Book Review · Book Tags · Gânduri

Ce Face De Fapt Un Book Blogger?

image4493.png

Îmi fac un blog și primesc multe sponsorizări de la edituri.

Idee de mai sus este întipărită în capul multor persoane care au impresia că dacă reușesc să citească 5 cărți pe an, din care una este Amurg  și a doua este 50 de umbre ale lui Grey, sunt mari devoratoare de cărți.

Tocmai de aceea, vă las mai jos câteva caracteristici ale unui blogger de carte și cum scrierea pe un blog personal îi poate afecta viața acestei specii feroce care umblă zilnic printre noi.

Book Blogger-ul petrece ore întregi citind, ceea ce e destul de epuizant

Da, ne place mult să citim. Colecționăm cărți și ne facem mereu liste de cărți care trebuie citite. Dar asta nu înseamnă că reușim să citim totul cu o viteză superioară celor care nu au blog. Pentru ca blog-ul tău să stârnească interes, e necesar să postezi cât poți de des recenzii și articole cât mai interesante. Nu poți face asta dacă citești o carte o dată pe lună, atunci când îți permite timpul.

Ca blogger trebuie să știi să te organizezi și să găsești mereu timp pentru a termina cât mai repede o carte și a te apuca de alta. Blog-ul este probabil motivația mea cea mai mare care mă determină să citesc beletristică în prezent, asta deși sesiunea se apropie.

Book blogger-ul trebuie să își organizeze foarte bine timpul

Știu, am vorbi deja de timp. La punct de mai sus mă refeream la timpul necesar cititului. Acum  vin și vă spun că un blogger de carte trebuie:

  • să posteze cât de des poate pe o pagină de facebook
  • să găsească postări cât mai interesante pentru aceasta
  • să știe mereu ce postează și ceilalți bloggeri de carte pe care îi urmărește
  • să caute inspirație
  • să posteze pe alte site-uri
  • să comenteze pe alte site-uri
  • să editeze poze și să facă poze cât mai #bookstagram
  • să actualizeze constant design-ul blog-ului
  • să trimită mail-uri editurilor pentru a încerca să obțină o colaborare
  • să răspundă mesajelor de pe blog sau de pe facebook

Dintr-o dată parcă nu mai pare atât de ușoară toată treaba aceasta cu postatul pe un amărât de site o dată pe lună, nu? Am uitat să precizez că la toate cele de mai sus se mai adaugă învățatul, mersul la muncă, plimbatul cu prietenul/soțul, crescut copilul, dus cățelul să facă șușu, mângâiatul pisicii, etc.

Book blogger-ul trebuie să fie sincer, chiar și atunci când alții ar dori să nu fie.

Da, e neplăcut să primești o carte de la o editură sau de la un autor, iar după ce o citești să îți dai seama că e…meh, proastă. Mi s-a întâmplat și mereu am încercat să prezint cartea într-o lumină care să dea de înțeles că nu nici jalnică, dar nici foarte strălucită. În prezent cred că aș fi mult mai sinceră și aș spune lucrurilor pe nume, dar asta și pentru că am aproximativ 2 ani de când scriu aici.

Pe de altă parte, ia să începi să spui că nu îți plac cărți foarte populare și cunoscute, să vezi ce repede îți sare lumea în cap și te ia la înjurat. Haha (am pățit-o).

Book blogger-ul face, poate, cea mai eficientă formă de marketing

Nici nu aveți idee câte exemplare ale cărții 1984 s-au vândut prin intermediul recenziei de pe blog (câteza zilioane). Acum serios vorbind, editurile îți trimit cărți pentru ca tu să scrii frumos (ele se așteaptă ca tu să scrii frumos) despre ele și să postezi link-uri către siteul lor pentru ca lumea să le achizioneze.

Chiar dacă nu colaborezi cu edituri, poți posta link-uri de afiliere către diverse site-uri de cărți și primești un procent din prețul cărților. Dar pentru asta trebuie să scrii în așa fel încât să îl determini pe cititor să dea click. Să vezi acolo bătaie de cap.

Book blogger-ul stă toată ziua și dă refresh la pagina de statistici a blog-ului.

Nu știu de alții, dar eu fac chestia asta foarte des. Mereu mă uit: a mai comentat cineva? Câti vizitatori am? Mai puțini ca ieri? La naiba…trebuia să fie mai mulți. Cum îmi mai cresc eu acum blog-ul? Nu, nu, nu...

Book blogger-ul pierde 100 de ore din viața lui tastând, ștergând, retastând, etc…

… totul, pentru o singură postare. Citești articolul și vezi că ai greșeli. Îl mai citești o dată să îl recorectezi. Îți lasă cineva un comentariu: ”vezi că l-ai mânat pe i”. Iar te apuci de recitit întregul articol. Comentează cititorul din nou: ”nu la i-ul ăla mă refeream.„ Îți bagi piciorul și lași postarea așa. Probabil te vei apuca să o recorectezi înainte de un examen important.

Book blogger-ul învață o mulțime de lucruri importante datorită blogului său.

tumblr_n9b77rrtea1ti3dkqo1_500

Am învățat atât de multe lucruri datorită bloggingului. Începând de la ce înseamnă HTML și cum pun un link în spatele unei poze (mi s-a părut ceva mega wow prima dată) până la ce înseamnă marketing afiliat și optimizare SEO (atât cat se poate face pe wordpress.com, deoacamdată). Am scris o postare despre cum să înveți pentru teste și eu însămi am învățat cum să învăț din acea postare …. logică multă nu are propoziția asta.

Când te uiti la un blog îți place ceea ce vezi, eventual te mai duci și pe pagina de facebook și dai un like, dar în spate este multă muncă.

Voi ce alte caracteristici credeți că se potrivesc unui book blogger?

Alina Talabă

7 gânduri despre „Ce Face De Fapt Un Book Blogger?

  1. Nu cred ca ai omis ceva. Intr-adevar este foarte multa munca. Eu chiar mi-am impus un target anul acesta, ca sa ma simt mai motivata sa trag de mine cand vine vorba de citit carti. Nu pt ca nu imi plac, ci pt ca duc o lipsa crunta de timp, dar imi doresc totusi sa ofer constant ceva cititorilor. Desi nu imi permit sa postez zilnic ceva, incerc macar saptamanal. Pagina de facebook a blogului ar fi mai usor de intretinut, dar am renuntat la a crea una tot din lipsa de timl. Am preferat sa aloc acele ore unei carti sau blogului. Fain articol! Sunt de aceiasi parere cu tine!

    Apreciază

    1. Poate e mai bine ca nu administrezi o pagina de facebook. Eu cand vad ca postez si nu interactioneaza nimeni cu mine ma simt descumpanita. Sper sa reusesti sa iti atingi norma de postari pe luna. Si eu mi-am impus anul acesta sa postez macar saptamanal. Pana acum mi-a iesit:)) Multumesc de apreciere :3

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un gând bun :3

