Gelozie (Altfel de îngeri #3) de Lili St. Crow | Recenzie

Dragostea este un câmp de luptă.gelozie-altfel-de-ingeri-vol-3_1_produs-500x500

Lumea Reală este un loc înspăimântător. Întrebaţi-o despre asta pe Dru Anderson, o fată dură care a pus la pământ un număr destul de mare de tipi răi. E înarmată, periculoasă, şi gata să lupte mai întâi şi abia pe urmă să stea la discuţii. Aşa că o să dureze ceva timp până să-şi dea seama în cine se poate încrede.

Dru a ajuns în sfârşit la Schola Prima — căminul Ordinului şi locul unde se pregătesc djamphirii din Lumea Reală —, dar viaţa ei devine încă şi mai agitată. Pe firmament a apărut o nouă svetocha, o roşcată vicleană numită Anna, care joacă Ordinul pe degetele ei drăgălaşe şi care mai degrabă ar omorî-o pe Dru decât să împartă cu ea lumina reflectoarelor. Şi se pare că Dru are ceva ce Anna îşi doreşte. Iar numele acelui „ceva” se întâmplă să fie Christophe Reynard…

Cum poate crede Dru că Ordinul o va proteja, când conducătoarea lui o vrea dispărută?

Dintre toate cele trei volume traduse la noi, „Gelozie” mi se pare cel mai bun.  În acest volum, Dru este dusă la Schola Prima – „câminul Ordinului şi locul în care se pregătesc djamphirii din Lumea Reală”. Pe parcursul celor trei volume, fata a fost dusă dintr-un loc în altul de parcă ar fi fost un obiect, şi folosită ca momeală pentru nosferaţi.  Ai crede că odată ajunsă în sânul ordinului, Dru ar putea să se relaxeze şi să răsufle uşurată că a scăpat de pericol. Dar siguranţa e doar iluzie, iar protagonista trebuie să fie cu ochii în patru, mai ales când e conştientă de faptul că există un trădător prin împrejur.

Dacă acest lucru este posibil, primele săptămâni petrecute la noua şcoală sunt dubios de liniştite pentru Dru. Bineînţeles, dacă excludem faptul că fata se trezeşte în miez de noapte pentru a linişti un vârcolac – şi nu orice vârcolac! Aici e vorba de Ash, cel care l-a muşcat pe Graves şi care a încercat să o ucidă pe Dru. Ce întorsătură au luat lucrurile! În cel de-al doilea volum, Ash a salvat-o pe Dru de un număr considerabil de nosferaţi, iar drept mulţumire, fata vrea să facă tot posibilul pentru a-l ajuta, la rândul ei.

În restul timpului, protagonista urmează cursurile de la Schola Prima, în cadrul cărora învaţă lucruri noi despre fiinţele care cutreieră  Lumea Reală. Spre deosebire de fosta şcoală, aici Dru are gărzi de corp care o urmăresc pretutindeni.  Aceştia o tratează cu respect şi i se adresează cu apelativul „Milady”.  Dar, cel mai esenţial „bodyguard” al ei rămâne Graves, care nu o scapă din ochi nici o secundă

Fetei i se pare dubios că membrii consiliului nu ştiau de existenţa ei.  Acest lucru îi ridică şi mai multe semne de întrebare la care speră să găsească răspunsul cât mai repede. Dar acum mintea fetei e aglomerată de alte gânduri, care o consumă şi care necesită atenţia ei imediată. Cum ar fi – să zicem – sentimentele ei pentru Graves. Staţi puţin … am spus cumva „sentimente”? Da, se pare că asta am spus. Ei bine, din acest punct de vedere Dru e foarte confuză. Îl place foarte mult pe Graves, dar deseori mintea ei zboară către fermecătorul şi misteriosul Christophe.  Iar în ceea ce-l priveşte pe Graves … chiar nu ştie cum să abordeze problema asta. Nu ştie dacă şi el o place la rândul lui, şi nu ar vrea să tragă concluzii pripite.

Când nu e ocupată cu liniştirea vârcolacului, cursurile de la Schola Prima sau cu descifrarea sentimentelor pe care le nutreşte faţă de Graves, Dru e bântuită de vise sau – mai bine zis –  de coşmaruri.  Amintirile o acaparează şi  când se trezeşte, în minte îi sunt întipărite evenimentele dinaintea morţii mamei ei. Pe lângă acestea, fata mai are parte şi de anumite vise mai ciudate – asemeni unor amintiri îngropate adânc in subconştienul ei şi care acum s-au hotărât să-i învadeze mintea.

De parcă nu ar fi fost suficient, Dru trebuie să-i facă faţă si Annei, conducătoarea consiliului şi cealaltă svetocha.  Protagonista anticipează faptul că Anna nu o simpatizează prea mult, însă nici nu-şi închipuie ce sălăşluieşte în mintea frumoasei roşcate.

Cine e trădătorul care vrea să o vadă moartă pe Dru?  Care sunt intenţiile Annei şi de ce o urăşte atât de mult pe protagonistă? Care au fost motivele pentru care a încercat să o întoarcă împotriva lui Christophe? Va mai fi Dru în viaţă pe când va ajunge Christophe la  ea?

O grămadă de întrebări fără răspuns! De fapt, răspunsurile se află ascunse printre paginile celui de-al treilea volum. Tot ce trebuie să faceţi este să puneţi mâna pe el şi să-l citiţi. Credeţi-mă, nu o să regretaţi nicio secundă! Am adorat acest volum şi l-am devorat pagină cu pagină.

Toate „minusurile” din primul volum, acum sunt estompate, actiunea e alertă şi te ţine cu sufletul la gură. Personajele au avut parte de o evoluţie remarcabilă. Acum, Dru e conştienă că imaginea de fată dură s-a dus şi nu a mai rămas mai nimic din ea. Cu toatea acestea, supraviţuirea e mai impotantă decât orice.  Dru este genul acela de persoană care analizează ore în şir o situaţie înainte de a lua o decizie finală, punând în balanţă avantajele şi dezavantajele. Un alt lucru admirabil la ea e hotărârea de care dă dăvadă în anumite împrejurări şi felul cum se gândeşte mereu la prietenii ei, chiar şi în momentele când ea e în pericol.

Acestea fiind spuse, concluzionez prin a vă recomanda încă o dată această serie minunată care o să vă menţină atenţia trează pe tot parcursul lecturării. Sper din tot sufletul că editura Leda o să publice şi ultimele două volume, oferindu-le cititorilor şansa de a cunoaşte întreaga poveste a lui Dru.

Nota mea pentru acest volum e 5/5!

Cartea poate fi achizitionata la pret redus, cu transport gratuit, de AICI.

Un gând despre „Gelozie (Altfel de îngeri #3) de Lili St. Crow | Recenzie