Simbolul pierdut, de Dan Brown | Recenzie

„You are here Mr. Langdon, because I want you here.”

Cine a citit Îngeri și demoni, Codul lui DaVinci  sau Inferno este deja familiarizat cu stilul aparte și inediat de a scrie a lui Dan Brown. Totodată sunt sigură că ați prins (asemeni mie) simpatie față personajul principal, Robert Langdon, profesorul de la Harvard pasionat de simbolistică și ideologii religioase, cel care cu ajutorul geniului său reușește să rezolve puzzle-uri complicate alcătuite din ghicitori, simboluri și credințe mistice de mult uitate.  De-a lungul timpului, Robert Langon a reușit să devină personajul meu favorit, creatorul său ocupând prima poziție în topul scriitorilor mei preferați.

Romanul este rezultatul a 5 ani de cercetare, acțiunea desfășurându-se într-un mod alert pe parcursul a doar 12 ore. Țin să precizez că mai toate romanele lui Dan Brown plasează personajul principal într-o serie de evenimente cu o durată totală de aproximativ 24 de ore. De data aceasta se pare că a atins un nou ”record”. Cartea s-a vândut la numai o săptămână de la apariția sa în aproximat 2 milioane de exemplare, depășind toate așteptările.

”Soon you will lose everything you hold most dear.”

Dacă în Îngeri și demoni și Codul lui DaVinci, Dan Brown a abordat teme religioase, de data aceasta Robert Langdon are de înfruntat francmasoneria. Acțiunea are loc în centru Capitoliul din Washington DC, clădire în care are să se ivească o mână secerată brazdată cu tatuaje simbolice. ”O invitație”, afirmă Langdon. O invitație de a descoperi portalul antic ce va zgudui cunoștința umană din temelii.

”For millenia, mankind had wandered in the darkness… but now, as had been prophesied, there was a change coming. After hurtling blindl through history, mankind had reached a crossroad. This moment had been predicted long ago, prophiesied by the ancient text, by the primeval calendars, and even by the stars themselves. The date was specific, its arrival imminent. It would be preceded by a brilliant explosion of knowledge… a flash of clarity to illuminate the darkness and give mankind a final chance to veer away from abyss and take the path of wisdom.”

Sunat într-o dimineață de către asistentul unui bun prieten, Peter Solomon, Langdon este invitat să țină o conferință în clădirea Capitoliului, bazată pe simbolismul bine înrădăcinat în cultura masonică. Ajuns acolo află că totul a fost doar o înscenare, un plan diabolic bine născocit de cineva nebun de legat, căci în loc să îl întâlnescă pe Peter la fața locului, descopera doar o bucată moartă din membru, mâna secerată pe care i-o recunoaște după un inel ce are și el înțelesuri ascunse. De aici, alături de Sato, un reprezentat al CIA, pornește în căutarea a ceea ce se află în spatele metaforei ”portalului antic” prin catacombele Capitoliului. Povestea se complică pe parcurs și se complică rău de tot, căci apar răsturnări de situații specifice literaturii scrise de Dan Brown. Cert e că cititorul trebuie să fie foarte atent la detalii dacă nu vrea ca vinovatul să îi scape printre degete, însuși Langdon înșelându-se în privința acestuia. Descoperă la un moment dat că a urmat o pistă falsă. Mai multe nu vă zic.

Nota: +4/5

4_books

Mi-a plăcut mult cartea iar Dan Brown rămâne în continuare favoritul meu. Poate că scrie într-un mod plat, fără metafore, dar eu prefer acest stil căci lecturarea se face ușor, fără ca cititorul să se piardă în detalii. În plus, sunt o pasionată a conspitațiilor, deci cărțile sale au reprezentat  un mare plus pentru mine căci mereu m-au făcut să privesc anumite lucruri dintr-o altă perspectivă. Nu cred că Dan Brown reușește să schimbe mentalități. Cred însă că reușește să te facă să te întrebi: ”Și dacă lumea în care trăim nu e chiar așa cum ni se arată?

carte

Sursa foto

Un gând despre „Simbolul pierdut, de Dan Brown | Recenzie