Best Book Lists

Top 10 cărţi de citit în 2017

      Ziua bună! Să vă spun sincer, habar nu am cum 2016 a trecut. În anul precendent am încercat să topesc 82 de cărți, însă eu am citit doar 67. Bănuiesc că este o cifră bună atâta timp cât le-am și citit și nu am trecut prin ele doar de ”ochii lumii”. Pentru 2017 lista mea s-a mărit considerabil cu noi titluri numai bune de savurat la o ceașca de cafea, într-o pătură caldă la lumina lămpii. Dacă anul trecut am ratat câteva, anul acesta sunt complet hotărâtă să tai de pe listă tot ce-i bun, motiv pentru care am decis să realizez acest top.   

Iată care sunt recomandările noastre:

1.  Seria Mara Dyer – Michelle Hodkin

“If I truly loved him, she said, I would let him go.
I wished I loved him enough.

”Dacă ai îndrăznit să treci prin 2016, liberă, fericită (sau poate că ai trecut prin Cărturești zâmbind, rânjind) și nu ai pus mâna pe primele două volume ale seriei o să te bântui. Și nu voi fi acel îngeraș mic de pe umărul drept. Mă voi transforma în prietenii morți ai Marei pentru că ea pur și simplu nu a scăpat de ei așa cum nici tu nu o să scapi de mine.” Cum credeți că am primit eu acest mesaj de la prietena mea cea mai bună? Ca pe o poruncă!     

Nu am cum să mă mai furișez de acum, și nici voi! Fantasy, mister, dragoste și poate puțină psihologie, așa am recunoscut-o noi. Așadar nici nu știu de ce mai vorbim, fuguța la cumpărături! O puteți achiziona de aici.

2.   Doamna de la miezul nopții – Cassandra Clare

Jia: You’re right.
Emma: That’s… that’s an unusual phrase for you. Did you just learn it?

       

Recunoașteți că și voi ați plâns atunci când Jace Wayland a sărutat-o prima oară pe Clary Fray… Sau poate când Tessa Gray l-a ales pe Will Herondale? S-au poate când Jem Carstairs s-a transformat? Sigur că îi cunoașteți! Dacă și voi v-ați pierdut în universul vânătorilor de umbre alături de seriile precedente ale autoarei, trebuie, dar VĂ OBLIG să vă aventurați Emmei Carstairs și parabataiului ei Julian Blackthorn.

De ce le-a fost interzis parabatailor să se îndrăgostească unul de altul și cine a omorât părinții fetei aflați în primul volum al seriei Uneltiri Întunecate. Cartea o puteți găsi aici.

3. Seria Delirium – Lauren Oliver

Hate isn’t the most dangerous thing, he’d said. Indifference is.

„Se spune că leacul iubirii mă va face fericită pe veci și întotdeauna am crezut asta. Pana acum. Acum totul s-a schimbat. Acum aș prefera să mă infectez cu iubire fie și numai o fracțiune de secundă decât să trăiesc o sută de ani în minciună.”

Cam astfel sună descrierea primei cărţii care a fascinat lumea din orice punct de vedere. Delirium de la Lauren Oliver ne prezintă o nouă lume infestată cu amor deliria nervosa. O lume în care adolescenţilor li se administrează leacul pentru această cumplită boală la vârsta de 18 ani. Lumea în care se presupune că dragostea este inamicul principal are şi ea multe pericole însă toate acestea trebuie să le aflați voi. Primul volum poate fi găsit aici.

4. Seria Regina Roșie – Victoria Aveyar

„O lume volatilă și o eroină fără egal.” Booklist

           În stânga și în dreapta lumea vorbește despre această carte și în principiu despre lumea lui Mare Barrow care este împărțită în două dupa culoarea sangelui: cei cu sangele roșu, care îi servesc pe cei cu sange argintiu. Mare își duce viața într-un mic sat trăind la comun însă ea este mult mai importantă decât elita societății. Ce, cum și de ce aflați citind imediat primul volum și așteptându-l pe al doilea anul acesta. Primul volum poate fi găsit aici.

5. Coroana celor trei – J.D.Rinehart

”Urzeala tronurilor pentru tinerii cititori.”

23309529

           Dacă ați îndrăgit poveștile lui George R. R. Martin cu siguranță vei devora și această serie pentru ca în îndepărtatul regat Toronia se nasc tripleții Elodie, Tarlan și Gulph care vor fi despărțiți la naștere. Profeții, vrăjitori și vrăjitoare, magie, monștrii și război. V-am convins așa-i? Prețul de aici poate vă convinge și mai mult.

