Gânduri · Uncategorized

Curajul de a spune NU!

”Nu” este un simplu cuvânt, care de multe ori ne-ar fi putut scăpa din situații mai mult sau mai puțin favorabile. Acest cuvânt nu este primit nici pe departe cu zâmbetul pe buze atunci când îl aruncăm drept răspuns la întrebări precum: ”Așa-i că îmi dai și mie să copiez la test?”, ”Nu vrei să îmi rezolvi tu tema?”, ”Vrei să mă ajuți?”, dar trebuit să înțelegem odată pentru totdeauna că nu suntem obligați cu nimic și avem tot dreptul să spunem ”Nu” atunci când chiar nu simțim nevoia să alocăm timp prețios din viața noastră pentru alții.

Am avut mereu o problemă cu a rosti acest cuvânt la momentul potrivit. Credeam că dacă voi îndrăzni măcar să încerc să îl suflu printre buze, priviri reci se vor opri asupra mea, desființându-mă. Nu mi-am dorit niciodată să fiu cea căreia i se aruncă vorbe sarcastice, ci am vrut să fiu cea căreia i se mulțumește cu zâmbetul pe buze pentru micile favoruri oferite. Dar știți ce se întâmplă? Oamenii sunt răi și ajung să profite de tine într-un fel sau altul. La fel am pățit-o și eu, și sunt sigură că nici ție nu ți s-a întâmplat asta de puține ori. Îți mulțumesc prima dată sincer, uimiți de faptul că ai acceptat să îi ajuți. A doua oară deja se așteptau să îi ajuți. A treia oară deja nu mai acceptă nici un refuz, simțându-se chiar jigniți de un posibil ”Nu”, de parcă ai fi obligat să le faci lor treaba. Se învață pur și simplu ca tu să îi ajuți mereu și nu îți mai apreciază deloc eforturile. Devii o micuță marionetă, controlată de zâmbete false și priviri aruncate pe sub gene. Apoi îți dai seama că ceva nu e în regulă, că nu ești păpușa lor, că ar trebui să le spui ceva, dar pur și simplu nu îndrăznești. Spune-le ”Nu”. O dată azi, o dată mâine, iar în felul acesta nu te vor mai sâcâi. Poate se vor uita urât la tine, dar asta nu însemnă decât că își dezvălui adevărata față. Nu ai nevoi de cuvintele lor prefăcute. Ai nevoie de cineva care chiar să îți aprecieze eforturile, iar timpul câștigat renunțând la favoruri deșarte ar putea fi alocat în acest mod. 

Ne citim 🙂 

c57bd-coperta-ultimul-avanpost

2 gânduri despre „Curajul de a spune NU!

  1. Înțeleg foarte bine ce spui, și eu am avut problema asta cu „nu”. Până când am obosit și m-am decis că unii nu merită să li se spună „da”. Și eu mult mai bine după ce te obișnuiești să spui „nu” celor care nu merită. E adevărat că anumite persoane merită ajutorul tău, dar unele nu. Trucul cred că e să îți dai seama care sunt care.

    Apreciază

Lasă un gând bun :3

