Cum e cu examenul de Bacalaureat?

Hei! 

Astăzi am de gând să vă stresez puțin cu examenul de Bacalaureat. E o amintire recentă, căci a trecut doar un an de când l-am dat. Am învățat mult pentru el, aș spune chiar prea mult, având în vedere gradul de dificultate oarecum scăzut al subiectelor. Da! Ați auzit bine. Anul trecut au fost subiecte ușoare. Și bat pariu că anul acesta vor fi subiecte și mai ușoare. Când jumătate de absolvenți de liceu nu iau examenul de Bacalaureat, bineînțeles că trebuie scăzută dificultate acestuia, astfel încât să îl ia toată lumea, că doar nu am vrea să se transforme ăia care au chiulit 4 ani de au rupt în genii cu minți luminate peste noapte. Nu. Nu critic școala românescă, căci dacă îți dorești cu adevărat să înveți ceva, ai de unde. Am ceva cu indivizii incompetenți în general, am ceva cu elevii care nici nu își deschid caietele măcar o dată în an, dar care au pretenția să ia 5-ul după ce au scris în foaia de examen că Ion a furat-o pe Ana din Moara cu foc ca să îi facă ciudă lui Harap Alb că el are gagică mai mișto.

Dacă până acum ai fost elev conștiincios și ți-ai învățat mereu, eu spun să nu te stresezi. Altfel vei începe să te panichezi și să îți faci tot felul de scenarii negative. Subiectele vor fi mai mult decât accesibile, indiferent de profilul pe care l ai terminat. Vei ajunge la facultate și te vei întâlni cu prima sesiune, deci îți sugerez să îți păstrezi stresul pentru atunci. Mai sunt doar câteva luni (hehe).

Dacă vrei să îți înveți, de exemplu, eseurile la română pe sărite, îți sugerez să arunci ideea asta în cel mai apropiat coș de gunoi. În primul rând, eseurile nu se tocesc pe de rost. Sunt multe, iar la examen nu o a mai știi nici cum naiba să începi unul. În al doilea rând, nu te baza pe principul: ”A fost și anul trecut Eminescu. Anul asta nu o să mai fie.” Nu ai de unde ști sigur. Decât să trezești cu surpriza vieții și să te năpădească lacrimile în plin examen, mai bine arunci un ochi peste toate și cauți să le înțelegi. De obicei urmează toate aceeași schemă.  Dacă ai mai citit și operele, ehe, te-ai scos!

Dacă ești nesigur, încearcă să exersezi mereu. Fă cât mai multe modele de subiecte. În felul acesta vei învăța multe chestii noi și îți vor rămâne mai bine întipărite în memorie. De ce să te chinui să înveți pe de rost un procedeu sau o formula la mate, când o vei prinde din zbor aplicând-o în mai multe probleme?

Știu. Ți se pare că ai puțin timp, dar crede-mă, este destul. Încearcă să nu te mai plângi mereu spunându-ți că ai o tonă de învățat, ci chiar apuca-te să faci asta. O sa vezi că o sa ai note super bune, iar satisfacția va fi pe măsură. Spor la învățat! Nu tocit, ai înțeles? Învățat!

Te astept sa revii si sa imi spui ce nota mare ai luat :3 Sunt sigură că am cititori foarte deștepți ^_^

Alina Misaki 

9 gânduri despre „Cum e cu examenul de Bacalaureat?

Adăugă-le pe ale tale

  1. Eh, îmi aduc aminte că pe vreme când am dat bacul nu am învăţat deloc pentru el, nu am făcut nici meditaţii. Pur şi simplu m-am bazat pe ce învăţasem deja. Plus că trebuie să fi foarte prost ca să nu iei 5, majoritatea subiectelor din prima parte sunt ca aia cu „nu-i aşa că pământul e rotund”. Mă rog, cel puţin în anul meu şi câţiva ani după aşa a fost, dar îmi vine mai greu să cred că acum sunt subiecte mai grele.

    Apreciază

  2. Și acum, după 2 ani, mi-am amintit eu că parcă scrisese Alina niște postări despre BAC & învățat :)) Foarte utile articolele tale, le-am recitit acum și pe celelalte despre învățat. Tocmai ce m-am apucat să învăț la română și aveam nevoie de niște sfaturi :)) Cred c-am înțeles acum, o s-o ascult și pe profa de română și o încerc să învăț totul cât mai logic.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un gând bun :3

Propulsat de WordPress.com.

SUS ↑

