„Alina, cum e la facultate?”

Primesc destul de des această întrebare și m-am hotărât să răspund astăzi aici. Știu că în liceu îmi puneam și eu sute de întrebări în legătură cu viața de student și îmi făceam milioane de griji și gânduri negativiste.

La facultate e frumos! În liceu a fost la fel de frumos. Doar că pe ambele le percepi diferit și le privești din perspectiva unui alt tu. La liceu privești acum cu zâmbetul pe buze, gândindu-te la câte năzbâtâii și prostii ai făcut cu colegii, căci doar astea rămân mai viu în memorie, iar la facultate te bucuri de libertate și o oarecare independență, dar îți blestemi zilele că ești un leneș și nu ai învățat nimic iar acuși se apropie sesiuneaaaa.

Nu mai e deloc ca în liceu. Nu mai ai un diriginte care să te bată toată ziua la cap să vii la școală pentru că ai o droaie de absențe și riști să ți se scadă nota la purtare. La facultate aș spune că puțin le pasă unora dacă tu vii sau nu. Depinde doar de tine să îți dai dimineața doua palme peste ochi, să tretezești cu o cafea tare și să îți miști fundu în amfiteatru, pregătit pentru două ore care se pot dovedi ori fie foarte interesante, dacă le ai cu un profesor fain, ori fie mega super plicitisitoare, încât abia aștepți să se facă pauză să: a) îți cumperi altă cafea, la fel de tare; b) să pleci naibii acasă, neînțelegând de fapt pentru ce naiba ai venit.

La cursuri prezența nu e obligatorie, dar uneori e posibil ca la unele materii să ai teste neanunțate. Deci interesant, neinteresant, cu chef sau fără chef, trebuie să te duci. Sau poți să lipsești, rugându-te să nu dea test neanunțat fix atunci, că după adio un punct din medie. Un curs ține 2 ore.

Apoi urmează seminariile. La astea cam dai teste. Și faceți probleme pe baza teoriei predate la curs. Și dacă nu ai înțeles nimic la curs sau dacă nu ai fost deloc, te cam duci degeaba pentru ca vei intelege foarte putin spre deloc. E posibil ca profesorul de la seminar să îți zică: Eu nu stau să vă predau acum materia, iar tu să rămâi cu ochii în soare. Dar tu vei fi un student conștiincios și te vei duce la cursuri, nu-i asa? (Daaa…așa ziceam și eu la început)

Sesiunea este poate cel mai mare coșmar al unui student. După ce ai stat și ai frecat menta tot semestrul, te apuci cu o saptamână înainte de sesiune să deschizi și tu manualele alea de 500 de pagini. Eu am 3 materii în sesiune. Calculați voi câte pagini aveți de citit (învățat). Atunci brusc cafeaua devine cel mai bun prieten. Fără ea, practic ești mort. Dacă ai noroc să fi dat parțiale la unele disciplinie (un fel de teste care îți scot din materia pe care trebuie să o înveți pentru sesiune), poate ai totuși o șansă să termini de citit cărțile. Dacă nu, te apuci de cerșit slide-urile. Dacă nici pe alea nu le găsești, devii dintr-o dată religios. Poate Dumnezeu chiar există și o sa te ajute.

Dar parcă totuși preferi să ai examene în sesiune, și să stai lejer tot semestru, decât să ai materii cu evaluare pe parcurs, la care să fii mereu ascultat și să dai teste. Devine obositor ca în fiecare săptămână să ai câte un test, doua, din o 100 de pagini la materiile astea. Pe bune că începi să te gândești că ar fi fost minunat să le ai în sesiune.

Dacă v-am speriat, îmi cer scuze. Poate că am exagerat. Poate că nu. Cert e că majoritatea facem așa. Sincer, prefer facultatea în locul liceului. Și chiar îmi place. Mult!

Aștept părerile voastre ^_^

Alina.

14 gânduri despre „„Alina, cum e la facultate?”

  1. Pe mine nu m-ai speriat, deoarece sunt de-o seama cu tine, deci, tot anul I. Nu pot decat sa-ti dau dreptate cu tot! :)))

    Ps: Si cand ma gandesc ca tre’ sa vin sesiunea acusica. :))

    Apreciază

      1. Nici eu nu le-am dat. Se presupunea ca trebuia sa dau si un partial la mate, care cam intarzie sa apara. :)) La sfarsitul primului semestru, am zis ca nu mai fac aceeasi prostie si pe al doilea si ca o sa invat mai din timp. Da de unde. :))
        Mersi mult! Succes si tie! ^_^

        Apreciază

  2. VREAU SĂ FIU LA FACULTATE. :)) Logic că acum mama ar spune: „Mai intâi treci și invață să ajungi acolo” și OK știu că are dreptate. Profesorul nostru ne-a descris facultatea dezastruos :)) mă bucur că in sfârșit am fost lămurită. :3

    Apreciază

Lasă un gând bun :3

