De ce nu îți recomand cartea Viața lui Pi, de Yann Martel | Recenzie

14079464_1774098619470840_190351599957910002_n

Pentru început trebuie să spun că pisica mea și-a dublat greutatea față de momentul când a fost făcută poza atașată mai sus. By the way… am descoperit că de fapt e motan ci nu pisică, dar asta e deja altă poveste. Cam atât de mult mi-a luat mie să citesc această carte pentru a-mi face cu adevărat o părere decentă, asta deși mai am cam 50 de pagini până să o termin.

”Cartea aceasta te va face să crezi în Dumnezeu.”

Nu știu sigur în ce dumnezeu crede autorul, dar lecturarea acestei cărți cu siguranță nu m-a facut mai credincioasă. Întregul roman conține descrieri cu aspect filosofic asupra trărilor pe care Pi Patel le are pe parcusul unui naufragiu.

Cartea debutează cu descrierea vieții lui Pi din India, acolo unde părinții acestuia dețineau o grădină zoologică. Pagini importante sunt acordate pentru a explica cum a ajuns Patel să fie numit Pi, dar și pentru a descrie comporamentul animalelor de la zoo. Descrierile sunt destul de amănunține și stufoase încă de la debutul cărții, deci îți urez răbdare și mult noroc dacă vrei să te apuci de aceasta.

hinduism_viata_lui_pi

Unul din lucrurile care mi s-au părut absurde (da, sunt mai multe) este faptul că Pi ajunge să practice 3 religii și să creadă în 3 dumnezei: creștinism, hinsuismul și islamismul. Da, poate că Pi reprezintă exemplul omului ce a reușit să treacă peste conflictele legate de diversitatea religioasă și poate dacă toți am fi ca el, lumea ar fi un loc mai bun, lipsit de războaie și terorism, dar nu înțeleg DELOC ce importanță are apartenența lui la aceste religii pe parcursul cărții. Mi se pare că acest detaliu a fost pur și simplu scris de autor doar pentru a impresiona cititorul. E drept, am fost impresionată, dar maxim o oră, până la faza cu zebra (mai jos detalii).

download

În partea a doua a cărții Pi povestește cum a ajuns să plutească pe o barcă în ocean alături de un tigru, o hienă și o zebra. Trebuie să spun că această parte se desfășoară pe parcusul a jumătate de carte, autorul punând accentul pe modul în care Pi reușește să supraviețuiască alături de aceste animale pe barcă.

Nu mi-a plăcut această parte DELOC. De la episodul cu zebra mancată pe dinauntru de hienă (da, așa ceva apare în carte), am continuat lecturarea oarecum scârbită de această scenă macabră. Revenind la afirmația de mai sus, cu siguranță lanțul trofic îl cunoaștem cu toții și nu cred că era necesară descrierea acestuia pentru a trezi în mine credința de mult apusă.

Cartea aceasta cred a fost cea mai plictisitoare carte pe care am citit-o vreodată. Se dorește a fi filosofică, dar cred ca este o filosofie dusă la extrem. Am mai citit cărți în acest gen scrise de Paulo Coelho, dar acelea mi-au plăcut mult.

Viața lui Pi primește din partea mea doar 2 stele și acestea cu indulgență. Multă indulgență.

Imagini pentru star pngImagini pentru star png

 

 

 Tu ai citit această carte? Ce impresie ți-a lăsat?

 

 Alina T.

 

4 gânduri despre „De ce nu îți recomand cartea Viața lui Pi, de Yann Martel | Recenzie

Adăugă-le pe ale tale

  1. Eu te sfătuiesc totuși să termini cartea. Prin ceea ce spune, autorul se leagă mai mult de sfârșitul poveștii. Și mie mi s-a părut ușor plictisitoare în anumite momente, dar ultimele câteva pagini parcă m-au făcut să privesc totul într-un fel diferit. 😀

    Apreciază

  2. Ah, și eu te sfătuiesc să termini cartea. Și mie mi s-a părut extreeeem de plictisitoare, nu înțelegeam de ce e atât de multă descriere, însă finalul m-a făcut să văd complet diferit cartea și chiar să vreau să o reiau și de data asta să fiu mai atentă la detalii.

    Dacă reușești să o termini, să revii cu o părere, chiar sunt curioasă dacă vei vedea altfel cartea! 😀

    Apreciază

    1. Multa lume mi-a recomand sa o termin, însă pur și simplu nu mai am răbdare să îmi amintesc tot ceea ce s-a întâmplat. Oricum mi-am dat deja cam singură spoilere și știu cum se termină 😦 Nu cred că mai are rost.

      Apreciază

Lasă un gând bun :3

Propulsat de WordPress.com.

SUS ↑

