Dragă viață – Alice Munro ✯ Recenzie

draga_viata_alice_munro_recenzie

Titlul: Dragă viață

Autor: Alice Munro

Editura: Premium

Nr. pagini: 361

Preț: aici

“Gândul că aș fi putut-o sugruma pe sora mea mai mică, adormită în patul de sub mine și pe care o iubeam mai mult decât orice altceva pe lume. Nu o nebunie săbatică, ci una aproape în joacă. O sugestie lenesă, somnoroasă, malițioasă, care părea să aștepte acolo de multă vreme”. Acolo, adică în pivnița întunecoasă a ființei.

Gânduri cețoase, impulsuri obscure, vinovății fără vină, acuzații difuze. Inexplicabilul sau inavuabilul resimțite ca reacție firească. Benign demonism infantil, dincolo de logică și e orice explicație.

Și totul în caruselul Relației, cadrul obsedant al acestor istorii de viață amară, pestriță, derizorie. Relații între părinți și copii, surori și frați, bunici și nepoți, unchi, mătuși, vecini. cu avorturi, adultere, accidente, sinucideri, apendicite, bovarism, sex aiurea, decizii pripite de nuntă și despărțire. Gelozie între surori, ura fetiței față de predicile mamei, Parkinson și Alzheimer, Toronto și Vancouver, baluri provinciale, paralizii, primele fantezii erotice ale vârstei nubile, rochia mamei, azilul, recuperări sentimentale după jumătate de veac, ”apologia vieții neinfibate”, dar și eigorile inflexibile ale unui mediu intens irizat religios.

Pe scurt, viață. Mai precis: draga noastră viață. Cea pe care adesea uităm să o trăim, necum s-o mai și gândim.” (Dan C. Mihailescu)

”Un maestru al prozei scurte contemporane.” (Comitetul Nobel)

Spune Buna! Voi începe prin a vă spune că îmi era dor de voi și mă bucur că am reușit să scap cu viață de primea sesiune! Aleluia!

Revenind la cartea Draga viata, țin să precizez faptul că nu am terminat-o de citit și probabil nici nu o voi termina prea curând. DA, Alice Munro merita Nobelul, deoarece are un mod aparte de a-ași exprima trăirile și de a-și așterne ideile pe foaie, reușind să transmită ceea ce trebuie cititorului. Mie însă, nu mi-a transmis prea multe, pentru că pur și simplu nu îmi place genul. Devine plictisitor la un moment dat să tot începi o nouă poveste, când cea pe care tocmai o terminai chiar devenise cu adevărat interesantă.

De ce am rămas dezamăgită?

Pentru că pur și simplu mi-am dat seama că o citesc degeaba. Cele 15 povestiri sunt, într-adevăr, foarte realiste și frumoase. Ele sunt inspirate din viața cu zi cu zi a oamenilor, prezentând câte un scurt episod din sânul unei familii, la un moment dat. Totusi, mi se pare ca nu rămâi cu nimic concret în minte când ajungi la finalul acestora. Știu, e o recenzie scurtă și scrisă oarecum de mântuiala, dar cartea pur și simplu nu m-a atras și consider că nu prea am ce scrie despre ea.

Nota: 2/3

Aștept să mă aduceți pe calea cea bună și să îmi treziți pofta de a o continua, în secțiunea de comentarii!

Toate cele bune 🙂

Alina Misaki

4 gânduri despre „Dragă viață – Alice Munro ✯ Recenzie

Adăugă-le pe ale tale

  1. Eu nu te pot ajuta, am renunțat la cartea asta după primele două povestiri, pur și simplu m-am plictisit. Știu că multă lume o laudă, dar pe mine pur și simplu m-a lăsat rece.

    Apreciază

  2. Așa e cu unele cărți, dar eu mereu perseverez să le termin. Incerc să citesc altceva o vreme, apoi citesc părerile altora despre respectiva carte, incerc să aflu scopul ei, incerc să caut ceva interesant care să mă atragă, la carte, sau la autor… Pupici !

    Apreciază

Lasă un gând bun :3

Propulsat de WordPress.com.

SUS ↑

