Am murit, din fericire: Întoarcerea de Theo Anghel | Recenzie

Titlu: Întoarcerea (Am murit, din fericire #1)23715456

Autor: Theo Anghel

Editura: Quantum Publisher

Nr. de pagini: 298

Data apariției: februarie 2016

Tânăra Oriana moare într-un accident, chiar în ziua nunții ei. Pentru oricine, acesta ar părea sfârșitul. Nu și pentru ea. Se întoarce ca recuperator de suflete, însă nu la vechea viață și familie, pentru care trebuie să rămână moartă, ci la una cu totul nouă. Răsfățul și confortul, considerate garantate mai înainte, se duc acum pe Apa Sâmbetei. Va trebui să lupte pentru a-i salva pe ceilalți, dar și pe sine. Apar noi prieteni, noi dușmani și… prima iubire? Există viață după moarte? Unii vor spune da, alții că nu. Dar există un răspuns la care cu siguranță nu v-ați gândit. Există recuperatorii de suflete. Smulși din existențele lor, sunt aruncați în altele, neîntrebați de nimeni, fără să li se ceară acceptul. Trebuie doar să se supună legilor celor de Dincolo. Iar unii aleg răzvrătirea…

Pentru început, aș dori să mulțumesc editurii Quantum Publishers pentru oportunitatea de a lectura această carte de-a dreptul fantastică (și nu, nu mă refer doar la genul cărții). Mărturisesc că am pus ochii de mult pe cartea aceasta, doar că nu s-a ivit ocazia să o citesc. Până acum.

Acest volum prezintă începutul – mai bine spus, sfârșitul – vieții Orianei, o tânără de aproape 19 ani care are parte de o moarte tragică, exact în ziua nunții ei. Ăsta da ghinion, nu glumă! Dar, în cazul protagonistei, moartea nu marchează un sfârșit, ci din contră, un nou început. Nu în Rai, nici în Iad. Ci tocmai pe pământ. Ca să clarific puțin lucrurile, Oriana nu a devenit fantomă sau strigoi! Ea a revenit în Chaos în calitate de recuperatorum – recuperator de suflete. Misiunea ei este să salveze sufletele aflate în pericol, atunci când ceasul primit de Dincolo se va activa. De asemenea, ea a mai primit și doi tovarăși (salvatorem) care o vor însoți pretutindeni, Ama, un înger reprezentant al raiului și Abel, un înger reprezentant al iadului (drăcușor afurisit!). După instructajul făcut de cei de Dincolo – instructaj la care, bineînțeles – nu a fost foarte atentă, Oriana a fost trimisă direct în Chaos.

De acum începe adevărata aventură pentru Oriana. Aici, se trezește abandonată într-un apartament sărăcăcios, cu doi îngeri care se ciondănesc cu fiecare ocazie. Răpită de moarte de lângă mătușa ei ,Aimee, și de lângă celelalte persoane care o înconjurau de afecțiune, ajunge să fie singură și să învețe să se descurce pe cont propriu. Lucru deloc ușor atunci când toată viața ta ai fost răsfățat!

Cu timpul, Oriana va ajunge să o cunoască mai bine pe vecina ei, Mati, cu ajutorul căreia își va găsi și un loc de muncă, în calitate de barmaniță. În ciuda faptului că duce un trai relativ normal, protagonista nu are cum să uite motivul pentru care a fost trimisă înapoi. Acest lucru devine și mai evident în momentul în care ceasul se activează, anunțând prima misiune pe care o are de îndeplinit; primul suflet pe care îl are de salvat. Acest lucru îi provoacă neliniște, neștiind exact cum anume va proceda pentru îndeplinirea sarcinii lansată de cei de Dincolo. Nu e ca și cum ar mai fi salvat suflete până acum! Dar, cu toate acestea, Oriana își îndeplinește misiunea bazându-se pe instinct și pe sfaturile primite de la tovarășii ei angelici.

Pe parcursul acestui volum, Oriana va fi supusă la trei probe, care îmbracă forma a trei misiuni anunțate de ceas. Fiecare misiune e diferită de cealaltă, circumstanțele sunt altele, sufletele pe care trebuie să le salveze sunt distincte, iar deciziile pe care trebuie să le ia și modul de abordare sunt individualizate pe fiecare misiune.

