2 stars · Book Review

Insurgent, de Veronica Roth – RECENZIE

insurgent-veronica-roth-recenzie
Pot spune că abia aşteptam să încep Insurgent, în principal pentru a observa cum va evolua relaţia dintre Tris şi Four. Dacă în primul volum totul părea prea de basm, prea patologic, prea frumos, în cel de-al doilea volum lucrurile tind să intre pe un făgaş normal, căci în orice relaţie există anumie neînţelegeri şi mici certuri.
V-aş sugera să săriţi peste fragmentele de culoare roşie pentru  a evita spoilerele. Mi-e practic imposibil să fac această recenzie fără a da spoilere, din moment ce este un volum de mijloc al unei serii deja arhicunoscută.
Dacă în primul volum am fost dezamăgită de faptul că autoarea se lipsea cu uşurinţă de descrierea mai detaliată a acţiunii şi a locurilor cu precădere, de data aceasta am observat o îmbunătăţire semnificativă a acestei probleme. Am găsit şi câte 3-4 pagini menite să descrie starea interioară a eroinei și itinerariul pe care îl parcurge. Deși descrierea mediului ambiant lipsea aproape în totalitate din Divergent, aici acest capitol este îmbunătățit, semn că Veronica Roth a învăţat din greşelile primului volum.
Am fost nervoasă la culmea în momentele în care Tris şi Four se certau pe motivul faptul că nu îşi acordă încredere unul altuia. Atâta încăpăţnare şi orgoliu mi-a fost dat rar să văd. Cel mai mult m-a impresionat faptul că Peter a hotărât să o scape pe Tris din mâna erudiţilor, deşi nu ar fi avut nici cel mai mic interes să o facă. Ce nu mi-a plăcut a fost faptul că acţiunea e oarecum scrisă pentru copii, fără a părea în mod deosebit foarte veridică. Sfârşitul mi s-a părut genial, căci se termină cu mult suspans. Adică cine naiba e Edith Prior şi de ce o cheama Prior şi de ce este atât de importantă acea înregistrare cu ea??? (alt mic spoiler, scuzele mele).
Four a continuat să fie foarte drăguţ şi protectiv şi pe parcursul acestui volum. Atââât de drăgut.

Nota
2/5
Voi aţi citit acest volum?
Ştiţi cine e Edith Prior :o3?

Cumpără cartea în engleză aici

14 gânduri despre „Insurgent, de Veronica Roth – RECENZIE

1. NU!!!!! de ce îmi faci asta ? Lăsând gluma la o parte… eu încă mă gândeam dacă să citesc seria or nu, chestia dubioasă este faptul că , indiferent de situație copertele tot drăguț arată, merită păstrate undeva înaintea altor oibiecte de natură personală or sentimentală..Christina? Tare mă mănâncă limbuța să te întreb cum evoluează și da….Apoi….oh, mai am ceva gânduri ”Cremenale” în ceea ce privește această serie, din nefericire eu tot la jocurile foamei sunt…Sunt o leneșă incurabilă, dar e vina ta și a lu pufulete pentru asta , mereu îmi atrageți atenția printr-un post nou publicat.. Bun, acum că am găsit vinovați să revenim la această serie…Sper ca pe viitor să îmi doresc să o lecturez, nu mi-a lăsat o impresie prea plăcută, poate căutam ceva , ceva ce să mă țină captivă acolo, poate asta se datorează și faptului că citesc cărți despre război, istorice, iar aceasta nu îmi transmite mare lucru …Nu știu de ce…Oricum, este o carte foarte populară așa că , mă bucură faptul că este primită cu brațele deschise de către cititori. Din nou , Are o copertă superbă…
    Cu același drag, Krisszu.

2. Tris și Four sunt geniali.Nu știu dacă ai citit seria ,,Îngerul Nopții” de Becca Fitzpatrick,însă și acolo,în volumul 2,cuplul se ceartă mereu.Așa cred că e orice carte YF.Trebuie să facă certuri între cupluri,altfel nu-s sănătoși.Mie această serie mi-a plăcut foarte mult,am citit și Divergent și Insurgent,și crede-mă,abea aștept și partea a treia.Îmi place recenzia!

3. Nu am apucat inca sa citesc cartile. Am vazut filmul primului volum, si cumva am reusit sa fac rost de carte, dar volumul 2. Iar, acum sunt cumva pe ganduri, daca sa citesc volumul doi, doar bazandu-ma pe film, sau daca sa astept volumul unu, sa pot citit totul intr-o ordine…

4. Uff, eu am sentimente total contradictorii faţă de această serie. În sine povestea este interesantă, dar nu m-a dat pe spate. Poate mă aşteptam la ceva mai mult din cauză că este arhicunoscută, iar după ce am citit cărţile am fost uşor dezamăgită. Insurgent m-a enervat mai mult decât Divergent, cum ai spus şi tu, protagoniştii se certau încontinuu, Tris se gândea numai la Will, Four nu spunea mai nimic… Oricum, foarte drăguţă recenzia.