#Girlboss – Sophia Amoruso | Recenzie

“There are secret opportunities hidden inside every failure…but start looking now – they are everywhere!”

girlboss_sophia_amoruso_recenzie1

Cine este Sophia Amoruso?

Voi începe această recenzie prin a vă spune că ea este fondatoarea și director executiv al companiei NastyGal.com. În mai puțin de 8 ani Sophia Amoruso a reușit să construiască această corporație ce valorează peste 100 de milioane de dolari și are peste 350 de angajați. Totul a pornit prin deschiderea unui magazin online de haine vintage pe eBay. Asta, după ce a renunșat la școală și a vândut pantofi prea scumpi pentru aș putea permite să-i cumpere. Întrebarea imediată care mi-a venit în minte după cunoașterea acestui fapt a fost: CUM? Care este rețeta succesului?

Citind #Girlboss mi-a dat seama că nu există o rețetă a succesului. Girlboss nu este o carte despre cum să devii bogat repede sau cum să îți începi un business. Cartea vine să susțină ideea că poți face orice dacă ai încredere în tine și..dacă muncești. Nu poți sta degeaba și aștepta ca viața să te arunce la conducerea unei companii. Nu poți aștepta pur și simplu ca banii din conturi să crească fără număr. Trebuie să muncești pentru asta. Munca și Dorința de a munci sunt poate cele mai mari calități ale Sophiei Amoruso, ele împletindu-se în același timp cu o creativitate debordantă. Aceste fapte sunt atotcunoscute. Cel puțin eu știu că munca și perseverența sunt singurele care te vor duce pe culmile succesului. Asta și poate un dram de noroc.

girlboss-1440-x-900-screen-1

Sophia Amoruso vine și dedică un întreg capitol inexistenței norocului. Insistă pe faptul că acest concept nu există. Insistă și spune că noi toți putem accede la succes. Contează doar să ni-l dorim și să fim dispuși să muncim pentru el. Povestea vieții ei este cu siguranță plină de învățăminte. Dar nu vă așteptați la genul acela de biografie clasică. Ea este mai mult structurată sub forma unor postări pe un blog, sau a unor email-uri de încurajare către o dragă prietenă. Cel puțin eu așa le-am perceput și e drept faptul că uneori am simțit-o pe Sophia ca pe o prietenă. Una menită să fie acolo și să îmi dea un șut în fund pentru a mă împinge în vâltorile vieții.

#Girlboss se adresează, evident fetelor. De fapt, scriitoarea se adresează direct cititoarei ei, purtând un dialog cu aceasta. Abordează diferite teme, de la cât de important e să te îmbraci cu stil, până la importanța imaginii brand-ului personal. Probabil un capitol extrem de util mi s-a părut cel legat de comportarea în cadrul unui interviu. Un altul a fost cel legat de cum să concediezi pe cineva, fără a da într-o chestie lacrimogenă și dramatică. În același timp, Amoruso încurajează cititoarele să nu se teamă de realizarea unor greșeli. Ea motivează faptul că succesul companiei NastyGal se datorează în mare măsură greșelilor realizate de ea în adolescență, a experiementelor, a dorinței de a învăța și de a deveni mai bun.

Sophia_amoruso_girlboss_recenzie

M-aș fi așteptat ca această carte să fie mai mult despre stil și modă, dar nu a fost așa. Mă bucur că acestui subiect i-au fost dedicate doar câteva pagini. Totuși, dacă ar fi ca Sophia să scrie o carte care să abordeze doar această temă, eu cu singurață aș cumpăra-o.

Concluzia?

Recomand să citești #Girlboss atunci când simți că ai un pas important de făcut, dar nu ai încredere în timp. Recomand să o citești dacă ești la începutul unei afaceri și simți că totul devine prea epuizant și apăsător. Recomand să o citești atunci când simți nevoia unui imbold. Este o lectură lejeră și nu ar trebui să îți ea mai mult de o zi să o citești. (Mie mi-au luat vreo 3 săptămâni, pentru că examene și facultate).

Nota? 2-3/5

pret_libris pret_okian_eng pret_elefant

Voi ați citit cartea? V-a plăcut? Care este subiectul voastru preferat abordat de către scriitoare?