Book Tags

The asking books ◘ Tag

          Bună! ♥ 
Am preluat această leapșă  de pe blogul Ilincăi. Această leapşă conţine nu mai puțin de 54 de întrebări despre cărţi. Ei na, ce să vrei mai mult?! Voi încerca să nu vă plictisesc prea tare și să mă desfășor cât mai repede şi nebunește posibil.

♫ Dau tagul mai departe către: Pufuleţ (chiar dacă i l-a dat şi Ilinca), Ralu, Strumpy, Mich, Raisa, Crissu si Angi.
Chiar dacă nu v-am dat tag, simțiți-vă liberi să-l preluați (doar să nu uitați să lăsați linkul tagului vostru pe blogul Cristinei)!

1. Cartea/poveștile preferate din copilărie?
Hmm, sinceră să fiu sunt foarte multe poveşti frumoase de care îmi amintesc cu drag. Dar cred că voi numi: „Scufiţa roşie” şi „Crăiasa zăpezilor”.
2. Ce citești acum?
Rakushisha (cartea asta are un numee atât de greeu)  şi ţin să le mulţumesc celor de la Editura Univers pentru şansa de a o citi.
3. Ce carte vrei să cumperi, dar aștepți o reducere masivă?
Toate cărţile  lui Dan Brown! Aştept reduceri masive de ceva vreme 
4. Obiceiuri rele în ceea ce privește cărțile?
Înainte îndoiam paginile ca semn de carte, dar acum m-am lăsat de acest obicei urât. 
5. Ce carte aștepți să citești cu nerăbdare?
„Dragă viaţă” de Alice Munro.
6. Ai un  e-reader?
Intenţionam să îmi cumpăr unul, dar am decis să rămân la cărţile reale.
7. Preferi să citeși o singură carte sau mai multe în același timp?
De obicei prefer să citesc o singură carte. Mă mustră conştiinţa dacă mă apuc de mai multe 
8. Ți s-au modificat obiceiurile în ceea ce privește cititul de când ai un blog?
Categoric da! Am învăţat să apreciez altfel cărţile şi să le deosebesc pe cele de duzine de cele cu adevărat valoroase. 
9. Ultima carte pe care ai citit-o și ți-a plăcut mult.
♥ „Ultimul avanpost” de Lavinia Călina  ♥ (recenzia aici).
10. Cartea preferată pe care ai citit-o anul acesta.
Voi lăsa acelaşi răspuns ca cel al Ilincăi:
„Inferno” de Dan Brown. Ah, ce mai carte, domnule!

11. Unde îți place să stai atunci când citești?
 În pătuuuuţ. 
12. Cel mai incomfortabil loc unde ai citit?
Tot în pătuţ :3
13. Poți să citești în autobuz?
Nu…mă ia cu ameţeală şi mi se face rău. 
14. Unde, în natură, ți-ar plăcea să citești/citești?
Undeva unde să fie multă iarbă, dar să nu bată prea tare vântul. Nu aş vrea să îmi zboare paginile din carte 
15. Ce reguli ai atunci când împrumuți cărți?

De obicei îmi place să împrumut cărţi de la alţii, nu să le dau eu lor cu împrumut.

16. Ai împrumutat cărți vreodată?

De cele mai multe ori de la bibliotecă sau de la prieteni. De cele mai multe ori am împrumutat cărţi de Ilinca, dar mai nou m-am abonat şi la biblioteca lui Pufuleţ 

17. Scrii ceva pe marginea filelor din cărți?

Nu…doar subliniez anumite citate.

18. Chiar dacă este o carte veche?

Chiar dacă este o carte veche.
19. În ce limbă preferi să citești?
În româna! Dar uneori citesc şi în engleză pentru a aprofunda limba (îmi cam dă bătăi de cap engleza asta) 
20. Ce te face să iubești o carte?
Să fie scrisă în adevăratul sens al cuvântului pentru a contura cât mai bine acţiunea şi personajul, ci nu pentru a atrage n-şpe mii de cititori care să dea banul pentru a o citi. Mă feresc de cărţile comerciale.
21. Ce te inspiră să recomanzi o carte?

Recomand cărţile de care îmi aduc aminte cu drag după ceva vreme. Sunt multe cărţi pe care le-am citit, dar cărora le-am uitat titlul. Doar puţine mi-au rămas cu adevărat în suflet.

22. Genul favorit?

Cele poliţiste şi pline de mister.

23. Genul pe care îl citești foarte des este?

Poliţist, poliţist! 

