Uncategorized

De ce am ales să ies la vot?!

Că tot suntem în perioadă de campanie electorală, mi-am propus să vă spun (ştiu că nu vă interesează) de ce am decis să ies la vot. Nu voi face propagandă politică şi nu voi susţine niciun canditat. Nu acesta este interesul meu. Fiecare e liber din partea mea să aleagă şi un iepure ca preşedinte, dacă în prealabil s-a documentat suficient de mult şi ştie că aceea e decizia cea mai corectă. Când spun „s-a documentat” nu mă refer la urmărirea emisiunilor de pe Antena 3, ci mă refer la căutarea în detaliu a informaţiilor pe internet, că doar deh, trăim în era unde informaţiile se găsesc la doar un click distanţă, dar aceasta este deja o cu totul altă poveste.

Am 19 ani şi nu am mai fost niciodată până la actualele alegeri la vot. La cele din vară am tras chiulul, având certitudinea că ori cu votul meu, ori fără votul meu tot acelaşi scor va fi, tot aceleaşi procente se vor obţine, tot atâtea voturi se vor fura. Acum însă mi-am schimbat părerea. Nu pot aştepta ca ţara această să iasă din impas şi să o duc mai bine, dacă eu ca cetăţean nu mă implic activ şi nu profit de drepturile mele. Sunt femeie, iar în trecut femeile s-au luptat din greu pentru obţinerea acestui vot. De asemenea, mulţi şi-au dat sângele tot pentru obţinerea acestui drept de a-ţi exprima opinia politică. Nu contează că sunt o persoană între alte 20 de milioane de persoane. Fiecare vot contează, fiecare persoană contează.

E adevărat, sunt mulţi în diaspora care au vrut să voteze şi nu au reuşit, dar din nou, aceasta este o altă poveste.

Rugămintea mea pentru cei care au drept de vot este: intrati pe google, luaţi la puricat cât mai multe informaţii despre ambii candidaţi şi alegeţi, cum s-ar spune, „răul cel mai mic”. Doar în acest fel puteţi avea după pretenţii, doar dacă votaţi aveţi dreptul după să îl renegaţi pe preşedintele X. Dacă voi nu alegeţi nici unul, automat nu mai aveţi de ce vă plânge, din moment ce nu aţi contribuit cu nimic la alegerea acestuia. Dacă doriţi să săriţi peste search-ul de informaţii, mai bine staţi acasă! Vor fi suficienţi agramaţi care vor ieşi la vot şi vor pune ştampila pe cine le oferă o sacoşă mai frumoasă 🙂

c57bd-coperta-ultimul-avanpost

2 gânduri despre „De ce am ales să ies la vot?!

  1. Foarte adevarat! 😉
    La cel din vara, eu n-am tras „chiulul” si m-am dus sa votez pe unul de care nu mai auzisem. :))) Oricum, nu s-a dus mai departe nimeni din breasla sa.
    La acesta, am votat „raul mai mic”, dar normal ca trebuia sa ramana aia mai mari la final. Acum sunt foarte hotarata cu cine vreau sa merg mai departe, desi nici pe asta nu-l vreau. :)))
    Pacat ca n-au mers mai multi la vot, nici macar jumatate din populatia care are acest drept..

    Apreciază

Lasă un gând bun :3