6. Pecetea Morții – Veronica Roth

I wonder if fears ever really go away, or if they just lose their power over us.

          Pentru fanii înfocați ai seriei Divergent așteptarea a luat sfârșit! Pecetea morții ne oferă o viziune concretă asupra prieteniei și a dragostei, emoțiile fiind prinse într-o galaxie plină de haruri neprevăzute. Colega mea a dat comanda și m-a pus în fața faptului împlinit! Ce puteam să fac când m-am trezit cu distribuitorul editurii la ușa? Să-l trimit și la voi? Nu puteți rata prețul de aici.

“Roth prezintă o lume detaliat construită, plină de intrigă politică și aventură, adesea brutală,însă pătrunsă de o emoționantă poveste de dragoste. Fanii lui Roth vor aștepta cu entuziasm urmarea.” –Booklist

 7. La răscruce de vânturi – Emily Bronte

    Anul acesta mi-am promis că voi încerca clasicii. Da, spre rușinea mea această carte nu a ajuns în biblioteca mea până acum dar voia avea grijă să o alint cum se cuvinte când voi trece filă peste filă… Iată unul dintre cele mai bune zece romane din lume, potrivit lui Maugham, plin de dragoste, dorință și promisiune. Catherine vă așteaptă, dispăreți odată! =)) Cartea se găsește mai greu dar puteți încerca să o achizionați de aici.

8. Îți voi dărui soarele – Jandy Nelson

         Uite că după 2 ani îmi fac apariția aici, dorindu-mi să citesc această carte. Potrivit prietenei mele de mai sus, cea amenințătoare care va lua forma unui drăcușor, subiectul ne oferă „genul de dramă la care o să plângi la greu și totuși nimic nu va fi cliseic, va fi cât se poate de normal”. Jandy ne oferă o lume romantică, misterioasă și revoluționară așa că nu mai zăboviți și click pe ”plasează comanda”. =) Știți deja unde găsiți cartea.

9. Nopţi la Monaco – Nataşa Alina Culea

uu.png

          Căutând recenzii pentru cărțile autorilor români am dat peste această opera ce ne oferă o poveste de dragoste ce ”portretizează România țăranilor și mentalitatea lor „ingusta”. Iubirea, dezamăgirea și puterea de a merge mai departe a cărții ne oferă o perspectiva nouă asupra lumii. Dacă încă nu ați pus mâna pe această ”altfel” de operă a autoarei vă îndemn să o faceți cât mai curând!

10.  Urgia și zorile – Renee Ahdieh

          Iată că am ajuns și la ultima, dar nu și la cea din urmă opera pe care mi-am propus-o anul acesta. Potrivit unora opera este destinată fanilor Urzeala Tronurilor și O mie și una de nopți. Seherezada este hotărâtă să puna capat, odată și pentru totdeauna, domniei despotice a lui Khalid, califul care își omoară miresele. Povestea de dragoste și caracterul foarte protector al băiatului de optsprezece ani au vrăjit o lume întreagă, motiv pentru care așa vă voi îndruma și eu, spre visare! Dacă sunteți interesați, găsiți cartea aici.

tst

        Gata? Testamentul meu deja s-a finalizat? Ce păăăcat, aș fi putut să mai stau douăzeci de ore aici și să vă plictisesc legat de fluturașii și albinuțele din capul meu! 🙂 Sper că într-adevăr v-am inspirat și că v-ați simțit acceptabil citind prima mea postare pe blog!

Vă cuprind! – Ioana

 

6 gânduri despre „Top 10 cărţi de citit în 2017

  1. Ai vreo 4 cărţi pe care încerc demult să le cumpăr şi cu cât citesc mai mult cu atât mă oftică gândul că n-am reuşit. În legătură cu ultima….Hmmmm….Hmmm….Dacă e destinată fanilor Game of Thrones e posibil să-mi placă.

    Apreciat de 1 persoană

  2. Am citit primul volum dim seria Mara Dyer si trebuie sa spun ca este superb. Il ador.
    Am cumparat cartea „Doamna de la miezul noptii” chiar daca nu am terminat de citit seria TMI. M-a atras mult prea mult.
    Cumparasem Delirium acum mult timp, si incepusem sa il citesc, dar am abandonat lectura. Anul acesta vreau sa termin toata seria.
    Am.citit regina rosie si e superba.
    Mai sunt si „Iti voi darui soarele” si „Urgia si zorile” pe care le mai am si nu le-am citit inca, dar anul.asta sigur le citesc. In schimb, toate imi fac cu ochiul.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un gând bun :3

