Asasin la feminin (Alina Marinescu #1) de Monica Ramirez |Recenzie

O iubire imposibilă, interzisă, din altă lume…

Alina Marinescu este o rebelă. A fost o rebelă înainte de recrutarea ei ca agent operativ şi rămâne o rePrintbPrintela şi după. Acum însa, moartea face parte din viaţa ei de zi cu zi. Secţiunea Operaţiuni Speciale o recrutează împotriva voinţei ei şi Alex Therein, bărbatul pe care crede că-l iubeşte, o transformă într-un asasin de elită. Dragostea este o noţiune abstractă pentru Alex, un bărbat cu un trecut întunecat şi o expresie impenetrabilă, eficient de rece, care ucide pentru a putea supravieţui. Fără întrebări inutile. Alex nu este un bărbat real, ci mai degrabă o fantomă, o iluzie creată cu ajutorul oglinzilor. Misiunea lui este să o seducă pe Alina, aşa că o atrage în mod intenţionat în lumea lui misterioasă şi plină de senzatii, prăbuşindu-se emotional pentru prima dată de la propria lui recrutare. Ca mentor al ei în timpul procesului de antrenament, trebuie să se confrunte nu numai cu atitudinea ei recalcitrantă, dar şi cu responsabilitatea de a transforma o persoană inocentă într-o unealtă a morţii. Cu toate acestea, cei doi sunt atraşi unul către celălalt şi relaţia paradoxală ură-iubire devine şi mai complicată datorită jocului aproape zilnic cu moartea. Probabil cea mai arzătoare întrebare este: o iubeşte Alex pe Alina cu adevărat?

„Puternic, provocator, te prinde de la prima pagină şi nu-ţi mai dă drumul.” – Espionage Chronicles

În primul rând aş vrea să-i mulţumesc autoarei pentru şansa de a citi această carte (serie) minunată, care m-a fermecat de la prima până la ultima pagină.

Rareori dau peste o carte care să aibă un impact atât de mare asupra mea, care să-mi pătrundă în suflet şi să-mi manipuleze sentimentele fără  să realizez acest lucru.

Acţiunea este concentrată în jurul a două personaje, Alina şi Alex, care ajung prin împrejurări cutremurătoare să fie recrutaţi de către o organizaţie secretă, SSO, şi transformaţi în agenţi operativi. Alex a fost recrutat la vârsta de 18 ani din închisoarea politică, fiind silit să se alăture acestei organizaţii dacă doreşte să supravieţuiască. Consider că partea cea mai tulburătoare din această carte o constituie antrenamentul dur şi sfâşietor pe care trebuie să-l îndure o persoană pentru a dobândi statutul de agent activ. Dar, până să ajungă în acel punct trebuie mai întâi să … supravieţuiească – iar acest lucru, aparent banal, devine o adevărată provocare. În cele din urmă, Alex este transformat într-o unealtă a morţii, iar pe parcursul procesului de instruire este schimbat complet, sufletul fiindu-i răpit de acei monştrii care au devenit stăpâni pe soarta lui. Acum, Alex este un tip rece, dur şi calculat, care execută orice ordin şi ucide fără să clipească.

„Ura e energie, iar energia îţi dă puterea de a rămâne în viaţă!”

Una din misiunile lui este să o o recruteze pe Alina Marinescu, o tânără de 17 ani, inocentă, plină de viaţă, care nu a făcut rău nimănui. Alex se va folosi de puterea seducţiei pentru a o face pe Alina să se îndrăgostească iremediabil de el, pentru ca mai apoi, să o trădeze în cel mai cumplit mod şi să-i distrugă viaţa definitiv. Sentimentele de dragoste pe care fata le nutrea faţă de Alex, acum se transformă în ură şi dispreţ.
Alex devine mentorul ei şi o antrenează pentru a deveni un asasin de elită, precum el. Dar, spre deosebire de Alex, Alina se încăpăţânează să-şi păstreze sufletul, să nu-i lase pe acei monştrii să i-l distrugă.

„Însă, indiferent cât de mult se strădui, nu reuși să și-o scoată din minte. Era pasională, plină de viaţă, strălucitoare, iar misiunea lui era să distrugă toate acestea. S-o trădeze, s-o aducă în lumea lui întunecată.”

„Asasin la feminin” este genul acela de carte care nu-ţi permite să o laşi din mână, care te acaparează complet şi care te determină să-ţi pui o mulţime de întrebări cu privire la lumea în care trăim. Când am citit pe copertă că romanul este inspirat dintr-o poveste reală, am simţit fiori reci pe şira spinării. Acest gând e unul cutremurător care îţi umple mintea de întrebări de genul, „Câte lucruri terifiante se petrec în lume fără ştirea noastră?”

„Nimic altceva nu apropie doi oameni mai mult decât prezența iminentă a morții, atingerea ei abisală perforând adânc sufletul uman, lăsând în urmă cicatrici eterne.”

Un alt aspect pe care l-am adorat la această carte a fost stilul alert şi acţiunea bine conturată. Consider că o carte este perfectă din toate punctele de vedere dacă are personaje bine conturate care evoluează pe parcursul firului narativ, dacă are acţiune ce te ţine cu sufletul la gură, dacă e presărată cu întrigi şi răsturnări de situaţie, iar dacă romantismul este prezent în cantităţi moderate, atunci rezultatul este unul formidabil, exact cum este şi cazul acestei cărţi.

” Fuseseră egali în acele ultime momente, cel puțin la fel de egali pe cât apa și focul pot fi.”

Relaţia dintre Alex şi Alina este una cu totul specială, aflată la limita dintre atracţie şi ură, violenţă şi dorinţă. Am fost uimită să constat că Alex a reuşit să mă cucerească şi pe mine, în aceeaşi măsura în care a făcut-o pe Alina să se topească cu o singură privire. Lucrurile sunt mereu complicate când vine vorba de Alex – nu ştii când este sincer şi când îşi joacă rolul de agent operativ, iar acest lucru îi provoacă confuzii Alinei, care nu mai ştie cum să-i interpreteze gesturile. Cu toate acestea, o posibilă relaţie dintre doi agenţi le-ar pune misiunile în pericol, iar acest lucru este inacceptabil de către superiorii lor.

„Cum reușea să transforme un simplu vals într-o invitație la seducție pentru o sală de bal înțesată cu femei, era mai presus de puterea ei de înțelegere.”

Romanul e unic în felul său, împletind evenimentele din trecut cu cele din prezent şi relatând întâmplările prin care au trecut personajele pentru a ajunge la statutul din prezent. Recomand acest roman tuturor, în special celor care preferă cărţile thriller, cu o acţiune alertă şi cu o poveste unică şi fascinantă.

Rating-ul meu pentru această carte este, fără îndoială, +5/5!

Puteţi achiziţiona primul volum din seria Alina Marinescu de pe site-ul editurii Tritonic. Găsiţi link-ul AICI.

Un gând despre „Asasin la feminin (Alina Marinescu #1) de Monica Ramirez |Recenzie