Identităţi secrete (Alina Marinescu #2) de Monica Ramirez | Recenzie

Când te afunzi în întuneric, nu mai există cale de întoarcere.

Print  Alina preferă cafeaua cu mult lapte, muzică şi lumânări când este acasă şi un Glock de 9 mm când este în misiune pe teren. Alex iubeşte plimbările lungi şi poate lichida un om în mai puţin de cinci secunde. Alex este prietenul Alinei, iubitul şi mentorul ei, câteodată chiar soţul ei. Dar mariajul lor nu este nimic altceva decât o acoperire convenientă pentru misiunile în care sunt trimişi. Normalitatea este foarte greu de atins într-o existenţă fantomatică, mai ales atunci când lucrezi pentru Elite, o organizaţie ultra-secretă care nu există, condusă de oameni care nu există. Elite există dincolo de invizibil, fără a fi constransă de lege, fără a aparţine niciunui serviciu de informaţii. Cartierul General Elite este o oază subterană unde întunericul este la el acasă, un buncăr post-modern ale cărui surse de lumină sunt mai mult ecranele monitoarelor. Noii recruţi sunt remodelaţi şi reprogramaţi într-o nouă identitate cu un trecut fals.

„Drama interioară a personajelor continuă să te bântuie mult timp după ce ai terminat de citit acest roman magnific.” – Spy Magazine

Încă din momentul în care am terminat de citit acest volum am ştiu cu certitudie că voi întâmpina dificultăţi în a-mi exprima ideile şi sentimentele prin intermediul unei recenzii. Pur şi simplu nu găsesc cuvintele potrivite pentru a contura perfecţiunea acestui roman şi învălmăşeala de sentimente pe care mi-a provocat-o (presimt că va fi o recenzie foarte lungă).

În primul volum, Alex şi Alina au reuşit să scapde de SSO, doar pentru a se refugia într-o organizaţie antiteroristă ultra-secretă, practic inexistenă, şi anume Elite. Dacă pentru SSO erau nevoiţi să ucidă la ordin pe oricine, în cadrul origanizaţiei Elite aceştia trebuie să-i elimine pe teorişti şi pe cei care reprezintă un pericol pentru societate.

Relaţia dintre protagonişti este una furtunoasă, oscilând mereu între iubire şi ură, pasiune şi furie. Consider că tocmai acest amestec de stări şi sentimente contradictorii e factorul care individualizează legătura dintre aceştia, o legătură ce pare a fi creată între sufletele lor. Dar, în lumea lor nu este loc pentru sentimente şi romanţe, acestea fiind considerate doar slăbiciuni care ar putea să le afecteze şi să le îngreuneze misiunile. În universul secret din cadrul organizaţiei Elite, orice ezitare şi neatenţie le poate fi fatală, iar acestă constatare înfiorătoare le bântuie gândurile în mod chinuitor.

„N-ar trebui să ne gândim la ce nu putem avea, ci doar să ne bucurăm de prezent… atât cât ne este îngăduit.

În volumul doi, Alex şi Alina hotărăsc de comun acord să pună capăt acelei relaţii discuncţionale, crezând cu tărie că alegerea în cauză este una înţeleaptă. Aceştia  vor fi despărţiţi în cea mai mare parte a volumului, însă distanţa pe care încearcă să o păstreze unul faţă de celălalt nu va face altceva decât să le amplifice sentimentele.

Un nou personaj îşi face apariţia în scenă şi anume Ford, un vechi prieten de-al lui Alex, un bărbat în vârstă de 38 de ani cu un simţ al umorului foarte dezvoltat.

„Deci lasă-mă să vad dacă am înțeles bine… tu ești îndrăgostit de Ducesă și ai impresia că ea nu e de tine. Am dreptate?

–Tu ai fi în locul ei?

–Nu ești exact genul meu. Mă știi pe mine… cad numai în plasa femeilor frumoase. „

Oh, Ford :)) N-ai cum să nu-l placi. În ciuda faptului că e şi el un agent operativ, are o atitudine mai veselă şi un simţ al umorului care aduce oricui zâmbetul pe buze.

În acest volum, alte secrete tăinuite de Alex vor ieşi la lumină, determinând-o pe Alina să-l respingă şi să-l părăsească. Aceasta cere să fie transferată la o altă filială şi sfârşeşte tocmai la Paris, oraşul dragostei şi al luminilor. Protagonista se refugiază în acest loc, departe de bărbatul care i-a distrus viaţa, căutând cu disperare un strop de nomalitate în tot haosul pe care e nevoită să-l numească “viaţă”.

„Câteodată își imagina cum ar fi fost dacă ar fi dus o viață normală. La urma urmelor, normalitatea era o noțiune abstractă într-o lume fantomatică în care lucrau pentru o organizație inexistentă.”

Spre finalul volumului, Alex şi Alina realizează că oricât ar încerca să stea departe unul de celălalt, legătura puternică dintre sufletele lor îi va aduce mereu împreună. Odată cu această revelaţie, cei doi nu-şi mai reţin sentimentele şi dau frâu liber dorinţelor reprimate.

