dau seama cât de importantă e familia, așa că lacrimile nu au întârziat. Voi reciti cartea cât de curând. Nu-i un simplu clișeu! Nu ai mai citit așa ceva!

3. Zece respirații scurte – K.A. Tuker

            ”Dăcă această carte va opri măcar o singură persoană în a lua decizia catastrofală de a se urca beat la volan sau de a delega altă persoană să conducă în stare de ebrietate, atunci putem spune că romanul acesta „a realizat” ceva monumental.” K.A.Tucker

         Cartea mea preferată în momentul de față. De aproape 8 luni, nu s-a mutat din vârful topului în ciuda tuturor cărților pe care le-am citit. M-a fascinat complet. Mama a citit cartea într-o singură zi pe plaja -da, eram la mare. Cred că dacă aș pune-o pe ea să scrie minirecenzia aceasta acum ar face-o cu cea mai mare plăcere. La fel ca și Hopeless și această carte m-a marcat puternic. Nici nu îți trece prin minte la ce se referă titlul și nici nu o să îți treacă până ce nu vei citi. Cartea asta e destinată în primul rând persoanelor care au PROSTUL OBICEI de a conduce în stare de ebrietate. Tu știi câte vieți poți să distrugi într-o singură clipă? Nu, normal că nu știi.

        Scriind chiar și acum toate acestea îmi dau lacrimile. Cea mai mare putere de iertare am întâlnit-o în această carte și nu cred că voi descoperi alta prea curând. Nu mai citisem până acum 8 luni o carte care să aibă un impact atât de mare asupra mea, asupra laturii mele psihologice. Nu cred că voi pune niciodată pic de băutură în mine. În final am ajuns la concluzia că știu ce vreau să fac în viitor. Recomand această carte iubitorilor de dragoste, erotică, psihologie și mai ales, celor care au pierdut pe cineva drag în urma patimii alcoolului.  

         Mulțumesc pentru totdeaua Denisei de la The Fictional Universe pentru cadou. Mereu vei avea un loc special în inima mea. Găsești cartea aici.

4. Înainte să te cunosc – Jojo Moyes

”So this is it. You are scored on my heart. You were from the first day you walked in, with your ridiculous clothes and your bad jokes and your complete inability to ever hide a single thing you felt.”

Înainte să te cunosc e o poveste de viață. Știam din spoilere ce se va întâmpla la final doar că pur și simplu am refuzat să cred. Am crezut că iubirea îi va schimba maniera de gândire lui Will. Am fost probabil cam prostuță pentru că un bărbat puternic care știe ce vrea de la viață nu renunță atât de ușor la principiile lui de viață. Învățat cu sporturile extreme, plimbări, călătorii cum dracu să îți continui viața într-un scaun cu rotil?  E imposibil.

          În final l-am înteles pentru că să fi fost în locul lui și eu aș fi gândit așa. Încă îmi găsesc curajul să citesc și volumul doi pe care îl am cumpărat de ceva vreme. Nu va fi la fel. Poți achiziona cartea de aici.

5. Breaking Dawn Partea a II-a filmul, Twilight – Stephenie Meyer

Imagine similară

         Pentru că aveam doar 12 ani, creierul meu mic nu știa exact ce sunt cărțile de aceea m-am trezit mai întai într-o sală de cinematograf la ultima parte din Twilight. Nu citisem cărțile dar eram deja căzută în cap după film. M-a bufnit instant plânsul în a doua scenă din luptă atunci când Aro și Carlisle…da. Și de acolo… am tot plâns până la final. Și încă mă emoționează foarte mult când revăd filmul.

        Twilight este și va rămâne mereu seria mea de suflet. Primul film pe care l-am văzut și l-am înțeles. Primul vampir de care m-am îndrăgostit. Găsiți versiunea cărții în engleză aici.

    Anyway sper că v-a plăcut articolul meu de astăzi. Vremea m-a ajutat foarte mult. Ador ploaia combinată cu o cană de ceai, o carte bună și o pătură. Știu că și voi simțiți ca mine.

    Care e topul vostru de cărți lacrimogene? 

V-am cuprins! -Ioana

 

 

3 gânduri despre „Top 5 cărți care mi-au adus o mare de lacrimi

Lasă un gând bun :3

