Altfel de îngeri #1 de Lili St. Crow | Recenzie

sinopsis

leda-altfel-de-ingeri-vol-1-lili-st-crow-5024e36aebb13

Lumea Reală e un loc înspăimântător. Întrebaţi-o despre asta pe Dru Anderson, o fată dură care a pus la pământ un număr destul de mare de tipi răi. E înarmată, periculoasă, şi gata să lupte mai întâi şi abia pe urmă să stea la discuţii. Aşa că o să dureze ceva timp până să-şi dea seama în cine se poate încrede.

Dru Anderson a fost dintotdeauna o „ciudată”, călătorind dintr-un oraş în altul împreună cu tatăl ei pentru a vâna lucrurile care mişună şi te atacă în noapte. E o viaţă stranie, dar plăcută — totul însă se schimbă într-un oraş prăpădit şi îngropat în zăpadă din Dakota, când un zombi flămând dă buzna în casă spărgând uşa de la bucătărie. Singură, îngrozită şi simţindu-se ca prinsă în cursă, Dru va trebui să-şi pună mintea la contribuţie şi să se folosească de toată pregătirea ei pentru a rămâne în viaţă. Monştrii s-au hotărât să plece şi ei la vânătoare — şi de data asta, Dru e pe meniul lor. Şansele de supravieţuire? Aproape nule.

Dacă Dru nu poate rezista până la ivirea zorilor, atunci jocul e pierdut…

recenzie

Trebuie să recunosc că motivul principal pentru care am decis să citesc această carte este Richelle Mead, autoarea seriei Academia Vampirilor. Am văzut pe coperta primului volum că şi-a exprimat, într-o frază, părerea despre protagonistă şi am fost foarte curioasă să aflu povestea lui Dru Anderson. Un alt motiv a fost titlul: Altfel de îngeri. Ador genul fantasy, iar cărţile legate de îngeri mi se par foarte interesante. Din acest punct de vedere am căzut în capcană, deoarece nu am dat peste niciun înger. Probabil vă întrebaţi „Atunci de ce este intitulată seria aşa?” Asta mă întrebam şi eu, însă la finalul volumului, răspunsul a început să prindă contur în mintea mea. Nu o să vă dezvălui misterul care zace în spatele titlului, o să vă las pe voi să descoperiţi, citind cartea (seria).

Dru Anderson este o adolescentă care cutreieră toată America împreună cu tatăl ei pentru a vâna monştrii care mişună pe străzi, după lăsarea întunericului. Viaţa protagonistei pare destul de banală, dar asta până într-o dimineaţă, când lucrurile iau o întorsătură neaşteptată. La uşa casei apare tatăl lui Dru, însă de data aceasta este schimbat – într-un zombi! Dru se vede nevoită să-l ucidă, chiar dacă acest lucru îi frânge inima.

Protagonista pleacă de acasă, iar colegul ei de clasă – Graves – o invită să stea în „locuinţa” lui, şi anume într-un birou părăsit din mall.  Dacă Dru avea impresia că aici e în siguranţă, atunci s-a înşelat amarnic! În mall, Dru şi Graves sunt atacaţi de un câine în flăcări şi de un vârcolac o dungă albă pe cap. În urma acestor evenimente, Graves se alege cu o muşcătură din partea vârcolacului.

Oare ce se va întâmpla acum cu Graves? Va muri? Se va transforma în vârcolac?

Singurul obiectiv al eroinei este să descopere ce s-a întâmplat cu tatăl ei şi să-l pedepsească pe făptaş.

Dar oare ce se va întâmpla când va ajunge faţă-în-faţă cu cel care i-a ucis părinţii? Va reuşi să-l ucidă sau acesta o va ucide pe ea?

În aventura ei, Dru o să-l întâlnească pe Christophe, un djamphir care încearcă să o ajute şi să o ţină cât mai departe de necazuri.

Acum, viaţa protagonistei este dată peste cap şi curând va afla că nici ea nu este chiar normală …

Per total, primul volum a fost foarte interesant si mi-a plăcut foarte mult. Totuşi, sunt anumite lucruri care m-au deranjat, motiv pentru care nu-i pot acorda nota maximă. În primul rând, pe coperta volumului,  Dru e descrisă ca fiind o tipă dură, implacabilă si badass. Citind cartea, am descoperit că lucrurile nu stau chiar aşa. Au fost unele momente în care Dru dădea semne de slăbiciune, vulnerabilitate.

Multă lume o compară pe Dru cu Rose Hathaway din Academia Vampirilor şi acest lucru mă cam deranjează. Pentru mine, Rose e cea mai puternică protagonistă din romanele YA – o tipă cu adevărat dură care nu are nevoie de ajutorul nimănui şi care reuşeşte să se descurce pe cont propriu. Spre deosebire de ea, Dru îşi dorea ca tatăl ei să fie alături de ea şi să ia el deciziile importante.  Dar, intenţia mea nu e să fac o analiză între cele două fete, ci doar să subliniez faptul că Dru nu este o altă Rose Hathaway.

Un alt lucru care nu m-a încântat e că pe tot parcursul volumului Dru rememora în mod excesiv anumite întâmplări care s-au petrecu deja.

Ca şi o mică concluzie, vă spun că această carte mi-a plăcut foarte mult, motiv pentru care am să citesc şi cel de-al doilea volum, a cărui recenzie va apărea curând. O recomand tuturor, mai ales celor pasionaţi de genul fantasy şi de cărţile în care se împleteşte aţiunea cu misterul.

Nota mea pentru această carte este 4/5!

4_books

Voi aţi citit cartea? Dacă da, ce părere aveţi despre ea? 🙂

4 gânduri despre “Altfel de îngeri #1 de Lili St. Crow | Recenzie

  1. Am citit si eu cartea. Inceputul m-a cam plictisit, dar am continuat sa citesc mai departe. Cred ca persoanele care declara ca Rose si Dru s-ar asemana, nici macar n-au citit cartile si si-au dat doar asa cu parerea. Oarecum se aseamana, dar nu prea mult, deoarece Dru nu se arunca direct cu capul inainte cum mai face Rose. Ea sta si se gandeste, pune in balanta atat avantajele, cat si dezavantajele situatiei in care se afla. Dru incearca sa para puternica, desi, nu ii iese de fiecare data. Oricum, mi-a placut recenzia!! Chiar evoluezi din ce in ce spre mai bine. Tine-o tot asa! 😀

    Apreciat de 1 persoană

    • Mulţumesc mult, Andreea! 🙂
      Într-adevăr, din anumite puncte de vedere Dru şi Rose se aseamănă, însă sub nicio formă nu consider că Dru este o „nouă Rose”, aşa cum am citit într-o recenzie. Sunt de acord cu tine că Dru este mai raţională şi îşi gândeşte fiecare mişcare, însă nu e chiar aşa badass precum vrea să pară.

      Apreciat de 1 persoană

  2. Si mie mi-a placut aceasta carte, dar pe mine m-ai detanjat descrierile mult prea lungi. Si sunt de acord, Dru nu se compara cu Rose. Rose nu are egal <3333

    Apreciază

Lasă un gând bun :3