3 stars · 3-5 stars · Book Review · Uncategorized

Frumuseți monstruoase de Marina Neagu | Recenzie

Titlu: Frumuseți monstruoase frumuseti-monstruoase

Autor: Marina Neagu

Editura: Quantum Publisher

Nr. de pagini: 216

Data apariției: februarie 2016

Lara ştie că, pentru ea, tentaţiile întunecate sunt foarte mari. Crescută şi protejată de un preot–gardian, reuşeste până la vârsta de 18 ani să îşi ţină în frâu pornirile demonice. Dar când se mută în Valea Îngerilor, Lara află că existenţa ei nu este întâmplătoare.
Gardienii, soldaţi ai îngerilor, sunt crescuţi şi instruiţi să distrugă toate umbrele, fiice ale demonilor.
Şi Lara este una dintre ele.
Cu toate că a reuşit să se ascundă de gardieni timp de 18 ani, odată cu noua ei mutare, se trezeşte nu numai înconjurată de aceştia, dar şi nevoită să accepte o legătură specială cu unul dintre ei.
Noua alianţă îi oferă Larei prima dragoste, dar şi riscul de a plăti cu propria viaţă şansa de a elimina definitiv umbrele.

În loc să scriu la lucrarea de licența așa cum ar face orice student conștiincios din an terminal sau să continui pregătirile pentru Crăciun așa cum ar proceda orice om normal în această perioadă, eu – rebelă din fire – am ales să dau de o parte toate aceste lucruri „mărunte” (sau, poate nu chiar atât de mărunte) și am decis să citesc ceva. Că doar atunci când ai atât de multă treabă, ce îți mai rămâne de făcut? Te plângi, apoi îți găsești altceva de meșterit. Zis și făcut. Ajung în fața bibliotecii și mă lovesc de o mare dilemă: Ce carte să citesc. După lungi încercări de „ala-bala-portocala” și „Eenie, Meenie, Miney, Mo” am decis să aleg o carte relativ scurtă, dar care să-mi promită o poveste fascinantă. Așa. Deci, tragem linie, adunăm și înmulțim … câștigătoare iasă Marina Neagu cu Frumuseți monstruoase. O copertă plăcută, o descriere captivantă și doar 216 pagini! Până la urmă constat că nu a fost o alegere chiar atât de grea. Ha!

Acest volum spune povestea  Larei, o tânără de 18 ani care nu este o ființă normală, ea fiind o umbră, fiică a Întunericului. Aceste creaturi supranaturale se hrănesc cu energia celor din jur, unele alegând să-și ucidă victima în acest proces. Cu toate acestea, Lara a fost învățată de mică să-și înfrâneze pornirile demonice, fiind ascunsă și crescută de un preot-gardian în cadrul unei mănăstiri. Gardienii reprezintă soldații îngerilor, cei instruiți și antrenați să distrugă umbrele și să-i protejeze pe oameni. Încă de la început, existența ei a fost ascunsă de ochii gardienilor, însă lucrurile se schimbă în momentul în care protagonista se mută în Valea Îngerilor împreună cu tutorele ei.

Ajunsă aici, Lara va da nas în nas cu gardienii și cu … perechea ei. Da, ați auzit bine. Fiecărui gardian îi este făurită o legătură specială cu o anumită persoană, o legătură mistică între sufletele acestora. Și, aparent, perechea unui gardian este tocmai Lara, o umbră.

Curând, protagonista va descoperi că existența ei are un rol important în războiul purtat între gardieni și umbre, că ea este cea care va decide soarta uneia dintre specii. O profeție – asta reprezintă Lara. O profeție vie care va înclina definitiv balanța în favoarea unei puteri a universului. Să fie oare binele cel care va învinge ori acesta să fie acel caz special în care forțele răului vor triumfa odată pentru totdeauna? Totul depinde de măsura în care Lara va permite laturei ei întunecate să o influențeze.