„Nu-l văzuse niciodată atât de deschis și sincer cu ea și nu-și mai dorea să-l mai îndepărteze, nu mai putea lupta împotriva inimii ei. Își dorea să-l țină în brațe, să-i simtă inima bătând lângă a ei. Sosise timpul să recunoască că-i aparținea lui și numai lui.

Ultimele 40 de pagini au fost agonizante pentru mine. Am plâns cu lacrimi amare, simţind cum sufletul mi-e spulberat.

tumblr_naerssqK5Y1tts3f4o1_500

Nu o să dau detalii, deoarece asta ar însemna să lansez cel mai mare spoiler din toată cartea şi nu vreau să fac acest lucru. Vreau doar să subliniez faptul că finalul este unul dramatic cu o mare încărcătură emoţională, deci ţineţi un pachet de şerveţele prin apropiere când veţi citi acest volum. Pe lângă stare de durere sufletească, finalul mi-a stârnit şi o scânteie de furie la adresa unui anumit personaj, schimbându-mi într-o oarecare măsură părerea despre el.

După cum puteţi observa, am prezentat foarte succint principalele evenimente din carte deoarece nu doresc să-i minimizez farmecul. Primul volum a avut rolul de a ne iniţia în lumea creată de Monica Ramirez, o lume secretă, imprevizibilă şi plină de acţiune.  Cel de-al doilea volum ne plasează în mijlocul organizaţiei Elite şi al misiunilor ultra-secrete, dar toate acestea sunt învăluite de relaţia tensionată dintre protagonişti, o relaţie bazată pe sentimente contradictorii.

Printre lucrurile care mi-au plăcut la acest volum se numără şi detaliile minuţioase cu privire la întocmirea profilului unei misiuni, a tacticilor şi pregătirea echipamentelor utilizate de agenţi. Pur şi simplu am găsit acest lucru de-a dreptul fascinant!

De asemenea, am fost plăcut surprinsă şi de evoluţia personajelor. Alex e unul dintre cele mai complexe personaje pe care  le-am întâlnit vreodată.  Gândul că i-a distrus viaţa femeii pe care o iubeşte îi macină sufletul – sau, mai bine zis, ce a mai rămas din el. Se urăşte pentru ceea ce a fost obligat să-i facă, pentru că i-a răpit posibilitatea de a duce o viaţă normală. E conştient de faptul că nu poate da timpul înapoi să schimbe lucrurile, motiv pentru care face tot posibilul să o protejeze pe Alina şi să se asigure că ea nu o să treacă prin iadul pe care el a trebuit să-l îndure.

„Putea îndura durerea. La urma urmelor, era ceea ce merita, fie și numai pentru ce făcuse din existența Alinei. Pentru cum o trădase, distrugându-i viața.

În “Identităţi secrete”, Alex pare … schimbat. Soldatul rece, dur şi implacabil ne-a permis, pentru câteva momente, să-i cunoaştem şi latura umană, demonstrându-ne că încă mai are o fărâmă din sufletul pe care-l credea distrus complet.  Sau să fie doar o iluzie? Să fie şi acesta un alt rol pe care îl interpretează? A reuşit cu adevărat Alină să-i readucă o fărâmă din suflet la viaţă? Cert este că în cazul lui Alex nu ştii niciodată unde se sfârşeşte graniţa dintre aparenţă şi esenţă.

De pe altă parte, Alina, fata inocentă care a fost trădată şi recrutată ca agent operativ de către bărbatul pe care îl iubea începe să-i calce pe urme mentorului său.  Dar, în ciuda faptului că adoptă o atitudine tot mai demnă de un agent operativ, protagonista tânjeşte după normalitatea care i-a fost răpită odată cu iniţierea  ei în acea lume rece şi ostilă, în care trebuie să înfrunte moartea zilnic. Încrederea pe care o avea în Alex se diminuează pe zi ce trece şi îi este tot mai greu să-l înţeleagă. Dar, dacă ar reuşi să privească dincolo de masca de agent operativ, poate ar observa că sentimentele lui Alex pentru ea sunt mult mai puternice decât bănuieşte.  Spre final, Alina va realize că  Alex e singurul bărbat care a reuşit să o facă să trăiască intens fiecare clipă, atingere, îmbrăţişare şi sărutare.

În încheiere, vreau să clarific un lucru pentru toată lumea: seria aceasta nu se citeşte – ea se trăieşte  intens cu toată fiinţa, gândurile şi sentimentele personajelor contopindu-se cu cele ale cititorului.

Seria Alina Marinescu îţi va schimba total percepţia asupra lumii, te va lovi asemeni unui şuvoi de apă rece, făcându-te să conştientizezi că lumea în care trăim nu este basm.

Rating-ul meu pentru această carte nu poate fi altul decât +5/5!

Puteţi achiziţiona al doilea volum din seria Alina Marinescu de pe site-ul editurii Tritonic. Găsiţi link-ul AICI. Totodată, cartea mai poate fi găsită dând click aici.

2 gânduri despre „Identităţi secrete (Alina Marinescu #2) de Monica Ramirez | Recenzie

Adăugă-le pe ale tale

1. Toată seria Alina Marinescu e absolut superbă! O recomand cu mare drag tuturor şi le garantez că nu vor avea timp să se plictisească deloc. E o carte care îţi pune mintea la contribuţie, fiecare pagină ţinându-te cu sufletul la gură.