24. Ce ai alege între a citi cărți propuse de profesorul de istorie, de fizică, de geografie sau de biologie?

Dacă ar recomanda cărţi care să fie pe aceeaşi lungime de undă cu materia pe care o predă, cu siguranţă aş alege profesorul de istorie. Istoria e prea frumoasă pentru a trece cu vederea o recomandare bună, venită din partea cuiva avizat în domeniu.
25. Ai citit vreodată o carte stand-alone?

De cele mai multe ori, da.

26. Coperta preferată a unei cărți.

Nu ştiu dacă e chiar preferata, dar e singura care îmi vine în minte în momentul de faţă :3

27. Cartea/seria preferantă momentan?

Seria preferate: „Jocurile foamei” de Suzanne Collins
28. Gustarea preferată atunci când citești este?

Ciocolatăăă 

29. Numește un caz în care spoilerele ți-au ruinat cititul?

Deja stiu ce o sa să se petreacă la sfârşitul celui de-al treilea volum al seriei „Divergent”. Plang 

30. Cât de des ești de acord cu anumite critici aduse unei cărți?

M-am învăţat minte să citesc câteva recenzii pe net înainte să citesc o carte, dar decizia de a o comanda sau nu rămâne tot în mâinile mele.
31. Cum te simți atunci când scrii recenzii negative?
Foarte ok! Nu am mustrări de conştiinţă.
32. Dacă ai putea să citești într-o limbă de mult pierdută care ar fi aceea?
Limba sanscrită?
33. Cartea ce te-a făcut să treci prin cele mai multe emoții.
Las răspunsul Ilincăi:
N-a egalat-o nimeni: „Sub aceeași stea” de John Green. Și nici nu cred că-s singura.
34. Cartea din cauza căreia ești nervoasă și te temi să o începi.
Nu mă tem să încep nici o carte. Mie teamă să mă apuc de una şi să nu o mai termin.
35. Poetul favorit.
Eminescu şi Blaga. *poeţii*
36.Câte cărți îți fac cu ochiul momentan?
Mie toate cărţile îmi fac cu ochiul.
37. Cât de des returnezi cărțile bibliotecii fără să le citești?
Destul de des. Uneori aleg cărţi după copertă sau după titlu, fără a mă informa în prealabil şi îmi pare rău pentru asta. 
38. Personajul preferat dintr-o carte.
Katniss Everdeen

39. Răufăcătorul preferat dintr-o carte.

Umbra din „Inferno”. La un moment dat ţineam mai mult cu el decât cu Robert Langdon :))
40.Ce cărți ai vrea să citești în vacanță?
A trecut vacanţa :((
41. Cât de mult ai rezistat fără să citești?
Nu prea rezist fără să citesc. Ştiu că am luat o pauză înainte de Bac, dar după m-am aruncat în marea de litere fără să clipesc.
42. Numește o carte pe care nu ai putut să o termini!
„Dans Dans Dans” de Haruki Murakami. M-am apucat de altele şi nu am mai apucat să o termin.
43. De ce anume ești distras cu ușurință atunci când citești?
De somn?
44. Ecranizarea favorită a unei cărți.

 „Jocurile foamei”. Abia aștept următorul film.

45. Cea mai dezamăgitoarea ecranizare a unei cărți.

Domnişoara Christina? Cartea a fost genială şi aşteptam mai multe de la film.
46. Cei mai mulți bani pe care i-ai cheltuit deodată într-o librărie.
50 de lei? Şi aia la comanda online.
47. Cât de des sari peste paragrafe doar ca să citești mai repede?
Destul de des. Bineînţeles, depinde de carte :3
48.Care este motivul pentru care ai renunța la o carte, deși ești la jumătate?

Descrierea prea multă şi acţiunea plictisitoare.

49. Îți place să păstrezi cărțile în ordine?

Nu chiar. Le aşesez şi eu în bibliotecă pe unde apuc.

50. Preferi să păstrezi cărțile sau să le dai altcuiva după ce le citești?

Nu prea cumpăr cărţi. Prefer să le împrumut de la alţii. Cred că e mai important să rămâi cu ceva în minte după ce citeşti o carte, ci nu cu cartea însăşi în bibliotecă.
51. Sunt cărți pe care le-ai evitat până acum?

Nup. Eu nu evit nimic.

52. Numește o carte ce te-a făcut furios!

„Scrisoare de dragoste” de Mihail Drumeş. Adică de ce a trebuit să se termine aşa??? DE CE??
53. O carte ce nu credeai că îți va plăcea, dar ți-a plăcut!

„De partea Chinei” de Ian Buruma. *recenzia aici* 

54. O carte ce credeai că îți va plăcea, dar nu ți-a plăcut!

„Căutând-o pe Alaska” de John Green. Pare lău!

Coperta-Ultimul-Avanpost

2 gânduri despre „The asking books ◘ Tag

Lasă un gând bun :3

