Dezvoltare personala · Gânduri

Introvertit VS Extravertit

introvertit_vs_extravertit

Ideea acestei postări mi-a venit ca urmare a prezenţei mele la cursul de Psihologie didactică. Astfel, în urma unui micuţ test aplicat la curs am aflat că sunt introvertită.  Cum nu ştiam foarte bine care e deosebirea între introvertiţi şi extravertiţi, cum am ajuns acasă am început să mă documentez!  Cred că aceste informaţii ar trebui cunoscute de cât mai multe persoane, deci am decis să vi le împărtăşesc şi vouă.

Deci:

  • 1/3 din populaţia globului este introvertită;
  • introvertiţii sunt adesea consideraţi antisociali, ceea ce nu este adevărat;
  • extravertiţii tind să devină superficiali şi să se plictisească repede;
  • introvertiţii şi extravertiţii sunt oarecum opuşi. Undeva la mijloc se află ambiverţii, cei care au trăsături atât introvertite cât şi extrovertite;
  • introvertiţii îşi încarcă bateriile în linişte, singurătate, în timp ce extravertiţii se simt constrânşi şi sufocaţi fără a avea în preajma compania cuiva;
  • atât introvertiţii cât şi extravertiţii pot fi timizi;
  • introvertiţii tind să gândească detaliile în profunzime pentru a elimina orice risc, în timp ce extravertiţii sunt aşa numitele persoane risk-takers.

Pentru a vă face o idee mai bună despre fiecare tip, vă voi prezenta în cele ce urmează câteva exemple:

Exemplul 1

introvertit_vs_extravertitAndrei, student – extravertit: Andrei ajunge acasă, foarte bine dispus după câteva cursuri minunate de la facultate. Deși este perioada sărbătorilor de iarnă, faptul că în curând va lua vacanţă nu face decât să îl întristeze. Îi va fi dor de colegi, de proiectele şi petrecerile de după cursuri. Îşi propune de pe acum ca pe perioada vacanţei să îşi ia gaşca de prieteni să meargă la cât mai multe petreceri, ba chiar are de gând să înveţe şi câteva trucuri noi pentru a deveni sufletului petreceri. Abia aşteaptă. În timp ce se gândeşte la toate aceste lucruri, constată că în casă  e mult prea linişte. Se sufocă. Hotărăşte să îşi sune un prieten şi să colinde împreună cu acesta bulevardele din preajma cartierului.

Concluzie: Andrei este foarte sociabl, prietenos, comunicativ, dornic de a cunoaşte cât mai multe persoane noi. Îi place să iasă în evidenţă şi se sufocă în spaţiile liniştite, acest lucru secându-l de energie.

Exemplul 2 

introvertit_vs_extravertitMihail, student– introvertit: Mihail abia aştepta să ajungă acasă după o lungă şi nesfârşită zi de cursuri şi seminarii. Cum deschide uşa camerei sale se aruncă în pat şi închide ochii. Analizează toate evenimentele de peste zi şi îşi aduce brusc aminte că mai sunt câteva săptămâni până la vacanţă. Abia aşteaptă acel repaus, căci toţi acei studenţi de la facultate nu fac decât să îl obosească. Hotărăşte să se apuce de citit o carte, nu înainte de a-i trimite un mesaj prietenului său, Daniel, pentru a-i spune că nu are niciun chef de petrecerea din acea seară.

Concluzie: Mihail este foarte reticent când vine vorba de intrat în contact cu oamenii, se simte extrem de bine în colțurile singurătății. Mihail evită mulţimea, petrecerile, acest lucru afectându-i viaţa socială, preferând să înlocuiască zgomotele clubului, cu mirosul cărţilor.

Exemplul 3

introvertit_vs_extravertitMiruna, studentă – ambivert (extrovertit și introvertit): Mihaela nu este nici extrem de încântată că în curând va veni vacanţa de iarnă, dar nici foarte dezamăgită. Faptul că în acest fel va scăpa de facultate şi va putea să îşi mai pună cât de cât ordine în gânduri, este un fapt mulţumitor. Totuşi, îi va fi dor de colegi. Din această cauză a promis că va ieşi la cât mai multe activităţi, fără a-şi încărca totuşi prea mult programul. De sărbători vrea să se relaxeze alături de familiei, în liniştea acesteia.

Concluzie: Miruna este caracterizată de echilibru și stabilitate. Ea prezintă trăsături din ambele concepte extraversiune și intraversiune.

Voi din ce categorie faceţi parte?

Aştept mesajul vostru în secţiunea de comentarii!

Alina Talabă

6 gânduri despre „Introvertit VS Extravertit

  1. Hei,desi timpul nu imi permite nici acar sa respir, azi, am hotarat sa dau o tur pe aici. Am citit articolul lasat de tine si stateam sa imi privesc personalitatea din perspectiva articolului scris de tine. Stii ce am descoperit? Faptul ca sunt o persoana introvertita cu capacitati de comunicare mai largite fata de un introvertit pur.Mi-a fost dor sa tastez putin si sa intru in lumea ta. Felicitari pentru articol, mda si eu lucrez la tema mea de la profilul psihopedagogic. Eu am de lucru cu tema metode de cunoastere si autocunoastere a elevului.Respectele mele, Crissu

    Apreciază

Lasă un gând bun :3

