Abis (Alina Marinescu #5) de Monica Ramirez | Recenzie

sinopsis

23336723

„Îndoiala mă chinuie neîncetat în ultimul timp. Mintea mi-e amorțită. Acolo unde cândva existau răspunsuri, acum nu mai există decât spații goale. O atingere, un miros, o imagine, un stimul care în mod normal mi-ar fi provocat o emoție, ori măcar o amintire, acum nu-mi mai aduce decât… nimic. Sunt înconjurată de o nebuloasă tăcută. Nu simt nicio emoție, nu am nici măcar o urmă vagă de sentiment. Ceva a murit… ceva în adâncul sufletului meu s-a stins precum o lumânare în ploaie. Am citit o parabolă odată… parcă era japoneză? Nu-mi mai aduc aminte, dar îmi amintesc cuvintele de parcă cineva mi le-a fi încrustat în creier. Un om s-a trezit dintr-un vis în care era fluture, întrebându-se dacă nu cumva era de fapt un fluture care visa că e om. Cam așa mă simt și eu în ultimul timp. Nici om, dar nici fluture. Sunt ceva între, poate umbra unei fantome.”

recenzie

În fiecare dintre cele 5 volume citite până în prezent am avut ocazia să descopăr câte o părticică din Alina Marinescu, o ființă care a fost forțată șă-si piardă inocența și să devină asasin de elită, pentru ca mai apoi să fie târâtă în abisul propriei sale pierzanii.

Volumul  5 are în prim plan evadarea ei din acest abis și continua luptă pentru recuperarea sinelui, dar această luptă se dovedește a fi mai dificilă decât credea, iar cei care o iubesc cu adevărat fac tot posibilul pentru a o ajuta.

„–Și tu spune-mi un singur lucru, Ford. De ce e toată lumea brusc atât de interesată ce fac eu cu viața mea?

–Pentru că atunci când o iei pe arătură, oamenii încep să observe. Mai ales ăia care-ți sunt prieteni și țin la tine.

Eforturile pe care aceștia le depun pentru a o salva pe Alina se dovedesc a fi infime deoarece, după cum afirmă și autoarea, „ea era singura care putea ieși din umbre pentru a păși înapoi în lumină.

Misiunile in cadrul organizației Elite se derulează în mod continuu, iar Brett are acum ceva ce își dorea de foarte mult timp: o Alina care „accepta absolut totul fără să pună nimic la îndoială.

Transformarea prin care trece protagonista e una cutremurătoare, ajungând în acel punct în care își depășește “mentorul” (nu tocmai în sens bun).

„Acum Alina chiar se putea mândri că ajunsese la nivelul lui Alex. Un robot superb .. . Fără milă. Cu o expresie impasibilă. Fără niciun fel de părere de rău.

–Cam ironic, nu crezi? A fost odată un timp când avea puterea să umanizeze locul ăsta… și pe tine. Acum s-a transformat în tine. Vorbesc tâmpenii… e mai crudă decât ai fost tu vreodată!

Nu vreau să ofer prea multe detalii cu privire la acțiunea acestui volum deoarece nu aș putea să mă abțin să nu dau spoilere. Tot ce pot să vă spun e că evenimentele sunt încărcate în egală măsură de adrenalină, suspan  și incertitudine.

Finalul a fost total neașteptat.  Cred că dacă aș fi nevoită să aleg o scenă preferată din acest volum, aș alege fără doar și poate cea în care planul lui Alex este pus în aplicare, plan care duce tocmai la deznodământul volumului. V-am stârnit curiozitatea? Înseamnă că mi-am atins scopul! În orice caz, Alex e genial din toate punctele de vedere și nu ai cum să nu-l iubești.

Și dacă tot am adus vorba de Alex  (nu m-am putut abține) … El s-a remarcat în acest volum prin faptul că a făcut TOT ce i-a stat în putință pentru a o salva pe Alina, chiar dacă acest lucru a însemnat să o piardă pe femeia pe care o iubea mai presus de orice. Puterea de sacrificiu a lui Alex e nemărginită, dovedindu-ne pentru a mia oară că dragostea lui pentru Alina este de neclintit.

„Întorc capul să-l privesc printre lacrimi. Un asasin. Câteodată un monstru. Dar Alex ar face absolut orice pentru a mă proteja.

„Alex a fost cel care mi-a distrus viața cu o eternitate în urmă și, într-un final, tot el a fost cel care mi-a dăruit-o înapoi.

Ca și concluzie, pot afirma că scrierea acestei recenzii  a echivalat cu răsucirea unui cuțit în rană. De ce? Pff … nu am cuvinte să descriu avalanșa de sentimente pe care le-am retrăit în timp ce mintea mea  se întorcea la evenimetele petrecute în “Abis”. Nu pot să explic  verosimilitatea evenimentelor derulate în acest volum. Pentru a înțelege pe deplin profunzimea acestui roman trebuie să puneți mâna pe el și să-l citiți. Să simțiți pe pielea voastră ce înseamnă să citești o carte care se joacă ping-pong cu sentimentele și cu gândurile tale, care te ține în permanență în alertă și care te detașează de realitate, punându-ți pierdică pentru a cădea în universul pe care Monica Ramirez l-a clădit cu minuțiozitate.

Rating-ul meu pentru acest volum este+5/5!

5_Books

Un gând despre „Abis (Alina Marinescu #5) de Monica Ramirez | Recenzie

Lasă un gând bun :3

