1 Decembrie | Ziua națională a României

I love romania_1 decembrie_ziua_nationala_a_RomanieiOk! Este 1 Decembrie, ziua natională a României și a tuturor românilor. Dar câți dintre cei care probabil azi s-au dus cu curiozitate să privească manifestatiile organizate în centrul marilor orașe, ce semnifică cu adevărat această zi? Eu sunt sigură că numărul lor este infim și că această sărbătoare a devenit mai degrabă formă fără fond, din moment ce un an întreg ne hulim cu cea mai strașnică convingere țara prin replici de genul: „Eh, bineînțeles că e nasol, doar trăim în România!”, „România, țară de rahat!”, „Plec și nu mă mai întorc”, ca mai apoi subit să se trezească spiritul patriotic în noi, o dată pe an, și să spunem: ”Îmi iubesc țara!”, ”Ce mândru sunt că-s român”, etc.

Mi se pare ciudat faptul că în ziua aceasta găsești în sfârșit la TV emisiuni la care chiar să te uiți cu drag, deși în restul anului îți vine să îl arunci pe geam când vezi la ce cote exorbitante se promovează prostia, superficialitatea, uneori poate chiar și forme mai ușoare ale prostituției. Astăzi ne aducem aminte de Armata Română, de Eroii Neamului, de Marea Unire, de persoane care chiar au ceva de spus, care au scris poate istorie și care ne reprezintă atât de frumos în afară. Aceasta ne demonstrează faptul că se poate ca la TV să fie difuzate chestii cu adevarat interesante, dar nu se vrea. Bineînțeles că nu se vrea! Cum altfel ar mai putea prosti mulțimea și manipula masele, dacă nu prin intermediul emisiunilor de rahat?

Și acum să vă prezint câteva date despre 1 Decembrie și Ziua Națională a României. Sper să vi se pară interesante! :3

  • 1 Decembrie a fost adoptată ca zi națională a României abia în 1990, reprezentând sărbătorirrea marii adunări de la Alba Iulia, unde s-a votat unirea Transilvaniei cu România și care simbolizează unirea tuturor Românilor într-un singur stat național;
  • Între anii 1866-1947 ziua națională a României era sărbătorită în 10 mai (depunerea jurământului prințului Carol de Hohenzollern-Sigmaringen în fața adunării reprezentative a Principatelor Române Unite), ca mai apoi, în vream comunismului, aceasta să se sărbătoarească în data de 23 august (întoarcerea armatelor împotriva Germaniei naziste și arestarea guvernului condus de Ion Antonescu în anul 1944).
  • Alegerea zilei de 1 decembrie ca zi națională a României, în data de 31 iulie 1990, a fost văzută drept un afront adus minorității maghiare din România, pentru că ziua de 1 decemrbei a însemnat pentru acestia o pierdere politică.

Acum că am terminat și cu această postare, nu-mi rămâne decât să vă întreb cum v-ați petrecut această zi!? Aștept răspunsuri în secțiunea de comentarii!

Ne citim:)

Spune "POT" şi vei putea! ☺ Recenzie

5 răspunsuri la „1 Decembrie | Ziua națională a României”

  1. Sincer,ai dreptate.
    Am fost indignata sa postez si eu pe facebook un mesaj cu ”la multi ani Romania” sau ”sunt roman”.Normal ca trebuia sa-i zic la multi ani,adica e tara mea si pe deasupra,cand cuiva ii este ziua trebuie sa- uram ”la multi ani” nu?
    Eu am postat ceva in legatura cu ”Romania”.Si anume ca noi,tinerii,putem schimba ceva.
    Dar nu m-am preatat la multele urari de la mlti ani si tapitele afirmatii sunt roman.

    Apreciază

  2. Cat se poate de adevarat! Tot timpul anului, vai de tara noastra, iar in ziua de 1 Decembrie, toti mandri ca suntem romani.
    Eu mi-am petrecut ziua racita cobza! Nici macar sa ies afara sa ma bucur de zapada, n-am fost in stare. 😦

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un gând bun :3

