Cele 5 răni care ne împiedică să fim noi înşine – Lisa Bourbeau RECENZIE

cele_5_rani_care_ne_impiedica_sa_fim_noi_insine_lisa_bourbeau_recenzie

Am descoperit această carte în timp ce citeam un articol despre dezvoltare personală (un subiect care mă preocupă tot mai des în ultima perioadă). Pot spune că Lisa mi-a captat atenţia, m-a cucerit, mi-a deschis ochii, m-a făcut să meditez la întâmplări din trecut, să mă iert şi să mă accept aşa cum sunt. Poate că mai am de lucrat în ceea ce priveşte iertarea şi acceptarea, dar nu îi pot fi decât recunoscătoare acestei femei pentru toată munca ei şi pentru tot efortul depus în scrierea acestei cărţi.

Conform spuselor Lisei, ne cream mai multe maşti (noi personalitati) pe care Ie folosim pentru a ne apara impotriva suferintei traite pe parcursul celei de a doua etape. Aceste ma~ti sunt in număr de cinci şi corespund celor cinci rani importante, traite de fiinta umana. In timpul numeroşilor ani de studiu, am ajuns la concluzia ca toate suferintele oamenilor pot fi concentrate in cinci rani. Le mentionez aici, in ordine cronologica, adica in ordinea in care fiecare dintre ele apare in viata noastra:RESPINGERE, ABANDON, UMILlRE, TRADARE, NEDREPTATE.

Cele 5 răni determină apariţia unui număr de 5 măşti, după cum urmează: Fugarul, Dependentul, Masochistul, Dominatorul şi Rigidul. Fiecare mască determină o anumită schimbare în corpul purtătorului şi atfel, de exemplu, Masochistul ajunge să fie persoana rotofeie ce râde mereu de kilogramele sale în plus numindu-se „porcuşor plinuţ”, în timp ce fugarul e fiinţa slabă, ce doreşte să ocupe cât mai puţin spaţiu în încăpere pentru a trece neobservată. 

fizica_dependentului_cele_5_rani_care_ne_impiedica_sa_fim_noi_insine

 

M-am regăsit purtând 3 dintre cele trei măşti, dintre care una cu precădere, masca fugarului. Citind această carte, mi-am dat seama şi ce evenimente au dus la apariţia şi purtarea acestei măşti. În ultimul capitol am aflat şi cum îmi pot vindeca rana din spatele măştii: ACCEPTÂND-O ŞI IUBIND-O! Autoarea accentuează faptul că doar ajungându-ne să ne iubim pe noi înşine ne putem elibera de măştile ce le purtăm pentru a ne ascunde adevăratul sine. 

Chiar dacă această carte promovează reîncarnarea, aspect în care încep să cred tot mai mult, eu o recomand oricui, căci în citind-o va reuşi să se autocunoască mai bine, dar va reuşi să înţeleagă şi persoanele din jurul său, empatizând mai mult cu acestea.

Nota 2/5

Aşa, la o primă citire a recenziei, ce mască credeţi că purtaţi?

Aştept răspunsul într-un comentariu 🙂

c57bd-coperta-ultimul-avanpost

3 gânduri despre „Cele 5 răni care ne împiedică să fim noi înşine – Lisa Bourbeau RECENZIE

Adăugă-le pe ale tale

  1. Interesanta cartea! N-am mai auzit de ea pana acum. Eu cred ca port putin din masca fugarului, deoarece in destule momente, incerc sa trec cat mai neobservata. sa nu intru in contact cu nimeni.

    Apreciază

Lasă un gând bun :3

Propulsat de WordPress.com.

SUS ↑

