Dezvoltare personala · Gânduri · Uncategorized

Cum să înveți pentru teste grilă

Salutare!

Cum de vreo 2 ani tot dau examene grilă (traiască facultatea), m-am gândit să fac din postarea de astăzi un ”Ghid al învățării pentru teste grilă”. Deși  majoritatea persoanelor consideră testele grilă ca fiind mult mai simple decât cele clasice, situația este opusă. Testele grilă se dovedesc a fi mult mai dificile deoarece:

  • conțin mai multe întrebări, forțând studentul să învețe o cantitate mai vastă de informații decât ar face-o  un test clasic;
  • pot conține grile formulate vag, care să inducă studentul în eroare;
  • este dificil să iei o notă maximă, deoarece probabilitatea de a cunoaște toate detaliile din carte este una destul de mică;
  • pot conține informații foarte detaliate, peste care trecem cu vederea la o a doua citire a materialului;

Mai am câteva motive pentru a demonstra că aceste teste sunt mai dificile decât cele clasice, dar le voi ține pentru mine (nu doresc să vă sperii…deloc).

Pentru a te pregăti pentru un astfel de examen indicat ar fi să:

  • Înveți din timp

Nu, nu de la începutul semestrului. Așa ceva nu e posibil. Chiar nu recomand. Mi s-a întâmplat de multe ori să învăț ceva ”prea din timp” și până în ziua examenului să uit complet ce am învățat. Principiul de mai sus s-ar traduce: ”Apucă-te să înveți cu 2 săptămâni sau o săptămână înaintea examenului”. Nu în ultimele 2 zile. Nu în ultima noapte.

  • Învață 25 de minute, ia 5 minute pauză

Studiile au dovedit faptul că mintea umană nu se poate concentra pe un anumit subiect mai mult de 25 de minute. Degeaba încerci să înveți 3 ore întregi, fără pauză, crezând că așa vei termina mai repede și vei învăța mai repede. În realitate, tot ce vei reține din material vor fi doar informațiile citite în primele 25 de minute.

  • Familiarizează-te cu subiectul

Personal, prefer să citesc la început toată cartea, pentru a avea o privire de ansamblu asupra conținutului. În timp ce citesc încerc să subliniez subtituluri și să evidențiez cuvinte și idei cheie. Totodată, îmi notez pe o foaie posibile întrebări, la care voi răspunde într-o altă sesiune de învățat.

  •  Fă scheme

După ce termin de citit un capitol, încerc să scriu pe foaie o schemă cu ceea ce mi-a rămas în minte. Bineînțeles, nu îmi iese nimic bun, dar asta mă ajută să conștintizez pe ce subiecte ar trebui să mă axez mai bine la o nouă recitire.

  • Învață clasificările

Mai mult ca sigur majoritatea întrebărilor vor fi in clasificări, deci încearcă să le reții. Pentru a face asta încerc să asociez pentru fiecare termen al clasificării un exemplu real. Astfel, la test îmi voi aminti ce exemplu am asociat fiecărui termen și voi putea face eliminările, rămânând în final cu răspunsul corect.

  • Găsește locuri care să te impulsioneze să studiezi

Este important să studiezi într-un loc special, cum ar fi biroul din cameră  și să stai cât mai departe de pat. Este comod să stai întins în timp ce citești, dar creierul tău asociază această poziție cu somnul, și în nici un caz cu studiatul. Aștezându-te la o masă în timp ce înveți, se formează o rutină, iar creierul tău va traduce asta prin ”Ok, este timpul să rețin cât mai multă informație”.

Mă voi opri aici pentru această postare. Dacă aveți și alte sugestii, vă rog, lăsați-le în comentarii.

Alina :3


Postări pe aceeaşi temă:

3 gânduri despre „Cum să înveți pentru teste grilă

  1. Creangă a fost cei mai inteligent învăţător ai României. Pentru ca scolarii să nu memoreze mecanic el a inventat povestea lui Trăznea. Acolo el numeşte memorarea mecanică „Cumplit meşteşug de tâmpenie.”. Copii memorează mecanic de frica pedepselor. Eu pot spune că memorarea mecanică este metoda fricoşilor. Şcoala se tace de drag, nu de frică. Afară cu frica din învăţământ!

    Apreciază

Lasă un gând bun :3

