Bariere de fum (Alina Marinescu #4) de Monica Ramirez | Recenzie

Realitatea lor se află de 4289753_origcealaltă parte a oglinzii… o lume întunecată, unde fiecare umbră poate deveni o amenințare.

„Alex mi-a murit în brațe după o misiune dezastruoasă în Irak, sau cel puțin așa am crezut timp de șapte ani. Acum știu că n-a fost decât o altă înscenare, ceea ce înseamnă că vom lucra din nou împreună. Îmi și imaginez… eu, Alex și Marius împreună sub același acoperiș. Mi se face rău numai când ma gândesc la asta. Nu-l iubesc pe Alex. Nu l-am iubit niciodată. Între noi n-a fost nimic altceva decât o pasiune primejdioasă născută din disperarea unei vieți care nu ne aparținea. Dar îl iubesc pe Marius. Ba nu, rectific. Sunt îndrăgostită de Marius. Tot ce știu despre dragoste am învățat de la el. Câteodată mă trezesc îngrozită în mijlocul nopții. Până la urmă, într-un fel sau altul, îl voi pierde și pe el. Singura certitudine pe care o avem este doar moartea, dar am decis să rămânem împreună, chiar dacă relația noastră are margini ascuțite. De fiecare dată când sună telefonul și trebuie să ne asumăm adevăratele noastre identități, e foarte posibil ca unul dintre noi să nu se mai întoarcă.”

„Un roman care dă dependență… personajele principale devin persoane reale. Sunt aici. Există. La fel și organizația Elite.” – Inland Empire Journal

Dacă ai impresia că în primele trei volume ale seriei Alina Marinescu le-ai văzut pe toate şi nimic nu te mai poate surprinde, atunci te înşeli amarnic. Seria aceasta nu-ţi permite nici o clipă să anticipezi ce se va întâmpla în continuare, lucru pe care îl găsesc în acelaşi timp fascinant şi enervant (în sensul bun). De ce enervant? Pentru că în mintea mea apar o mie de scenarii cu privire la evenimentele ce vor urma, iar când întorc pagina şi descopăr ce se întâmplă cu adevărat realizez cât de greşite mi-au fost ideile preconcepute.

În volumul 4, colaborarea dintre Elite şi CIA continuă, iar Alex Therein reapare în scenă. Am aşteptat acest moment mult timp şi mi-am făcut o grămadă de idei cu privire la evenimentele ce vor urma odată cu reîntoarcerea lui, dar, ca de fiecare dată, au fost greşite. În ciuda faptului că Alina aflase cu puţin timp în urmă că Alex nu e mort, a fost surprinsă să-l vadă făcându-şi apariţia în timpul unei misiuni importante la care participa aceasta împreună cu Marius, Ford şi alti agenţi operativi.

Alinei îi vine greu să lucreze din nou cu Alex, însă în cadrul organizaţiei Elite, de multe ori eşti nevoit să faci anumite lucruri cu care nu eşti de acord. Cu toate acestea, Alina se exprimă foarte clar când îi spune lui Alex că „relaţia” dintre ei s-a încheiat în urmă cu 8 ani, iar acum e cu Marius. Lui Alex îi este extrem de greu să accepte faptul că a pierdut-o pe singura femeie care i-a readus sufletul la viaţă, care i-a trezit nişte sentimente atât de puternice. Pentru un moment, acesta alege să păstreze o oarecare distanţă faţă de ea, să-i acorde puţin timp pentru a se obişnui cu ideea că a reapărut în viaţa ei.

„Se mințea pe sine dacă putea crede, măcar pentru un moment, că o putea uita pe cea care i se furișase în suflet, întipărindu-și acolo amprenta pentru totdeauna. Cu cât încerca mai mult să și-o scoată din minte, cu atât realiza că-i aparține complet și irevocabil. Fusese impregnat cu iubirea ei. Pe viață.”

În ceea ce priveşte misiunile, agenţii organizaţiei Elite au avut parte atât de reuşite, cât şi de eşecuri.  În urma unei misiuni nereuşite, Alina este răpită de către membrii organizaţiei Al’Qaeda. Marius refuză cu încăpăţânare să creadă că Alina e moartă şi nu are linişte până nu se convinge de acest lucru, sau în caz contrar, până nu o găseşte. Singurii care fac eforturi disperate pentru a o găsi sunt Marius şi Alex. Da, aţi auzit bine! Marius şi Alex „lucrează” împreună pentru a o salva pe Alina. Trebuie să recunosc faptul că am aşteptat cu sufletul la gură momentul în care va avea loc o confruntare fizică între cei doi, dar –spre mirarea mea– nu s-a întâmplat acest lucru. Amândoi au dat dovadă de o stăpânire de sine de care nu îi credeam capabili.

Pe de altă parte, Alina are parte de un tratament îngrozitor din partea celor care au răpit-o. E bătută, torturată şi chinuită în toate modurile posibile şi imposibile. În timp ce citeam aceste paragrafe am simţit fiori reci pe şira spinării, iar ochii mi s-au umezit din cauza lacrimilor. Mă durea sufletul pentru ea. Cred cu tărie că Alina era ultima persoană de pe lume care ar fi meritat să treacă prin iadul acela.

