Ergo Proxy : O Distopie plină de Simbolism

Cum abia trecusem cu chiu cu vai de testul la matematică , am spus că este timpul să iau o gură de aer proaspăt de Japonia şi să mă relaxez în faţa monitorului privind cu sufletul la gură un anime. Anime-ul a fost bun, dar nu m-a relaxat nici pe de parte. Din contra, mi-a dat multă bătaie de cap în încercarea mea dezastruasă de a-i înţelege simbolistica.

Ergo_proxy_simbolism_distopie_despre

Ergo Proxy a apărut în anul 2006 şi are 23 de episoade, pe care eu le-am văzut în 2 zile. Prezintă povestea lui Vincent (stânga) şi a lui Re-l (dreapta) într-un univers anteapocaliptic, într-o lume degradată de poluare. Deoarece aerul era mult prea poluat pentru a mai putea fi respirat, oamenii sunt nevoiţi să trăiască în aşa numite Domuri, alături de AutoReivi (roboţi meniţi să fie soldaţi, însoţitori, menajeri). Fiecare oraş a fost construit de un Proxy, un fel de zeitate imperfectă, mesager al Divinităţii. Cum zeitatea este ea însăşi imperfectă, rezultă că şi creaţiile sale vor fi la fel de imperfecte. Astfel, însăşi domurile construite pentru a-i salva pe oameni, ajung să se prăbuşească din interior, datorită sistemului, dar şi datorită faptului că AutoReivii ajung să fie infectaţi de un virus numit cogito, ce îi determină să capete sentimente şi trăiri umane.

Ergo_proxy_simbolism_distopie_despre

Vincent şi Re-l ajung să cerceteze împreună „adevărul adevărat” al apariţiei acestor Proxy. Astfel, părăsesc Domul şi ajung să călătorească în lumea exterioră, degradată, alături de un AutoReiv, Pino, care e cireşica de pe tort a întregii serii.

Ergo_proxy_simbolism_distopie_despre

În serie apare şi Daedalus, un geniu doctor, cel ce ne trimite cu gândul la legenda conform căreia, Icar împreună cu tatăl său, Daedalus, îşi făuresc aripi din ceară şi zboară spre soare. Acestă legendă este reluată şi în anime, prin intermediul unei anumite secvenţe (Vă invit să urmăriţi pentru a o descoperi). Tot în anime, apare la un moment dat şi un proxy care a construit aşa numitul Smile Land, care m-a trimis cu gândul la Disney Land. Vă spun eu că anime-ul trebuie văzut pentru a-i descoperi toate secretele şi comorile.

Vă las mai jos şi opening-ul, care mi s-a părut de nota 10. Dacă nu aveţi chef să citiţi tot ce am scris, treceţi direct la opening şi vă veţi convinge că acest anime merită văzut :3

V-am pupat! Ergo_proxy_simbolism_distopie_despre

Ergo_proxy_simbolism_distopie_despre

5 gânduri despre „Ergo Proxy : O Distopie plină de Simbolism

Adăugă-le pe ale tale

  1. Pare interesant,si cum eu iubesc lucrurile ”interesante” dar nu ma incanta anime-ul,va fi cu totul ceva nou,dar si ceva..entuziasmabil.☺
    Imi place ca e in engleza,astfel il pot intelege.
    Daca era in japoneza ori chineza nu cred ca-l intelegeam..:))))

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un gând bun :3

Propulsat de WordPress.com.

SUS ↑

