Gânduri · Uncategorized

10 obiceiuri care te vor face mai productiv

A photo by Craig Garner. unsplash.com/photos/YoadQb46v6k

Chiar dacă nu am început încă facultatea, deja mă gândesc că va urma o perioadă destul de aglomerată în care voi avea de asimilat o mulțime de informații într-o perioadă foarte scurtă de timp, de lucrat la licență, de redactat proiecte, etc. (v-ați prins la ce mă refer).

Tocmai din aceste motive am făcut un mic research pe net și am descoperit o serie de obiceiuri pe care oamenii productivi le folosesc zilnic. Când spun oameni productivi, mă refer la acele persoane care chiar știu să își organizeze foarte bine treaba și să o ducă cu bine la bun sfârșit într-un timp cât mai scurt. Oameni foarte diferiți de noi cei care toată vacanța ne-am trezit la ora 10-11, ne-am ridicat din pat pe la ora 13 și ne-am apucat de făcut cu adevărat ceva productiv pe la ora 15(UITAT LA UN SERIAL). Bine, exagerez.

Iata 10 obieceiuri sau principii care te vor face să devii mai productiv, fără a simți acest demers ca pe o corvoadă. Mie mi s-au părut niște tips-uri foarte interesante și cu siguranță le voi urma. Până atunci mă voi bucura de încă 2 zile de leneveală. Și tu vei face asta, nu?

1.Scapă de obiceiurile proaste din rutina ta.

”Pentru a avea o viață sănătoasă evitați consumul de zahar, sare și grăsimi.” Pe același principiu, pentru a avea o zi productivă, evita pe cât posibil uitatul la emisiuni TV (nu ai voie nici să cauți Bravo ai stil online). Limitează-te să vezi doar un episod din serialul preferat pe zi. Foloște Facebook Messenger pentru a ține legătura cu prietenii și renunță la clasicul facebook care te va distrage încontinuu cu pozele afișate în timeline. Lista poate continua, răspunzând la următoarea întrebare: ce activitate fac zilnic fără a fi deloc productivă? Notează răspunsurile pe o foaie și încearcă să iei măsuri.

2.Folosește tehnica Promodoro.

Această tehnică constă în a seta un timer astfel încât la fiecare 25 de minute de muncă asiduuă și foarte concentrată, să iei o pauză de 5 minute. Am încercat-o sesiunea trecută și pot spune că a dat roade, ajutându-ma să îmi mențin concentrarea pe tot parcursul procesului de învățare.

3.Nu face mai multe treburi de odată.

Nu ești computer pentru a face muti-tasking. Rezolvă-ți lucrurile pe rand. Nu încerca să scrii proiectul acela în timp ce te uiti la serialul preferat. Vei sfârși prin a pierde firul acțiunii și a avea un proiect slab.

4.Încearcă să te concentrezi pe maxim două-trei taskuri zilnic.

Dacă vei avea o listă foarte lungă cu activități de făcut vei sfârși prin a te simți copleșit și a) vei aloca puțin timp unor lucruri care ar fi necetitat mai mult timp pentru a putea fi realizate bine, b) vei amâna o parte din taskuri pe maine, apoi pe poimâine și tot așa.

5.Incearcă să împarți un proiect ce necesită multă muncă în taskuri mai mici și cât mai bine organizate.

Un proiect mare va părea la prima vedere copleșitor, dar dacă îl vei împărți în task-uri mai mici vei simți că vei avansa cu adevărat pe măsură ce le rezolvi.

6.Nu te mai lăsa distras de anumite pagini web

Folosește extensii browser care să îți limiteze accesul pe anumite site-uri în anumite intervale. În același timp evită îți verifici e-mail de 7 ori pe zi. Alegeți o perioadă din zi în care să îl verifici o dată, urmând ca apoi să îl verifici abia a doua zi. (la capitolul acesta eu însămi stau prost).

7.Construiește obiceiuri bune.

Ce am enunțat mai mult ar putea fi o parte din obiceiurile bune pe care le-ați putea adopta. Se spune că pentru a adopta pe deplin un obicei trebuie să îl facem constant timp de 21 de zile. Pare o perioada nici lungă, nici scurtă, cert e că trebuie puțină perseverență pentru a o duce la bun sfârșit. Voi reveni în viitor cu un articol despre asta.

8.Aplică regula 80/20.

Se spune că 20% din acțiunile pe care le faci conduc la 80% din rezultate. Astfe, muncești mai puțin și câștigi mai mult. Încearcă să aplici această regulă renunțând la cele 20% din obiceiurile neproductive pe care le faci, astfel încât să ai 80% rezultate.

9. Spală vasele.

Spălatul vaselor te ajută să îți limpezești mintea și să intri într-o stare de muncă. Nu vi s-a întâmplat niciodată să spalați vasele și brusc să vă apucați să fredonați, să vă vină o idee sau să vă aduceți aminte de un lucru ce trebuia făcut mai de mult. De asemenea, spălându-le încă de la început, veți elimina din prima un task de pe lista zilnica.

10.Ieși la o plimbare atunci când simți că nu înaintezi deloc.

Cu toții avem momente când simțim că orice am face nu reușim să o scoatem la căpăt deloc. Cel mai bun lucru de făcut atunci este să renunți la tot. Dacă vei continua să te chinui să duci acel lucru la căpăt, îl vei face prost. Schimbă atmosfera. Ieși afară și respiră niște aer proaspăt. Creierul are nevoie să se oxigeneze și îți va mulțumi din plin pentru cura de oxigen atunci când te vei întoarce acasă.

Bonus: AERISEȘTE CAMERA+BEA APĂ

Încearcă să aerisești camera în care înveți măcar o dată pe zi. Cel mai benefic ar fi să încerci să faci acest lucru de 2 ori pe zi. În felul acesta te vei asigura că vei avea suficient oxigen în încăpere pentru a asigura o capacitate de concetrare maximă. De asemenea, creierul are nevoie de multe lichide pe parcursul procesului de învățare, deci încearcă să consumi constant apă, chiar dacă nu simți senzația de sete.

Voi ce obiceiuri productive aveți? Aștept să mi le împărtășiți în secțiunea de comentarii.

Alina Talabă

10 gânduri despre „10 obiceiuri care te vor face mai productiv

  1. Foarte interesante sfaturile. Mi se par utile si pe unele chiar o sa le folosesc. Strategia mea initiala era sa ma prefac ca stau in fata sefului… sa vezi ce util deveneam dupa cateva amenintari 😉

    Apreciază

  2. Frumos articol, Alina! 🙂

    Ai dat niște sfaturi bune. Am să încerc să le aplic. Ca întotdeuna, revii aici cu idei foarte frumoase și interesante, să nu mai spun că-s noi și proaspete (ceea ce a sunat ciudat dar oricum înțelegi ce vreau să zic)!

    Apreciază

Lasă un gând bun :3