Alina e un personaj foarte complex. Ea evoluează treptat, iar în fiecare volum avem ocazia să cunoaştem o nouă latură de-a ei. În „Bariere de fum”, Alina e profund îndrăgostită de Marius şi nici chiar reapariţia lui Alex nu schimbă acest lucru.

„Tot ce știu despre iubire, genul acela de iubire care îți face inima să înflorească precum un trandafir, am învățat de la el.”

Alături ce agentul CIA, protagonista poate fura câteva clipe efemere de normalitate şi de fericire, lucru care nu era posibil când avea o „relaţie” cu Alex. Cu toate acestea, nu poate nega faptul că acesta din urmă va reprezenta mereu o parte din ea. Un lucru pe care îl ador la Alina e firea ei rebelă, talentul de a-l enerva pe Brett şi de a-l sfida cu fiecare ocazie. Detestă când acesta se amestecă în viaţa ei personală şi îi zice cu cine poate sau nu să fie.

„Nu știu dacă am menționat, dar nimic nu-mi face o plăcere mai mare decât să încalc afurisitul ăsta de protocol.”

Alex reapare în scenă şi o găseşte pe Alina în braţele altui bărbat, lucru care îi spulberă sufletul în mii de bucăţele. Durerea şi gelozia îl acaparează, însă nu permite acestor sentimente să-i întunece judecata şi să-l determine să facă anumite lucruri pe care, mai apoi, ar ajunge să le regrete. Dă dovadă multă stăpânire de sine în momentul în care trebuie să lucreze cu Marius pentru a o salva pe Alina. De aici putem deduce că Alex este mult mai matur din punct de vedere emoţional şi ştie cum să-şi controleze emoţiile. Tot în acest volum, Alex ne dovedeşte că ar risca orice, inclusiv propria-i viaţă pentru a-şi salva cel mai bun prieten, şi anume pe Ford. M-a încântat să descopăr această latură a lui Alex şi am realizat că în ciuda faptului că este consierat soldatul de oţel, implacabil, acesta ne arată că este mult mai uman decât ne lasă impresia în majoritatea timpului.

„De la bun început, Alex Therein a fost o enigmă pentru mine. Pe cât de misterios și seducător, pe atât de letal. Procesul nemilos de antrenament la care a fost supus l-a transformat într-un asasin cu o expresie impenetrabilă. Alex își îndeplinește mereu ordinele fără a pune prea multe întrebări inutile. „

Dar oare mai este valabil acest lucru? Ceva e schimbat la Alex şi abia aştept să descopăr mai multe în acest sens!

Pe zi ce trece, Ford îmi este tot mai drag. E o adevărată plăcere să citesc scenele în care apare acest personaj,  deoarece, indiferent de situaţie, nu mă pot abţine să nu zâmbesc sau chiar să râd la replicile lui „spirituale”.

„Ford deschise ochii. Pupilele îi erau sticloase și dilatate din cauza febrei, dar se fixară pe fața lui Alex.

–Alex…

–Sunt aici.

–Dacă nu m-aș simți de parcă m-a călcat trenul, ți-aș trage un cap în gură. Te-am crezut mort toți anii ăștia, reuși să spună Ford înainte ca ochii să i se închidă din nou.”

Cred că e singurul personaj care e capabil să facă glume în asemenea momente. De fapt, şi Alina. Amândoi sunt grozavi la capitolul “simţul umorului”. Dar, cu toate acestea, atunci când se află în misiune, Ford dă dovadă de mult profesionalism şi seriozitate, intrând în rolul agentului operativ.

Ultimul personaj despre care vreau să vă vorbesc e Marius. Am făcut cunoştiinţă cu agentul CIA în volumul trecut şi atunci a avut ocazia să ne cucerească şi pe noi cu farmecul lui. E un bărbat romantic, grijului, care ar face orice să o protejeze pe Alina. Acesta doreşte să o aibă numai pentru el, iar întoarcerea lui Alex îi stârneşte un sentiment de gelozie. Cu toate acestea, Marius va realiza că Alina îi aparţine trup şi suflet, iar trecutul ei cu Alex e irelevant.

Acest volum este unul tulburător, care are un impact emoţional uriaş asupra cititorilor. Finanul ne lasă în suspans, cu o mulţime de întrebări care ne roiesc prin minte şi la care sperăm să le aflăm răspunsurile în volumul următor. Un lucru pe care pot să-l afirm cu toată siguranţa e că Monica Ramirez a devenit autoarea mea preferată de romane thriller.

Nota mea pentru Bariere de fum e +5/5!

Cartea poate fi achiziţionată de pe site-ul editurii Tritonic, accesând link-ul de AICI. Mai nou, găsiţi cartea şi pe Libris, unde beneficiaţi de transport gratuit la orice comandă, indiferent de valoarea acesteia. Tot ce trebuie să faceţi e să accesaţi link-ul de AICI.

4 gânduri despre „Bariere de fum (Alina Marinescu #4) de Monica Ramirez | Recenzie