Trandafirul negru de D. W. Buffa | Recenzie

coperta_2666_bigTitlu: Trandafirul negru

Autor: D. W. Buffa

Titlu original: The Black Rose

Editura: Rao

Nr. de pagini: 320

Data apariției: 08.05.2012

Ambiţiosul avocat Andrew Morrison a fost invitat de unul dintre cei mai bogaţi oameni din America pentru o scurtă vacanţă pe iahtul său. La bordul „Trandafirului negru”, el o cunoaşte pe frumoasa Danielle St James şi se îndrăgosteşte de ea. Următoarea dată când o va mai întâlni pe Danielle, aceasta va fi acuzată de crimă şi îi va cere ajutorul. Acesta preia cazul şi are de înfăptuit imposibilul, achitarea ei. Dar, în momentul când câştigă, află adevărul. Şi jură răzbunare.

Am dat peste această carte la biblioteca județeană, întâmplător, și am fost atrasă de titlul acesteia, plus de scurta descriere de pe coperta principală (nu știu de ce în imaginea pe care am inserat-o nu apare). Uitați ce promite acest roman: „O acuzată seducătoare. Un judecător cinic și un avocat strălucitor care se confruntă cu cel mai dur caz din viața lui.

Cu așa descriere, cum să nu citești cartea?! Mai ales că eu sunt o fană împătimită a genului thriller, în special a romanelor ce implică procese picante. Și da, în acest volum avem parte de un proces fenomenal, în care celebrul avocat Andrew Morrison face imposibilul și obține un verdict favorabil pentru clienta lui, fără ca măcar să prezinte o probă solidă în acest sens. Pare imposibil ce spun eu aici, corect? Dar nimic nu e imposibil pentru Morrison.

Toată acținea romanului începe cu invitația pe care Morrison a primit-o din partea lui Nelson St. James, de a petrece un weekend pe luxosul său iaht, denumit Trandafirul negru. Această propunere i se pare puțin bizară lui Andrew, dar nu refuză șansa de a se răsfăța un weekend alături de cei mai bogați oameni din lume. În această croazieră, viața lui se va schimba, în ciuda faptului că doar mai târziu va realiza acest lucru. Din momentul în care o cunoaște pe frumoasa și seducătoarea Danielle St. James, Morrison se îndrăgostește de aceasta asemeni unui adolescent.

După weekend-ul pe care acesta îl petrece pe Trandafirul negru, Morrison nu o va mai vedea pe cea care l-a fermecat complet decât atunci când aceasta va apărea în biroul lui și îl va ruga să-i fie avocat. În acel moment, protagonistul va afla că frumoasa Danielle este acuzată de crimă, victima fiind nimeni altul decât chiar soțul ei. Mânat de sentimentele pe care acesta încă le mai are față de Danielle, acceptă cazul și face tot posibilul pentru a o absolvi de vină, în ciuda faptului că știa că ea este criminala.

În perioada în care se derulează procesul, relația avocat-client pe care Andrew  o respecta mereu cu ceilalți clienți, în cazul Daniellei se transformă într-o relație intimă și pasională. În ziua în care clienta lui primește verdictul de nevinovăție, Morrison află un adevăr terifiant, care, din punctul lui de vedere, îi ruinează cariera de avocat, motiv pentru care își dă demisia de la firma pentru care lucra și pornește la drum, cu scopul de a se răzbuna.

Care este acel adevăr atât de greu de suportat care îl zdruncină pe Andrew Morrison? Unde anume va pleca? Cine este persoana sau persoanele pe care celebrul avocat dorește să se răzbune? Care este prețul pe care îl va avea de plătit pentru această hotărâre? Să fie oare dorința de râzbunare cea care îi va pecetlui sfâtșitul?

Da, știu, sunt multe întrebări care sper că v-au trezit curiozitatea de a descifra aceste mistere. Eu am adorat acestă carte și vă îndemn și pe voi cu mare drag să o citiți. Acțiunea este bazată pe intrigi și răsturnări de situație, personajele evoluează în mod continuu și suspansul te însoțește la fiecare pagină.

Până în momentul de față, este cel mai bun roman thriller pe care l-am citit anul acesta, motiv pentru care rating-ul meu pentru această carte nu poate fi decât +5/5!

4 gânduri despre „Trandafirul negru de D. W. Buffa | Recenzie

1. Crede-mă, motivul m-a uimit și pe mine 😀