Zen și arta fericirii, de Chris Prentiss | Recenzie

chris-prentiss-zen-si-arta-fericirii-340x500

Zen și arta fericirii este o carte de dezvoltare personală, care pur și simplu a reușit să îmi ridice moralul într-o perioadă oarecum apăsătoare, presărată pe alocuri cu evenimente tragice trâmbițate pe mai toate canalele media.

Chris Prentiss este cofondatorul și codirectorul unui centru de vindecare a adicțiilor de alcool și droguri din California. A scris o serie de cărți despre filosofia chineză și dezoltarea personală, fiind cunoscut la nivel mondial pentru interpretările sale în ceea ce privește un document antic din sfera Asiei, recunoscut pentru dificultatea accesării și înțelegerii perfecte a acestuia.

Cartea Zen și arta fericirii începe cu un simplu îndemn ”Fii fericit!”. Autorul este conștient că la citirea acestuia cititorul poate fi tentat să renunțe la carte, dar el ne îndeamnă să dăm o șansă scrierei sale și să fim răbdători. Peste câteva pagini ni se comunică că tot ceea ce ni se întâmplă în viață este evenimentul cel mai bun care ni s-ar putea întâmpla. O să spuneți că este o explicație oarecum ambiguuă și prea generalizată, însă pe parcursul lecturării vor afla exemple și explicații științifice care vin în susținerea acestei afirmații.

Ni se spune că obstacolele apar pentru a le depăși, pentru a înțelege ceva din ele, pentru a evolua, pentru a deveni o variantă mai bună a noastră, mult mai puternică. Totodată, suntem îndemnați să ne schimbăm filosofia de viață, să medităm asupra eului nostru și să nu uităm să ne poziționăm mereu pe noi în centrul întâmplărilor. Asta nu înseamnă că trebuie să devenim egoiști, ci că trebuie să știm să luăm decizii în funcție de adevăratele noastre intenții.

Mi-a plăcut mult stilul autorului de a explica prin exemple accesibile ceea ce el numește ”legea universului”. Nu știu dacă este neapărat o lege a universului, însă sunt sigură că dacă toți ne-am ghida după ea, totul ar fi mult mai frumos și mai plin de viață în jurul nostru. Recomand această carte celor care se știu cu moralul la pământ. E scrisă în maniera în care să te impulsioneze și să te îndemne să treci peste greutăți și să continui să faci ceea ce îți place. E scrisă pentru a schimba perspective, pentru a trece de la negativitate și concentrare pe melancolie, la pozitivism și viață îmbrățișată de fericire.

Nota: +4/5

4_books

Cartea poate fi achizionată dând click aici, cu transport gratuit.