Gânduri · invatat

Cum să citești mai multe cărți: 5 sfaturi pentru a face din citit un obicei

cum sa citesti mai mult sfaturi pentru a face din citit un obicei

Îmi place mult să citesc și mereu sunt în căutarea cât mai multor cărți. Am liste peste liste cu cărți care urmează a fi citite. Chiar și în bibliotecă am câteva volume care așteaptă să fie răsfoite de câteva săptămâni. Anul acesta mi-am propus să citesc mai multe cărți față de anul trecut. În 2016 am reușit să termin doar 14 cărți de beletristică (și multe altele pentru facultate).

Sunt sigură că și voi vă confruntați cu lipsta timpului pentru lecturare. Uneori amân citirea unei cărți, alteori mi se pare că efectiv nu am timp suficient pentru a mă apuca de una. Totuși, acestea sunt doar scuze. Am stat și mi-am analizat comportamentul din ultimul timp și mi-am dat seama că printre motivele mele cele mai frecvente pentru a amâna cititul se numără:

  • Lipsa timpului. Dacă stau bine și mă gândesc, scuza aceasta este perfectă. Adică, cine are timp de citit când sunt atât de multe alte lucruri care îți distrag atenția. Seriale, TV, vloguri noi pe YouTube, jocuri pe telefon, jocuri pe PC…hmm…
  • Cititul e plictisitor. Da, uneori mi se pare plictisitor. Mai ales atunci când am în mâini o carte precum Fericirea începe azi. Trebuie așadar să încetez să mai citesc cărți plictisitoare. Nu e de mirare că am abandonat-o pe aceasta.
  • Cărțile sunt scumpe. Sunt multe cărți trecute la mine pe wishlist destul de scumpe. Totuși, pândesc ori de câte ori am ocazia ofertele de pe Elefant.ro și îmi reînoiesc proviziile. Hihi.

În ultima perioada am încercat să citesc măcar un capitol pe zi. Nu mi-a ieșit de fiecare dată. În majoritatea timpului însă au fost cazuri când am citit lejer chiar și 2 capitole pe zi. Să nu mai zic de ocazia în care m-am apucat de Înainte să te cunosc și am terminat cartea într-o singură zi. Nu mi s-a mai întâmplat de mult așa ceva.

Mi-am dat seama că pasul cel mai important este important să te apuci de citit. Deschide cartea și aruncă-ți privirea peste o propoziție. Continuă prin citirea unui capitol. Vei vedea că apoi lucrurile decurg de la sine. Uite mai jos 5 sfaturi pentru a face din citit un obicei bine consolidat. Eu încerc să le urmez cât de mult pot:

1.Stabilește un obiectiv clar pentru cititul zilnic

După cum am zis, eu încerc să citesc măcar un capitol pe zi. În cazul în care un capitol e prea lung sau prea scurt, îmi setez obiectivul zilnic la 25 de pagini de citit. Acesta este poate cel mai important sfat. În loc să spui că vrei să citesc 3 cărți pe lună, spui că vrei să citesc 25 de pagini pe zi. În felul acesta nu mai ești presat de faptul că nu îți vei îndeplini obiectivul de a citi atât de multe cărți. Te vei bucura pur și simplu de lecturare și vei sărbători fiecare mică victorie.

2.Citește dimineața

Cu cât trec orele mai mult, cu atât capacitatea mea de concentrare scade și sunt dispusă să mă relaxez făcând lucruri care să nu necesite o atenție prea mare. Tocmai din această cauză am observat că pot citi cel mai bine dimineața.

3. Fă din citit o plăcere

Deseori în timp ce citesc îmi place să ascult muzică fără versuri. Îmi aprind câte o lumânare parfumată sau dau foc unui bețișor parfumat. Îmi fac o cană de ceai sau o cafea bună și dulce. Foarte dulce. Cheia unui citit cât mai îndelungat consta în capacitatea de a transforma acest obicei într-unul care să îmbine cât mai multe momente care îți fac plăcere

4. Elimină toate aspectele care te distrag

La acest capitol recunosc că nici eu nu stau prea bine. Adesea mă regăsesc răspunzând mesajelor de pe Facebook în timpul unei fraze. Voi încerca pe viitor să răspund acestora măcar atunci când termin paragraful.

5. De ce vrei să citești?

Identifică motivația din spatele dorinței de a citi. Eu de exemplu vreau să citesc pentru a descoperi cât mai multe informații relevante. Pentru a mă relaxa. Pentru a avea cât mai multe recenzii de scris aici pe blog. Pentru a îmi îmbunătăți creativitate. Găsește și tu motivele care te-ar putea impulsiona să citești cât mai mult.

Cititul regulat nu este foarte simplu dar dacă îți setezi anumite obiective și urmărești o anumită rutină vei ajunge să citești mai mult decât ai putea crede. Totul constă în puterea voinței tale.

Voi câte cărți ați dori să citiți anul acesta? Eu mi-am propus doar 20, ținând cont că anul trecut am avut un obiectiv de 25 și am citit doar 14. Ce alte sfaturi aveți de adăugat la cele enumerate mai sus?
2 gânduri despre „Cum să citești mai multe cărți: 5 sfaturi pentru a face din citit un obicei

  1. Faine sfaturi! Și eu trebuie să mă trezesc mai devreme și să citesc mai mult dimineața. 😀
    Eu încerc să citesc în timpii morți și sper ca de acum înainte să mă desprind de Facebook și alte rețele de socializare, măcar să economisesc timpul în care trimit mesaje/fac alte chestii fără să aibă un rost. 🙂
    Eu mi-am setat 40 de pagini pe zi, deși în ultimele zile nu-s prea sigură că am respectat asta :))) Voi încerca. 😀 Și 37 de cărți anul acesta. Am citit 6 😀

    P.S. te-am nominalizat la un tag: http://siminastatusuri.blogspot.ro/2017/02/leapsa-printre-carti-book-tag.html

    Apreciază

Lasă un gând bun :3