Legătura se va forma între ea și perechea ei, oferindu-i astfel o armă letală în lupta cu umbrele. Profeția spune că această armă este singura care o poate ucide pe regina umbrelor, iar odată cu ea se vor stinge și celelalte umbre, fiicele ei. Cu toate acestea întunericul ferecat atât de mult timp în interiorul ființei Larei luptă pentru a prelua controlul. Dacă va reuși să pună acesta stăpânire pe viața și pe destinul protagonistei, veți afla doar lecturând acest volum.

În ceea ce privește personajele, pot spune că acestea sunt într-un număr restrâns, acțiunea fiind concentrată în jurul profeției care o are ca pion central pe protagonistă. De amintit ar fi și preotul-gardian care a crescut-o și a învățat-o să-și ascundă latura demonică. În ceea ce-i privește pe ceilalți gardieni, își vor face apariția  Adrian și Vlad, doi frați de o frumusețe nefirească, fiind și cei care vor descoperi de existența Larei. De asemenea, tot din sfera lor va intra în scenă Diana, care va ajunge să-i câștige încrederea și prietenia protagonistei. Din specia umană, o fire plină de energie și entuziasm, Clarisa va fi cea care îi va fi alături Larei încă din prima clipă în care aceasta din  urmă pășește pe coridoarele noului ei liceu.

De menționat este faptul că nimeni nu este ceea ce pare și că fiecare personaj își urmărește propriul interes. Sunt personaje care vor urmări să o protejeze pe Lara și altele care o vor folosi pentru a-și îndeplini obiectivul. Din acest punct de vedere, protagonista dă dovadă de o naivitate și de o inocență izvorâte din lipsa de experiență și interacțiune cu alte ființe, iar acest lucru o va costa destul de scump!

Un roman captivant, care îmbină 3 genuri literare aparent diferite, dar pe care Marina Neagu reușește să le armonizeze în acest volum: fantasy, acțiune și romance. Acțiune  este alertă (poate puțin cam prea alertă din punctul meu de vedere), cititorul fiind plasat în mijlocul acțiunii încă de la început. Consider că 216 pagini sunt prea puține pentru a concentra atât de multă acțiune, astfel încât cititorul să obțină toate detaliile de care are nevoie pentru a înțelege pe deplin întreaga poveste.

Mărturisesc că mi-ar fi plăcut să aflu mai multe despre umbre și gardieni,  despre cum au luat naștere aceste ființe. De asemenea, sunt de părere că cititorul nu a avut timp suficient să se obișnuiască cu personajele, iar acestea din urmă nu au avut timp să evolueze pe cât de mult m-aș fi așteptat. Un alt aspect pe care l-am găsit deranjant este dragostea puțin cam prea spontană care ia naștere între protagonistă și perechea ei făurită de forțele cerești. Consider că era nevoie de mai mult timp pentru ca sentimentele dintre cei doi să pară mai naturale și intensitatea lor să fie credibilă pentru cititor.

Cu toate acestea, a fost o plăcere să lecturez Frumuseți monstruoase, să asist la războiul purtat între umbre și gardieni. Deznodământul va rămâne un mister pentru cei care nu vor citi acest volum, iar curiozitatea îi va mistui încet, dar sigur.

Recomand acest volum cu căldură tuturor cititorilor care îndrăgesc genurile pe care această  carte le îmbină armonios, dar și celor care înclină spre o lectură ușoară și scurtă, dar cu o acțiune alertă și captivantă, care nu-ți va permite să lași cartea din mână de teamă că personajele vor acționa fără știrea ta.

Nota mea pentru acest volum este 3/5, cu mențiunea că mai multe detalii ar fi fost pe „gustul” meu. 5_Books

Puteți achiziționa romanul de pe site-ul editurii Quantum Publisher cu o reducere de 20%! Tot ce trebuie să faceți e să dați click AICI:

Un gând despre „Frumuseți monstruoase de Marina Neagu | Recenzie