Într-o zi, în timp ce lucrează la bar, Oriana are ocazia de a-l cunoaște pe fermecătorul Marc, un client care frecventează barul cu regularitate, împreună cu tovarășii lui. Acest individ reușește să-i stârnească interesul în mod inexplicabil. Mai multe nu o să dezvălui despre acest personaj, deoarece nu vreau să vă răpesc plăcerea de a-l descoperi singuri. (V-am stârnit curiozitatea? Ăsta era și obiectivul meu!)

Per total, acestă carte m-a fascinat. Și acest lucru nu se datorează doar faptului că sunt o devoratoare de cărți fantasy (plăcerea mea vinovată). Din punctul meu de vedere, această carte are tot ce îi trebuie pentru a satisface dorințele fiecărui cititor: umor (cât cuprinde!), suspans, incertitudine, acțiune, personaje bine conturate, ființe supranaturale. Și astea sunt doar câteva dintre ingredientele acestei povești reușite.

Cu toate că subiectul cărții nu este neapărat unic (singur ați mai dat peste cărți cu recuperatori de suflete, îngeri sau drăcușori), Theo Anghel a reușit să ocolească cu pricepere clișeele des întâlnite în cărțile care abordează acest subiect și să ofere poveștii o perspectivă unică. Acțiunea te ține cu sufletul la gură, dar îți oferă și moment de respiro cu fiecare scenă amuzantă în care Oriana dă frâu liber sarcasmului. Oho, și încă ce provizii de sarcasm și replici acide mai are!

Un alt lucru pe care l-am constatat în timp ce lecturam această carte și care m-a încântat nespus de mult este faptul că acest volum se citește foarte ușor, paginile se scurg fără să conștientizezi și ajungi la final, uimit și totodată dezamăgit că nu mai ai ce pagină să întorci. Trebuie să mărturisesc ceva: în ciuda faptului că acest volum mi s-a părut destul de light, am un sentiment că următoarele volume vor avea o atmosferă dark. Nu am primit spoilere cu privire la celelalte volume, pur și simplu acesta este sentimentul pe care mi l-a transmis acest volum.

Despre personaje, pot spune că am fost cucerită de ele. Oriana, tânăra rebelă cu un simț al umorului (prea) dezvoltat, a făcut față cu bine (sau mai puțin bine) provocărilor apărute. Oriana e un suflet tânăr, care dă dovadă de grijă și afecțiune pentru cei din jur, dorind mereu să îi ajute pe toți, chiar dacă e conștientă că nu mereu poate să intervină și să schimbe soarta acestora. Totuși, acest lucru nu o împiedică să încerce! Consider că este genul acela de personaj puternic, dar care sub masca sarcasmului își camuflează temerile și nesiguranțele.

În ceea ce îi privește pe salvatorem, pot spune că sunt de groază (în sensul bun)! Personal, consider că ciondăneala celor doi îngeri a fost cireașa de pe tort pentru acest volum. Aceste momente mi-au adus de fiecare dată un zâmbet pe buze sau un hohot de râs isteric (sau ambele, după caz). Ama este reprezentanta Raiului, care mereu o îndeamnă pe Oriana să urmeze „calea binelui și a dreptății” și care, de asemenea, îi aruncă priviri dezaprobatoare când acționează împotriva legilor divine. În antiteză cu aceasta se află Abel, drăcușorul – pardon, îngerul – reprezentant al Iadului. Sarcastic, mereu pus pe șotii și dornic să o determine pe Oriana să se abată de la calea dreptății, drăcușorul reușește să animeze evenimentele cu remarcile lui sarcastice.

În concluzie, vă recomand cu căldură volumul Întoarcerea, seria Am murit, din fericire și nu în ultimul rând, pe autoarea Theo Anghel. Mă bucură faptul că avem autori români contemporani atât de talentați. Acum mai rămâne doar să îi citim!

Nota mea pentru acest volum este 5/5!

Puteți comanda cartea cu o reducere de 50% (ofertă valabilă în perioada 8-10 iulie) de pe site-ul editurii, dând click AICI sau de pe librăriile online.